Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

cooler

Pionier e-mobilności
Wy się wszyscy nie znacie, najlepsza jest i tak Toyota..... Sienna :sneaky:
Nareszcie gadasz jak człowiek :)
800km zasięgu autostradowego, miejsce na 8 osób i wciąż 1100l bagażnik.

Jakby zrobili takiego elektryka, to forum było by zbyt monotonne bo zostały by pytania typu:
- a mi w Siennie chyba za wolno zamykają się przesuwne drzwi boczne, jaki czas jest u Was?:ROFLMAO:
 
Last edited:

arcykot

Zadomawiam się
Myślę, że nikomu z bmw, MB czy Porsche nie przyszło do głowy, że będą porównywani na poważnie z TMY ;) dotknij, zobacz, przejedź się. Pneumatyka a TMY to dwa światy. Nie ma sensu tu pisać, poczuj te auta i będzie wszystko jasne dla Ciebie. Każdy docenia/zauwaza inne rzeczy i to jest naturalne.
Fajnie się patrzy, jak emocje wzbudza to, czy suv ma do setki 4.6 czy 4.3 sekundy i to miałoby przesądzać o zakupie 😳
Jest sporo osób które się przesiadły z BMW audi lub mb do Tesli i nie narzekają,.
Podałeś jeden parametr przyspieszenie a defacto na decyzję zakupową to się składa ileś tam parametrów dla każdego ważność ich jest są różna.
Jak ileś tam parametrów ma ix gorszych za dużo większą kasę to dlatego w garażu stoi juniper
 

boa

Pionier e-mobilności
Jest sporo osób które się przesiadły z BMW audi lub mb do Tesli i nie narzekają,.
Podałeś jeden parametr przyspieszenie a defacto na decyzję zakupową to się składa ileś tam parametrów dla każdego ważność ich jest są różna.
Jak ileś tam parametrów ma ix gorszych za dużo większą kasę to dlatego w garażu stoi juniper
I jest ileś osób w odwrotnej sytuacji bądź w ogóle wybierających inne marki. Tak właśnie jest, dla każdego coś miłego. Jest wiele parametrów technicznych, ale też design itd. Plus odczucia z jazdy. Warto pojeździć różnymi autami - różnice są naprawdę duże.
 

Patrizio17

Fachowiec
Ale porównujesz z zawieszeniem TMY Juniper czy z TMY Przed-Juniper? Bo różnica znaczna na korzyść Junipera.. Niestety nie jeździłem iX więc nie jestem w stanie się wypowiedzieć.
Mamy w firmie Junipera LR AWD na kołach 20 cali, przedliftową Kię EV6 AWD Gt-line na kołach 20 cali oraz BMW IX 50 na kołach 22 cali z pneumatyką.
Model Y i EV6 jeżdżą zaskakująco podobnie, obydwa nieźle się prowadzą, są dość sztywne, ale nie na tyle, żeby plomby wypadały. Juniper rzeczywiście to duży krok na przód vs poprzedni Y.
Ale nie zmienia to faktu, że pod kątem komfortu zawieszenia Ix jest o 2 klasy lepszy, lepiej tłumi nierówności niż na przykład Audi a8 d4, to naprawdę ekstraklasa.
Reasumując Juniper to fajne auto, na poziomie ev6, ale nie porównujmy go do aut luksusowych.
 

Michal

Moderator
Reasumując Juniper to fajne auto, na poziomie ev6, ale nie porównujmy go do aut luksusowych.
Czy BMW IX, nie kosztuje przypadkiem 2x wiecej niż TMY? :p
 

Patrizio17

Fachowiec
Jak ja robiłem analizę przed zakupową to Bmw iX słabo wypadło

iX pomimo większych wymiarów zewnętrznych ma mniejszy bagażnik i przestrzeń w środku od TMY, po za tym żeby porównać z TMY Juniper awd to trzeba wziąć pod uwagę model ix 60 który cennikowo jest prawie dwa razy droższy i co dostajemy w bmw za ta kasę w porównaniu do TMY.
- gorsza wydajność większe zużycie
- mniejszy w środku i mniejszy bagażnik
- gorsze osiagi 4,6 do 4,3 z boostem w TMY
- 500 kg więcej masy ?
- gorszy CX 25 do 22
- krótszą gwarancję
- obowiązkowe przeglądy


