Tesla Y Koni Active Suspension

piotrazz

Posiadacz elektryka
do Y performance bedzie dzialac?
Powinno, te amortyzatory pasują do TM3 również. Moje wrażenia są po jeździe TMY Dual Motor LR na 19”. Jeszcze specjalnie się wybrałem wieczorem po jeździe po największych wybojach i dziurach i nadal jest banan. Pierwsze testy były na zimówkach, potem zmieniłem na letnie. Jest ciszej, przy przyspieszaniu i szybkiej jeździe po obwodnicy też stabilnie i przyjemnie.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Dzięki za relacje. Brzmi obiecująco!
A jakie w końcu miałeś numery oryginalnych sprężyn i amorków?
Jakbyś był w Wawie to ja również chętny na porównania, możemy jakiś mini zlocik zrobić ;)

Najbardziej mnie ciekawią poprzeczne pęknięcia asfaltu, czy nawet takie dylatacje po kilka cm. Albo ułożone płyty betonowe z poprzecznymi uskokami. Przy niedużych miejskich prędkościach. Czyli wszędzie tam gdzie te amorki FSD w tym trybie miękkim mogą pracować. Bo takie studzienki, większe dziury, ogólnie nierówna droga to ja nie mam obecnie żadnych zastrzeżeń.
To trzeba by wybrać jakąś miejscówkę do testów, niedaleko SUC jest w Ząbkach, jest ulica Białołęcka obok Facotry annopol, moim zdaniem nadaje się do testów.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Powinno, te amortyzatory pasują do TM3 również. Moje wrażenia są po jeździe TMY Dual Motor LR na 19”. Jeszcze specjalnie się wybrałem wieczorem po jeździe po największych wybojach i dziurach i nadal jest banan. Pierwsze testy były na zimówkach, potem zmieniłem na letnie. Jest ciszej, przy przyspieszaniu i szybkiej jeździe po obwodnicy też stabilnie i przyjemnie..
No to idelanie ten sam setup co u mnie, TMY LR na 19stkach
 

SlawekW

Zadomawiam się
Co do zlotu - jasne. Tak jak wspomniałem Wielkanoc na 100% będę.

To ja byłbym też chętny na taki zlot w Warszawie lub okolicach (tylko akurat 18-22 kwietnia będę zagranicą).
Ja mam w TMY LR zmienione zawieszenie na Comfort od MountainPass Performace - chętnie bym porównał z tym Koni.
MPP-Model-Y-Comfort-Coilovers_3[1].jpg
 

cooler

Pionier e-mobilności
To trzeba by wybrać jakąś miejscówkę do testów, niedaleko SUC jest w Ząbkach, jest ulica Białołęcka obok Facotry annopol, moim zdaniem nadaje się do testów.
Cały Pruszków, w szczególności okolice Korczaka, 3 maja, Zdziarska - ja tam super twardym model 3 jadę 20-30km/h bo szybciej to wybija zęby. Polecam jako ośrodek testowy.
Jak jadę tam Sienną to tylko studzienki zapadnięte omijam, ale nic więcej nie czuć.
 

piotrazz

Posiadacz elektryka
Zapraszam nad morze ;-) Tutaj też jest sporo miejsc, gdzie można przetestować zawieszenie.
 

eimi

Pionier e-mobilności
I jak wrażenia po czasie?

Trochę się pokomplikowalo bo.. zawieszenie z Junipera pasuje 1 do 1. Mamy pierwsza znana mi przekładkę: https://teslamotorsclub.com/tmc/thr...t-the-juniper-suspension.340315/#post-8699018

Mam zrobione 10kkm na swoim od nowosci i kurde polubiłem się z tym zawieszeniem i teraz przestało mi się spieszyć do podmianki. W Scenicu mam większy komfort ale bardziej lubię Y jeździć ze względu na pewniejsze prowadzenie i o ironio - mniejsze bujanie. Więc możliwe że dojezdze na spokojnie do końca gwarancji.
 
Last edited:

piotrazz

Posiadacz elektryka
I jak wrażenia po czasie?

Trochę się pokomplikowalo bo.. zawieszenie z Junipera pasuje 1 do 1. Mamy pierwsza znana mi przekładkę: https://teslamotorsclub.com/tmc/thr...t-the-juniper-suspension.340315/#post-8699018

Mam zrobione 10kkm na swoim od nowosci i kurde polubiłem się z tym zawieszeniem i teraz przestało mi się spieszyć do podmianki. W Scenicu mam większy komfort ale bardziej lubię Y jeździć ze względu na pewniejsze prowadzenie i o ironio - mniejsze bujanie. Więc możliwe że dojezdze na spokojnie do końca gwarancji.
Nadal banan ;-) Więcej czasu żona jeździ i sama zwróciła uwagę, że coś się zmieniło z komfortem podczas jazdy. Ostatnio po s7 i rozkopanej drodze miałem fun i to mnie utwierdziło w przekonaniu, że dobra decyzja.
 
Top