elmartines
Zadomawiam się
Jest już materiał PL z prawilnej wymiany całego zawieszenia:
Zdradzisz jaki koszt ?Jest już materiał PL z prawilnej wymiany całego zawieszenia:
Jest w filmie. 9.5k części ale bez sprężyn tylnych byłoby ok 7.5k (jak ktoś ma Berlin po 2023 to można zostawić stare), robocizna 1.5k geometria 500.Zdradzisz jaki koszt ?
Wspomnicie moje słowa: będą robić niedługo odwrotnie, kto ma Junipera i będzie chciał, aby lepiej się prowadził, będzie wkładał zawieche od pre-lifta.Jest w filmie. 9.5k części ale bez sprężyn tylnych byłoby ok 7.5k (jak ktoś ma Berlin po 2023 to można zostawić stare), robocizna 1.5k geometria 500.
Mnie ciekawi opinia po czasie. Ja się nawet polubiłem z zawieszeniem 2024, więc na razie mi przeszła chęć wymiany, ale jak ktoś ma już ponad 100k przebiegu to amorki i tak dobrze jest wymienić... Więc czemu by nie wsadzić od razu kompletu od Junipera. Dobry ruch, będę obserwował jak wrażenia po czasie.
W zyciu nie 😛Wspomnicie moje słowa: będą robić niedługo odwrotnie, kto ma Junipera i będzie chciał, aby lepiej się prowadził, będzie wkładał zawieche od pre-lifta.
Jeździłem Juniperem i dla mnie po codziennej jeździe twardym M3LR '21 Juniper buja jak balia oraz płuży w zakrętach przodem (jest bardzo podsterowny).
Też miałem podobne wrażenia w Juniper - bardzo niepewnie się czułem na ostrzejszych zakrętach. W TM3PHL po roku użytkowania, też uważam, źe zdecydowanie się nie popisali zestrojeniem zawieszenia. To dla mnie chyba największy minus tego auta - powinno być „ostrzejsze„ w prowadzeniu, a wyszło takie trochę niedorobione- mało precyzji i czucia w prowadzeniu.Szkoda, trochę zmarnowali potencjał fajnego napędu i okazję zrobienia wymiatacza przy okazji liftu. Wystarczyłyby inne nastawy, zero dodatkowych kosztów.Wspomnicie moje słowa: będą robić niedługo odwrotnie, kto ma Junipera i będzie chciał, aby lepiej się prowadził, będzie wkładał zawieche od pre-lifta.
Jeździłem Juniperem i dla mnie po codziennej jeździe twardym M3LR '21 Juniper buja jak balia oraz płuży w zakrętach przodem (jest bardzo podsterowny).
Te zawieszenia są „nieharmonijnie” zestrojone. Poszli na skróty - jest bardziej miękko miękko, więc wyższy komfort. Tylko, że ofiarą padło świetne prowadzenie się auta. Wiem, że to zupełnie inną półka, ale Porsche pokazuje jak zrobić usportowione zawieszenie które nadal jest komfortowe. Jedno nie wyklucza drugiego. Przed Performance miałem Golfa 7R, też z adaptacyjnym zawieszeniem - auto z 2015 roku, ale zawieszeniem i układem kierowniczym biło TM3PHL na głowę . A Tesla na przedniej osi ma zdecydowanie lepszą konstrukcję zawieszenia - podwójny wahacz, co w zasadzie eliminuje zmianę pochylenia koła pod obciążeniem- tylko kiepsko zestrojone. Brak im doświadczenia jeszcze niestety. Może z czasem poprawią i wystarczy podmienić elementy. Performance miał być usportowionym modelem, dla innej grupy klientów, wymagających trochę więcej od prowadzenia auta. Przynajmniej tak inne marki rozumieją swoje „podkręcone” modele.Tych co chca twardego zawieszenia jest 5% ludzie oczekuja komfortu
Byłem jedna z pierwszych osób zaproszona na jazdy tm3p. Zagraniczni youtuberzy wtedy piali z zachwytu na temat adaptacyjnego zawieszenia i prowadzenia. Mi się nie podobał gumowy układ kierowniczy, prowadzenie gorsze niż w starym tm3 RWD (jeszcze wtedy takim jeździłem). Tu na forum pisali że to mechanizm wyparcia i tłumaczenie sobie...Też miałem podobne wrażenia w Juniper - bardzo niepewnie się czułem na ostrzejszych zakrętach. W TM3PHL po roku użytkowania, też uważam, źe zdecydowanie się nie popisali zestrojeniem zawieszenia. To dla mnie chyba największy minus tego auta - powinno być „ostrzejsze„ w prowadzeniu, a wyszło takie trochę niedorobione- mało precyzji i czucia w prowadzeniu.Szkoda, trochę zmarnowali potencjał fajnego napędu i okazję zrobienia wymiatacza przy okazji liftu. Wystarczyłyby inne nastawy, zero dodatkowych kosztów.
Może tak być. Jak auta pozbędą się osoby które poprzesiadaly się z Lexusów i innych kanapowozowWspomnicie moje słowa: będą robić niedługo odwrotnie, kto ma Junipera i będzie chciał, aby lepiej się prowadził, będzie wkładał zawieche od pre-lifta.
Jeździłem Juniperem i dla mnie po codziennej jeździe twardym M3LR '21 Juniper buja jak balia oraz płuży w zakrętach przodem (jest bardzo podsterowny).