Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

camel

Fachowiec
Tak się dzieje jak masz wyłączone chłodzenia auta powyżej 40C. Pianki foteli się nagrzewają do 60C, później wychładzasz wnętrze do 19C ale pianki nadal trzymają ciepło.
idąc tym tokiem myślenia wentylacja foteli zbędna, a tak nie jest. Zawsze mam włączone zabezpieczenie przed przegrzaniem kabiny. Natomiast czarna tapicerka na pewno nie pomaga :)
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Ja - nie zawsze. Na postoju na lotnisku wyłączam. Po co ma brać prąd niepotrzebnie?
Na przykład po to, żeby nie katować elementów wnętrza wysoką temperaturą.. Aż tak tyle prądu to nie bierze.
 

nabrU

Moderator
Jutro cały dzień w trasie (Poznań -> Dortmund), w piątek do Antwerpii, a niedziela / poniedziałek powrót z Brukseli do Poznania. Pierwsza poważniejsza trasa przed nami! 🤓

Wreszcie poznasz co to jest (jak ktoś to określił) 'inny świat' ;)
 

umcus

Pionier e-mobilności
Krótkie podsumowanie po pierwszej nieco dłuższej trasie - 189 km z Płocka do Warszawy i z powrotem.

Wiem, że pewnie byłbym zadowolony w większości elektryków, ale Juniperem jeździ mi się obłędnie dobrze. Cisza (*), komfort, a jak trzeba to zarówno napęd jak i audio daje czadu :) Jedynie procenty na razie idą dość mocno w dół na te 189 km poszło 36 kWh, przy temperaturze w jedną stronę ok 7 stopni i ok 11-13 w drugą. Tyle, że spuszczę kurtynę milczenia na temat dynamiki jazdy oraz jazdy zgodnie z ograniczeniami (a ja przeważnie jeżdżę spokojnie i przeważnie +15 max - to jest mój próg bólu w kwestii mandatów, z których ostatni dostałem ze 20 lat temu). Jechałem na chill ale z s3xy knob i kick-down przydał się parę ładnych razy.

Tak czy siak, Y to faktycznie wielkie i szerokie bydlę i wymaga lekkiego przyzwyczajenia, zwłaszcza na zwężeniach - był moment, gdzie na chwilę schowałem się na szerszym prawym pasie na tych robotach w okolicach mostu nad Wisłą przy Modlinie, bo bardzo niekomfortowo mi się wyprzedzało lewym.

Przetestowałem autopilota w korku - przyznam rację paru osobom co wcześniej to pisały, dla mnie nie nadaje się, zbyt gwałtownie rusza i hamuje nawet przy nastawieniu 30 km/h na chill. Po chwili wyłączyłem to, bo mnie tylko irytowało.
Autopilot i tempomat na krajówce ujdzie, choć miałem 1 hamowanie jak jechałem ze słońcem z tyłu.

Acha, z minusów jeszcze - żonie brak regulacji zagłówków totalnie nie leży, głowa za bardzo leci w tył - muszę kupić jakąś poduszkę pod szyję. Gdzieś to widziałem, ale nie pamiętam gdzie - będę dźwięczny za namiary, jakby ktoś znał temat.

Podsumowując: mimo wymienionych wad kupiłbym jeszcze raz.

I koniecznie z s3xy commanderem (knobem) - kierunki i blind spot warning w listwie led bardzo się spodobały żonie + wyłączanie ostrzeżeń o przekroczeniu prędkości - a już na pewno w cenie netto to super deal.

Jaram się tym autem jak EV podczas ładowania :)

*) Z wyjątkiem np. kostki brukowej czy bardzo nierównej nawierzchni jak się wolno jedzie, wtedy coś ewidentnie bardzo delikatnie stuka - nie wiem czy nie klapa bagażnika.

1743674424103.png

1743674688353.png
 

Pedr

Posiadacz elektryka

kower

Fachowiec
Potwierdzam - brałem za 121 PLN z AliExpress (nawet to samo ukradzione zdjęcie - pewnie dlatego oferty już nie ma na Ali). Bez poduszki małżonka bardzo narzekała na wsparcie pod głowę.
W 3 perfo można fajnie ten pasek wrzucić pod zagłówek, jak trzeba zdjąć to jednym ruchem odpinasz poduszkę, a pasek wisi.
Swoją drogą szkoda, że nie ma banalnej funkcji pamięci fotela pasażera. Może kiedyś ogarną w aktualizacji.
 
Top