Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

cooler

Pionier e-mobilności
@cooler…
przecież tu wszyscy od dawna wiedzą, że tył twojej tesli oddziela się sukcesywnie od całości, więc o co chodzi???
Już dawno powinieneś zgłosić niezgodność zakupu z zamówieniem i wymienić auto na pozbawione wad albo zwrot kasy…
Co zrobiłeś źle??? Nie wiesz? Bo…
Bo to TOWOJA wina… 😉🤣
Oczy wiście że moja :) Nie trzymam tego auta pod kołderką tylko dostaje w dupę jak wszystkie moje samochody. Kupując nie spodziewałem się że auto jest tak delikatne i może tego nie wytrzymać :) Przyznaję się bez bicia - kupiłem żeby zapierd..ać! :p
 

cooler

Pionier e-mobilności
Widzisz… opony robia duza roznice.
Zwlaszcza miedzy 18 a 20” i wlasnie odczucie bedzie ze zawieszenie jest lepsze. To sie potwierdzalo np. W leksusie, ale i glupim smarcie. Na 15” podskakiwal a na 17” wybieral nierownosci.
Oczywiscie wiele zalezy od drogi i jej nierownosci.
Powinienes do swojego LR zamontowac 20” i sprawdzic. Bo bys sie niezle zdziwil.
To co piszesz to zaprzeczenie tego po co stosuje się opony o niższym profilu i jak dla mnie to jakaś aberracja:alien:. Ma być mniej gumy, szybsza reakcja i lepsze prowadzenie - a nie większy komfort, bardziej gumowata jazda i pokraczna, odroczona reakcja na ruchy kierownicą.
Albo ja tu czegoś nie rozumiem :unsure:
 

krzyss

Pionier e-mobilności
To co piszesz to zaprzeczenie tego po co stosuje się opony o niższym profilu i jak dla mnie to jakaś aberracja:alien:. Ma być mniej gumy, szybsza reakcja i lepsze prowadzenie - a nie większy komfort, bardziej gumowata jazda i pokraczna, odroczona reakcja na ruchy kierownicą.
Albo ja tu czegoś nie rozumiem :unsure:
Ja testowalem :)
Co wazne… zazwyczaj wraz ze zwiekszeniem cali idzie szersza opona, i to daje zupelnie inne odczucia jazdy.
Ja testowalem i to wiem.
Zobacz ze czesto ludzie wsiadajacy w Y na 20” stwierdzaja ze ma mieksze zawieszenie niz tez sam na 19”…

Jest jeszcze kwestia zawieszenia, ktore inaczej pracuje jesli guma opony mu sie nie ugina.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Nie dogadacie się. ;)
Większe koło to mniejsze odczucie dziury, bo dla większego koła ta dziura jest mniejsza (niż dla mniejszego koła) i mniej w nią wpada.
Ale jednocześnie jak wpadnie jednak, to twardziej. I lepsze prowadzenie na zakrętach rzecz jasna i to co napisałeś wcześniej na większym kole.
...jeśli porównujemy te same opony.
Bo w Tesli np. na 20 czy 21 dostajesz Micheliny a na 19 np. Hankooki - a to może kolosalnie zmieniać postać rzeczy.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Większe koło to mniejsze odczucie dziury, bo dla większego koła ta dziura jest mniejsza (niż dla mniejszego koła) i mniej w nią wpada.
To tak nie działa. Średnica koła jako takiego się nie zmienia. Zwiększając średnicę felgi o tyle samo zmniejszasz profil opony. W M3P masz taką samą szerokość opony, więc koła 18" oraz 20" postawione obok siebie wyglądają na wysokość i szerokość dokładnie tak samo.

Mając mniej gumy przy takim samym obwodzie koła MUSISZ stracić na komforcie, jeżeli zawieszenie tego nie kompensuje.
Egro - zawieszenie M3P ma miększe nastawy niż LR, i to sporo, skoro pomimo 20" jest DUŻO bardziej komfortowo niż w M3LR.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nie no jak porównujemy te same opony to @cooler ma racje, niższy profil = mniej gumy = mniejszy komfort. Średnica koła się nie zmienia.

W Teslach 3 w okolicach 2021-2022 też było zmienione zawieszenie na miększe. Ludzie wsadzają zawieszenie z highlanda do starej TM3 i w tych po 2022 nie trzeba zmieniać sprężyn, a w tych poprzednich trzeba. Jak to w tesli, nie wiadomo kiedy dokładnie nastąpiła zmiana. Pewnie różni się to między fabrykami.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wszystkie LR AWD są twardsze od SR
To akurat ma sens, ale LR Q2 2021 z USA twardszy od Performance Q1 2021 także z USA to mnie akurat dziwi.
 
Top