Także wygląda to tak jakby inżyniera Bmw nie było w pracy, a designer zaprojektował napompowane autko z zewnątrz żeby wyglądało szpanersko a małe w środku z grilem jak w spalinowym.

porównanie
https://ev-database.org/side-by-side?i=3104,3110&h=7dfba3b93aa74a0a2d5f7fa5d8c097c703aaad469abe7605f383d18da3e7b508

bjorn banany
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit?gid=0#gid=0

myśle że to nie ma o czym gadac nawet, narazie bmw jest drogie i kiepskie
Bardzo podobnie można podsumować porównanie BMW X5 ze Skodą Kodiaq RS. Czeskie auto ma większy bagażnik, jest trochę szybsze, ma tańsze przeglądy i tak dalej.
Y to bardzo w porządku pojazd, ale obok Ix nawet nie stał. I to jest opinia moja, Mojego Ojca oraz brata - wszyscy mamy porównanie na co dzień IX 50 vs Juniper LR AWD.
 

boa

Pionier e-mobilności
Mamy w firmie Junipera LR AWD na kołach 20 cali, przedliftową Kię EV6 AWD Gt-line na kołach 20 cali oraz BMW IX 50 na kołach 22 cali z pneumatyką.
Model Y i EV6 jeżdżą zaskakująco podobnie, obydwa nieźle się prowadzą, są dość sztywne, ale nie na tyle, żeby plomby wypadały. Juniper rzeczywiście to duży krok na przód vs poprzedni Y.
Ale nie zmienia to faktu, że pod kątem komfortu zawieszenia Ix jest o 2 klasy lepszy, lepiej tłumi nierówności niż na przykład Audi a8 d4, to naprawdę ekstraklasa.
Reasumując Juniper to fajne auto, na poziomie ev6, ale nie porównujmy go do aut luksusowych.
Dokładnie o to mi chodziło. I bardzo się zdziwiłem, że w ogóle była tu koncepcja porównywania tych aut. Ale tak to jest, jak się ma jakieś mgliste wyobrażenia, nie zainteresuję się człowiek, nie spojrzy na produkt etc i na koniec zobaczysz, że tu zlecieli się różni znawcy, po czym okaże się że jednak w ogóle nie chciał nic kupić tylko pogadać ;) a w ogóle to każde 5 zł się liczy, a nie produkt ;)
 

umcus

Pionier e-mobilności
Zgadzam się z opinią, że najlepiej się przejechać. I wiedzieć, czego się oczekuje od auta.
Na swoim przykładzie - po jazdach w Łodzi żona powiedziała, że mogłaby zamienić Junipera na Audi A6. Ale... A6, która jej się spodobała, to kosztowałaby realnie z 80 k więcej. A to było więcej, niż bylibyśmy skłonni "wyrzucić" na samochód. Juniper ma wady, z czego największą jest jego zwrotność - dla mnie to jak sterowanie tankowcem, żona woli określenie "czołg" (nie w sensie widoczności, a wymiarów). Żonie brakuje jeszcze jakiejś półki gdzie mogłaby położyć torebkę (takie coś jak w Volvo EX30).
Co do typów z wątku - BMW iX nam się zwyczajnie nie podoba. EQE jest przekombinowany, nie dość że jakaś taka mydelniczka z niego - o ile sedany zawsze nam się podobały, o tyle on jest zwyczajnie mdły - to w środku nie dość, że jakiś odpust, to jeszcze ten piano black - żałośnie to wygląda. Ciekawe jak będzie skrzypieć po 2 latach. Oczywiście pomijam, że te 3 samochody są każdy z innej parafii.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Dlatego wyjaśniłem, że nie widzę sensu porównywania tych aut, inne auta dla innych grup docelowych:p
Nie kosztuje 2x tyle TMY LR AWD + quicksilver + 21" felgi +hak to jakieś 256k, a BMW iX zaczyna się od 375, ale można mieć rabat maks. 12-20%, licząc rabat 75k to będzie kosztować 300k. Oczywiście pewnie jakaś top wersja będzie 2 albo może i 3 razy droższa.
Można też kupić używanego iX 2-3 letni to jakieś 240.

Zrobię jakąś konfigurację tego iX i napiszę do salonu w poniedziałek czy w ogóle są w stanie dać jakiś rabat, jak nie to będę myśleć dalej.
 
Last edited:
Top