CyanAppl16
Posiadacz elektryka
Cześć,
Które z tych trzech aut byście wybrali?
Które z tych trzech aut byście wybrali?
Co kto lubi. Honda E wygląda naprawdę ciekawie, tylko ta bateria.To które auto wybrać X, Y, E ?![]()
14% było jak pytałem z leasingiem od BMW.Wiesz może czy te 14% rabatu to tylko z leasingiem od BMW?
Może da się ugrać z 20%... albo ewentualnie czekać na wyprzedaż rocznika...
Tak, właśnie zastanawiam się jak z tym 175kW, bo TMY też w sumie nie ładuje się 250 cały czas...
nie da się idealnie wycelować z ładowaniami - więc np. w trasie w Alpy jak chcę pojechać 1000+km (trasa, na której Toyota Sienna Coolera potrzebuje tylko 10 minut na tankowanie) - potrzebuję 300% baterii, 100% zabieram z domu i co najmniej 200% muszę doładować - to wyjdzie Ci i tak 1,5h na ładowanie - a BMW z bardziej płaską krzywą ładowanie daje trochę więcej elastyczności
Jeśli komuś zależy na szybkim ładowaniu, to platforma Porsche wygląda dość fajnie https://evkx.net/models/porsche/macan/macan/chargingcurve/Niebieski - Tesla Model Y
Różowy - BMW iX xDrive45
View attachment 29151
BMW iX xDrive45 charging curve & performance | EVKX.net
Below is the charging curve for BMW iX xDrive45, illustrating the charging speed at various battery levels. Additionally, graphs for range and time provide comprehensive details on charging performance.evkx.net
Tesla Model Y Long Range charging curve & performance | EVKX.net
Below is the charging curve for Tesla Model Y Long Range, illustrating the charging speed at various battery levels. Additionally, graphs for range and time provide comprehensive details on charging performance.evkx.net
To 250kW to jest trochę w Tesli iluzja jeśli chodzi o szybkie ładowanie 😉 chociaż przewaga nad takim iX nadal jest widoczna przy krótszych ładowaniach - takie punkty kontrolne:
od 5% - 15 minut: +42% (+2,8%/min) BMW vs +46% (+3,1%/min) Tesla 👉 10% szybciej Tesla
od 5% - 20 minut: +54% (+2,7%/min) BMW vs +55% (+2,8%/min) Tesla 👉 2% szybciej Tesla
od 5% - 25 minut: +64% (+2,6%/min) BMW vs +63% (+2,5%/min) Tesla 👉 1,5% szybciej BMW
od 5% - 30 minut: +72% (+2,4%/min) BMW vs +69% (+2,3%/min) Tesla 👉 4% szybciej BMW
w xDrive45 zasięg z 1% założyłbym taki sam jak w Long Range AWD
nie da się idealnie wycelować z ładowaniami - więc np. w trasie w Alpy jak chcę pojechać 1000+km (trasa, na której Toyota Sienna Coolera potrzebuje tylko 10 minut na tankowanie) - potrzebuję 300% baterii, 100% zabieram z domu i co najmniej 200% muszę doładować - to wyjdzie Ci i tak 1,5h na ładowanie - a BMW z bardziej płaską krzywą ładowanie daje trochę więcej elastyczności
dziekuje za wyjasnienia. off-topic oczywiscie sie zgadzam.[MODERATOR MODE ON]
Dostałeś ostrzeżenie bo:
1. Piszesz wielokrotnie w tym wątku off-topic.
2. Swoje kontrowersyjne opinie wyrażasz w dość niewyszukany sposób.
3. Sugerujesz komuś niestabilność psychiczną ('Masz urojenia. Weź leki')
Mam nadzieję, że zapoznałeś się z poniższym (co prawda po angielsku, ale istnieją translatory) bo podpadasz pod co najmniej jeden z 'występków' poniżej:
Pozostaw swój patriotyzm gospodarczy dla siebie, a innym pozwól na wolę wyboru jakim BEV chcą jeździć.
[MODERATOR MODE OFF]
Zabawne że wspominasz bo byłem w poniedziałek na serwisie w Tesli Swadzim i była właśnie osoba która narzekała że ciężko domykają się drzwi (nie dosłyszałem czy to był Y czy 3), zostało to wyregulowane przez serwisanta i po pół godzinie nie było już gościa w salonie.Np. niedomykające się drzwi.
Najlepsze było by pod tym wzgledem przedlift 50, niby 370km zima z predkoscia autostradowa, a w lecie nawet 600, ale tam jest 105kWh..a no i jeszcze o neue klasse -- takie nowe iX3 obiecuje (zobaczymy co z tego jeszcze wyjdzie 🙃)
* zasięg +25% na baterii w stosunku do iX xDrive45 / TMY LR
* ładowanie +43% w 10 minut i +70% w 20 minut
* na 1000km potrzebowałbym 240% baterii, czyli tylko 140% musiałbym doładować = 2 postoje po 20 minut
Czyli wynika z tego ze szybciej jednak iX sie naladuje do pelna. A z ta trasa w alpy to i tak minimum jedenpostoj na 1h na obiad trzeba liczyc, wiec tak na prawde z 30minut dluzej.Niebieski - Tesla Model Y
Różowy - BMW iX xDrive45
View attachment 29151
BMW iX xDrive45 charging curve & performance | EVKX.net
Below is the charging curve for BMW iX xDrive45, illustrating the charging speed at various battery levels. Additionally, graphs for range and time provide comprehensive details on charging performance.evkx.net
Tesla Model Y Long Range charging curve & performance | EVKX.net
Below is the charging curve for Tesla Model Y Long Range, illustrating the charging speed at various battery levels. Additionally, graphs for range and time provide comprehensive details on charging performance.evkx.net
To 250kW to jest trochę w Tesli iluzja jeśli chodzi o szybkie ładowanie 😉 chociaż przewaga nad takim iX nadal jest widoczna przy krótszych ładowaniach - takie punkty kontrolne:
od 5% - 15 minut: +42% (+2,8%/min) BMW vs +46% (+3,1%/min) Tesla 👉 10% szybciej Tesla
od 5% - 20 minut: +54% (+2,7%/min) BMW vs +55% (+2,8%/min) Tesla 👉 2% szybciej Tesla
od 5% - 25 minut: +64% (+2,6%/min) BMW vs +63% (+2,5%/min) Tesla 👉 1,5% szybciej BMW
od 5% - 30 minut: +72% (+2,4%/min) BMW vs +69% (+2,3%/min) Tesla 👉 4% szybciej BMW
w xDrive45 zasięg z 1% założyłbym taki sam jak w Long Range AWD
nie da się idealnie wycelować z ładowaniami - więc np. w trasie w Alpy jak chcę pojechać 1000+km (trasa, na której Toyota Sienna Coolera potrzebuje tylko 10 minut na tankowanie) - potrzebuję 300% baterii, 100% zabieram z domu i co najmniej 200% muszę doładować - to wyjdzie Ci i tak 1,5h na ładowanie - a BMW z bardziej płaską krzywą ładowanie daje trochę więcej elastyczności