Tesla wprowadza opłatę za ładowanie powyżej 80%

inter

Pionier e-mobilności
1. Powyżej 80% jesteś karany opłatą nawet jak masz darmowe ładowanie.

2. Jak masz ustawiony poziom naładowania np 90% to samochód na SuC sam zmieni ci na 80%.

3. Wszyscy chóralnie tu twierdzą, że jak ładujesz powyżej 80% to jesteś kawał wuja.
Ostatnio ładowałem do 100%.
Był komunikat o naliczeniu opłaty powyżej 80%.
Po przekroczeniu 80% był komunikat o zakończeniu ładowanu przy 100% i naliczeniu opłaty przy podłączonej ładowarce, po naładowaniu.
Komunikat o warunkowej anulacji pobrania opłaty.
Były 4 punkty, jak zacząłem ładować było 1 wolne. Jak kończyłem byłem sam na ładowarce.
Wygląda na dynamiczne opłaty o zajętości.
 

churro

Zadomawiam się
Kiedy to właśnie ludzie z darmowym ładowaniem zazwyczaj tak ładują, bo zamiast odjechać z 50-60% i odwiedzić inna ładowarkę to upierają się że musi być SuC i bez 80%+ nie dojadą do domu. Wiem bo sam tak zrobiłem 2 razy w nocy.
W sumie zapomniałem, że teraz w Polsce popularne jest sprowadzanie starych aut z nielimitowanym SuC więc jednak ta opłata 2zł/min od 80% przemawia do mnie.
 
Last edited:

umcus

Pionier e-mobilności
1. Powyżej 80% jesteś karany opłatą nawet jak masz darmowe ładowanie.
Tak, ale... ;) 1) Technicznie możesz się naładować. 2) Imho użyłeś złego słowa - nie jesteś karany, a zachęcany do "niebycia *ujem" w stosunku do innych użytkowników 3) Dzieje się tak wyłącznie w momencie, gdy ładowarki są w pełni obciążone - a więc jak przyjedziesz w godzinach, gdy ładowarki nie są w pełni obłożone, to owa zachęta i tak nie wystąpi 4) Dlaczego przy tym nie lamentujesz (w sensie w tym poście), że Tesla pozwala, żeby te wszystkie darmowe eski i inne Y na Taxi niezgodnie z regulaminem się ładowały za darmo? Kali ukraść krowa dobrze, Kalemu ukraść - źle?
2. Jak masz ustawiony poziom naładowania np 90% to samochód na SuC sam zmieni ci na 80%.
To chyba dobrze? Ochrona bateryjek dla nieświadomego użytkownika to dobry pomysł.
3. Wszyscy chóralnie tu twierdzą, że jak ładujesz powyżej 80% to jesteś kawał wuja.
W pewnych określonych sytuacjach tak jest. Pośrednio sam producent też to twierdzi, stąd extra opłata, w celu optymalizacji i zwiększenia zadowolenia WSZYSTKICH użytkowników. Wiadomo, że zadowolenie 99% użytkowników jest dużo istotniejsze od jednej niezadowolonej osoby, zwłaszcza tej, która wykorzystuje system (taxi, przewóz osób, etc). Acha, to nie miał być argument ad-personam :)
 

umcus

Pionier e-mobilności
Byłbym za w całości, ale czytam że wystarczy połowa zajętych stanowisk i ta opłata wjeżdża. I tu już jest to nie do uzasadnienia.
A to faktycznie jest słabe. Może jakiś glitch w matrixie?
Dodatkowo rozumiem ludzi z LFP, one powyżej 80% ładują się szybko i tego potrzebują. Tylko ostatni procent jest bardzo wolny.
Nie znalazł się jeszcze na świecie taki, coby wszystkich zadowolił.
 

inter

Pionier e-mobilności
Byłbym za w całości, ale czytam że wystarczy połowa zajętych stanowisk i ta opłata wjeżdża. I tu już jest to nie do uzasadnienia.

Dodatkowo rozumiem ludzi z LFP, one powyżej 80% ładują się szybko i tego potrzebują. Tylko ostatni procent jest bardzo wolny.
W LFP, zależy jak często ładowane do 100%, ostatnio u mnie trwało to max 6-7 minut.
Ale kiedyś pamiętam, było około 20 minut.
 

mwis750

Zadomawiam się
A to faktycznie jest słabe. Może jakiś glitch w matrixie?

Nie znalazł się jeszcze na świecie taki, coby wszystkich zadowolił.
Te zapisy są trochę niejasne. W warunkach doprecyzowane jest:
Opłaty za kolejkę naliczane są tylko wtedy, gdy lokalizacja jest zajęta i (i) pojazd ma wysoki poziom naładowania baterii lub (ii) gdy zakończył ładowanie, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Próg zajętości stanowiska ładowania używany do określenia, czy stacja jest zajęta, oraz poziom ładowania, przy którym obowiązują opłaty za kolejkę, różnią się w zależności od lokalizacji. O statusie zajętości obiektu i poziomie naładowania, od którego naliczane są opłaty za kolejkę, będą informowały alerty na ekranie dotykowym pojazdu.
czyli to może być 50% zajętości, ale może też być 90%.
 

solik

Pionier e-mobilności
a czy to jest skolerowane z celem w nawigacji? jesli nawigacja ma np jako cel kolejny supercharger a wychodzi na to, ze z naladowanym 80% do niego nie dojedzie tylko z 95% to oplata nie powinna byc pobierana

chociaz znajac zycie wtedy chwile przed podlaczeniem ludzie by ustalali jakas odlegla ladowarke jako cel

juz widze drwiny od posiadaczy ICE, jakbym mial to wyjasnic bratu to chyba by sie zlozyl ze smiechu xD
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja bym jednak ufał narazie że będzie to określane w poprawny sposób. Jak na 4 stanowiskach akurat zdarzy się że 2 auta naraz się przypinają to many 50%. Na większej stacji typu 12 stanowisk np Ząbki może być tak że wszystko jest cały czas zajęte a jednak częściej ładowanie będzie aktywne 9-11 niż 12 jednocześnie. Tesla też potrafi uwzględnić nadjeżdżające auta. Ja tam wierzę że ta opłata dodatkowa będzie w poprawnych okresach aktywna.
 
Last edited:

Młody

Follow the White Rabbit
a czy to jest skolerowane z celem w nawigacji? jesli nawigacja ma np jako cel kolejny supercharger a wychodzi na to, ze z naladowanym 80% do niego nie dojedzie tylko z 95% to oplata nie powinna byc pobierana

chociaz znajac zycie wtedy chwile przed podlaczeniem ludzie by ustalali jakas odlegla ladowarke jako cel

juz widze drwiny od posiadaczy ICE, jakbym mial to wyjasnic bratu to chyba by sie zlozyl ze smiechu xD

Też tak pomyślałem. Jeżeli do celu potrzebujesz np 90% i nie ma po drodze SuC to system nie może działać na twoją niekorzyść.
 
Top