Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

to_masz

Posiadacz elektryka
Tak, właśnie zastanawiam się jak z tym 175kW, bo TMY też w sumie nie ładuje się 250 cały czas...

Niebieski - Tesla Model Y
Różowy - BMW iX xDrive45
1750226689011.png


To 250kW to jest trochę w Tesli iluzja jeśli chodzi o szybkie ładowanie 😉 chociaż przewaga nad takim iX nadal jest widoczna przy krótszych ładowaniach - takie punkty kontrolne:

od 5% - 15 minut: +42% (+2,8%/min) BMW vs +46% (+3,1%/min) Tesla 👉 10% szybciej Tesla
od 5% - 20 minut: +54% (+2,7%/min) BMW vs +55% (+2,8%/min) Tesla 👉 2% szybciej Tesla
od 5% - 25 minut: +64% (+2,6%/min) BMW vs +63% (+2,5%/min) Tesla 👉 1,5% szybciej BMW
od 5% - 30 minut: +72% (+2,4%/min) BMW vs +69% (+2,3%/min) Tesla 👉 4% szybciej BMW

w xDrive45 zasięg z 1% założyłbym taki sam jak w Long Range AWD

nie da się idealnie wycelować z ładowaniami - więc np. w trasie w Alpy jak chcę pojechać 1000+km (trasa, na której Toyota Sienna Coolera potrzebuje tylko 10 minut na tankowanie) - potrzebuję 300% baterii, 100% zabieram z domu i co najmniej 200% muszę doładować - to wyjdzie Ci i tak 1,5h na ładowanie - a BMW z bardziej płaską krzywą ładowanie daje trochę więcej elastyczności
 

to_masz

Posiadacz elektryka
nie da się idealnie wycelować z ładowaniami - więc np. w trasie w Alpy jak chcę pojechać 1000+km (trasa, na której Toyota Sienna Coolera potrzebuje tylko 10 minut na tankowanie) - potrzebuję 300% baterii, 100% zabieram z domu i co najmniej 200% muszę doładować - to wyjdzie Ci i tak 1,5h na ładowanie - a BMW z bardziej płaską krzywą ładowanie daje trochę więcej elastyczności

a no i jeszcze o neue klasse -- takie nowe iX3 obiecuje (zobaczymy co z tego jeszcze wyjdzie 🙃)
* zasięg +25% na baterii w stosunku do iX xDrive45 / TMY LR
* ładowanie +43% w 10 minut i +70% w 20 minut
* na 1000km potrzebowałbym 240% baterii, czyli tylko 140% musiałbym doładować = 2 postoje po 20 minut
 

boa

Pionier e-mobilności
Niebieski - Tesla Model Y
Różowy - BMW iX xDrive45
View attachment 29151

To 250kW to jest trochę w Tesli iluzja jeśli chodzi o szybkie ładowanie 😉 chociaż przewaga nad takim iX nadal jest widoczna przy krótszych ładowaniach - takie punkty kontrolne:

od 5% - 15 minut: +42% (+2,8%/min) BMW vs +46% (+3,1%/min) Tesla 👉 10% szybciej Tesla
od 5% - 20 minut: +54% (+2,7%/min) BMW vs +55% (+2,8%/min) Tesla 👉 2% szybciej Tesla
od 5% - 25 minut: +64% (+2,6%/min) BMW vs +63% (+2,5%/min) Tesla 👉 1,5% szybciej BMW
od 5% - 30 minut: +72% (+2,4%/min) BMW vs +69% (+2,3%/min) Tesla 👉 4% szybciej BMW

w xDrive45 zasięg z 1% założyłbym taki sam jak w Long Range AWD

nie da się idealnie wycelować z ładowaniami - więc np. w trasie w Alpy jak chcę pojechać 1000+km (trasa, na której Toyota Sienna Coolera potrzebuje tylko 10 minut na tankowanie) - potrzebuję 300% baterii, 100% zabieram z domu i co najmniej 200% muszę doładować - to wyjdzie Ci i tak 1,5h na ładowanie - a BMW z bardziej płaską krzywą ładowanie daje trochę więcej elastyczności
Jeśli komuś zależy na szybkim ładowaniu, to platforma Porsche wygląda dość fajnie https://evkx.net/models/porsche/macan/macan/chargingcurve/
Tylko że mają ogólnie problemy natury technologicznej na razie :(
 

