Tesla Y Koni Active Suspension

eimi

Pionier e-mobilności
Zdradzisz jaki koszt ?
Jest w filmie. 9.5k części ale bez sprężyn tylnych byłoby ok 7.5k (jak ktoś ma Berlin po 2023 to można zostawić stare), robocizna 1.5k geometria 500.

Mnie ciekawi opinia po czasie. Ja się nawet polubiłem z zawieszeniem 2024, więc na razie mi przeszła chęć wymiany, ale jak ktoś ma już ponad 100k przebiegu to amorki i tak dobrze jest wymienić... Więc czemu by nie wsadzić od razu kompletu od Junipera. Dobry ruch, będę obserwował jak wrażenia po czasie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jest w filmie. 9.5k części ale bez sprężyn tylnych byłoby ok 7.5k (jak ktoś ma Berlin po 2023 to można zostawić stare), robocizna 1.5k geometria 500.

Mnie ciekawi opinia po czasie. Ja się nawet polubiłem z zawieszeniem 2024, więc na razie mi przeszła chęć wymiany, ale jak ktoś ma już ponad 100k przebiegu to amorki i tak dobrze jest wymienić... Więc czemu by nie wsadzić od razu kompletu od Junipera. Dobry ruch, będę obserwował jak wrażenia po czasie.
Wspomnicie moje słowa: będą robić niedługo odwrotnie, kto ma Junipera i będzie chciał, aby lepiej się prowadził, będzie wkładał zawieche od pre-lifta.
Jeździłem Juniperem i dla mnie po codziennej jeździe twardym M3LR '21 Juniper buja jak balia oraz płuży w zakrętach przodem (jest bardzo podsterowny).
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wspomnicie moje słowa: będą robić niedługo odwrotnie, kto ma Junipera i będzie chciał, aby lepiej się prowadził, będzie wkładał zawieche od pre-lifta.
Jeździłem Juniperem i dla mnie po codziennej jeździe twardym M3LR '21 Juniper buja jak balia oraz płuży w zakrętach przodem (jest bardzo podsterowny).
W zyciu nie 😛
Ja bym junipera jeszcze posadzil na pieknych baloniastych 17” oponach i by bylo ideolo.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Wspomnicie moje słowa: będą robić niedługo odwrotnie, kto ma Junipera i będzie chciał, aby lepiej się prowadził, będzie wkładał zawieche od pre-lifta.
Jeździłem Juniperem i dla mnie po codziennej jeździe twardym M3LR '21 Juniper buja jak balia oraz płuży w zakrętach przodem (jest bardzo podsterowny).
Też miałem podobne wrażenia w Juniper - bardzo niepewnie się czułem na ostrzejszych zakrętach. W TM3PHL po roku użytkowania, też uważam, źe zdecydowanie się nie popisali zestrojeniem zawieszenia. To dla mnie chyba największy minus tego auta - powinno być „ostrzejsze„ w prowadzeniu, a wyszło takie trochę niedorobione- mało precyzji i czucia w prowadzeniu.Szkoda, trochę zmarnowali potencjał fajnego napędu i okazję zrobienia wymiatacza przy okazji liftu. Wystarczyłyby inne nastawy, zero dodatkowych kosztów.
 
Last edited:

TomRS

Pionier e-mobilności
Tych co chca twardego zawieszenia jest 5% ludzie oczekuja komfortu
Te zawieszenia są „nieharmonijnie” zestrojone. Poszli na skróty - jest bardziej miękko miękko, więc wyższy komfort. Tylko, że ofiarą padło świetne prowadzenie się auta. Wiem, że to zupełnie inną półka, ale Porsche pokazuje jak zrobić usportowione zawieszenie które nadal jest komfortowe. Jedno nie wyklucza drugiego. Przed Performance miałem Golfa 7R, też z adaptacyjnym zawieszeniem - auto z 2015 roku, ale zawieszeniem i układem kierowniczym biło TM3PHL na głowę . A Tesla na przedniej osi ma zdecydowanie lepszą konstrukcję zawieszenia - podwójny wahacz, co w zasadzie eliminuje zmianę pochylenia koła pod obciążeniem- tylko kiepsko zestrojone. Brak im doświadczenia jeszcze niestety. Może z czasem poprawią i wystarczy podmienić elementy. Performance miał być usportowionym modelem, dla innej grupy klientów, wymagających trochę więcej od prowadzenia auta. Przynajmniej tak inne marki rozumieją swoje „podkręcone” modele.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Też miałem podobne wrażenia w Juniper - bardzo niepewnie się czułem na ostrzejszych zakrętach. W TM3PHL po roku użytkowania, też uważam, źe zdecydowanie się nie popisali zestrojeniem zawieszenia. To dla mnie chyba największy minus tego auta - powinno być „ostrzejsze„ w prowadzeniu, a wyszło takie trochę niedorobione- mało precyzji i czucia w prowadzeniu.Szkoda, trochę zmarnowali potencjał fajnego napędu i okazję zrobienia wymiatacza przy okazji liftu. Wystarczyłyby inne nastawy, zero dodatkowych kosztów.
Byłem jedna z pierwszych osób zaproszona na jazdy tm3p. Zagraniczni youtuberzy wtedy piali z zachwytu na temat adaptacyjnego zawieszenia i prowadzenia. Mi się nie podobał gumowy układ kierowniczy, prowadzenie gorsze niż w starym tm3 RWD (jeszcze wtedy takim jeździłem). Tu na forum pisali że to mechanizm wyparcia i tłumaczenie sobie...

Juniperem jeździłem ale za krótko żeby wydać werdykt. Jest miększ to może źle okreslenie - dalej jest twardo przy wiekszych prędkościach. Duże uskoki przy małych prędkościach zostały mocno wygładzone i to tylko zAsluga amorków FSD. Trochę buja się bardziej przód tył ale to jest niewielka roznica. To co mi najbardziej przeszkzalo to nowy typ hamulca, zupełnie nie mogłem go wyczuc. W większości przypadków to nie problem bo i tak się jeździ bez jego dotykani. Jak mi się uda go dorwać na weekend wtedy na spokojnie sobie porównam.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Wspomnicie moje słowa: będą robić niedługo odwrotnie, kto ma Junipera i będzie chciał, aby lepiej się prowadził, będzie wkładał zawieche od pre-lifta.
Jeździłem Juniperem i dla mnie po codziennej jeździe twardym M3LR '21 Juniper buja jak balia oraz płuży w zakrętach przodem (jest bardzo podsterowny).
Może tak być. Jak auta pozbędą się osoby które poprzesiadaly się z Lexusów i innych kanapowozow ;)
 
Top