Eljal

Fachowiec
[MODERATOR MODE ON]
Dostałeś ostrzeżenie bo:
1. Piszesz wielokrotnie w tym wątku off-topic.
2. Swoje kontrowersyjne opinie wyrażasz w dość niewyszukany sposób.
3. Sugerujesz komuś niestabilność psychiczną ('Masz urojenia. Weź leki')

Mam nadzieję, że zapoznałeś się z poniższym (co prawda po angielsku, ale istnieją translatory) bo podpadasz pod co najmniej jeden z 'występków' poniżej:



Pozostaw swój patriotyzm gospodarczy dla siebie, a innym pozwól na wolę wyboru jakim BEV chcą jeździć.

[MODERATOR MODE OFF]
dziekuje za wyjasnienia. off-topic oczywiscie sie zgadzam.
 

jezile

Fachowiec
Np. niedomykające się drzwi.
Zabawne że wspominasz bo byłem w poniedziałek na serwisie w Tesli Swadzim i była właśnie osoba która narzekała że ciężko domykają się drzwi (nie dosłyszałem czy to był Y czy 3), zostało to wyregulowane przez serwisanta i po pół godzinie nie było już gościa w salonie.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
a no i jeszcze o neue klasse -- takie nowe iX3 obiecuje (zobaczymy co z tego jeszcze wyjdzie 🙃)
* zasięg +25% na baterii w stosunku do iX xDrive45 / TMY LR
* ładowanie +43% w 10 minut i +70% w 20 minut
* na 1000km potrzebowałbym 240% baterii, czyli tylko 140% musiałbym doładować = 2 postoje po 20 minut
Najlepsze było by pod tym wzgledem przedlift 50, niby 370km zima z predkoscia autostradowa, a w lecie nawet 600, ale tam jest 105kWh..
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Niebieski - Tesla Model Y
Różowy - BMW iX xDrive45
View attachment 29151

To 250kW to jest trochę w Tesli iluzja jeśli chodzi o szybkie ładowanie 😉 chociaż przewaga nad takim iX nadal jest widoczna przy krótszych ładowaniach - takie punkty kontrolne:

od 5% - 15 minut: +42% (+2,8%/min) BMW vs +46% (+3,1%/min) Tesla 👉 10% szybciej Tesla
od 5% - 20 minut: +54% (+2,7%/min) BMW vs +55% (+2,8%/min) Tesla 👉 2% szybciej Tesla
od 5% - 25 minut: +64% (+2,6%/min) BMW vs +63% (+2,5%/min) Tesla 👉 1,5% szybciej BMW
od 5% - 30 minut: +72% (+2,4%/min) BMW vs +69% (+2,3%/min) Tesla 👉 4% szybciej BMW

w xDrive45 zasięg z 1% założyłbym taki sam jak w Long Range AWD

nie da się idealnie wycelować z ładowaniami - więc np. w trasie w Alpy jak chcę pojechać 1000+km (trasa, na której Toyota Sienna Coolera potrzebuje tylko 10 minut na tankowanie) - potrzebuję 300% baterii, 100% zabieram z domu i co najmniej 200% muszę doładować - to wyjdzie Ci i tak 1,5h na ładowanie - a BMW z bardziej płaską krzywą ładowanie daje trochę więcej elastyczności
Czyli wynika z tego ze szybciej jednak iX sie naladuje do pelna. A z ta trasa w alpy to i tak minimum jedenpostoj na 1h na obiad trzeba liczyc, wiec tak na prawde z 30minut dluzej.
 
Top