Tesla Y Prowadzenie

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Skoda ma z DCC same problemy - w Superbie to w ogóle jest dramat, wrażenie, jakby coś się zepsuło w zawieszeniu. W dodatku nazywanie Skody "premium" jest nieporozumieniem. Obecne generacje Octavii i Superba są straszliwie plastikowe. Silniki i wyposażenie to jedyne, czym się bronią. A, zapomniałem: jeszcze ceny zaczęły być premium, tyle że to nieśmieszny żart. Będę kupował niedługo samochód i Superb był w czołówce aut do sprawdzenia - bardzo niemiło się rozczarowałem. A Octavia? Octavia jest jeszcze gorsza.
Mam całkiem inne doświadczenia z zawieszeniem w superbie. DCC w poprzednim superbie działało świetnie. zrobiłem 200tys km i żadnych problemów. Mieliśmy w firmie 3 i też nie było problemów.
W nowym zawieszenie jest jeszcze lepsze, włożyli amortyzatory które do tej pory wkładali tylko w Audi. Superb i Kodiaq nawet z zawieszeniem w wersji sport jest znaczenie bardziej komfortowy niż TMY. Ale trzymanie w zakrętach na równym i suchym gorsze niż w TMY.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Np. jakie to jest auto? ;)
Niemieckie. Co nie znaczy że są lepsze ;) bo albo są dislami, hybrydami albo słabymi EV.
Ale jeździłem przez chwilę sporo cięższymi EV od TMY i nie mają problemu z komfortem i prowadzeniem.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Mam całkiem inne doświadczenia z zawieszeniem w superbie. DCC w poprzednim superbie działało świetnie. zrobiłem 200tys km i żadnych problemów. Mieliśmy w firmie 3 i też nie było problemów.
W nowym zawieszenie jest jeszcze lepsze, włożyli amortyzatory które do tej pory wkładali tylko w Audi. Superb i Kodiaq nawet z zawieszeniem w wersji sport jest znaczenie bardziej komfortowy niż TMY. Ale trzymanie w zakrętach na równym i suchym gorsze niż w TMY.
Tak, w poprzednim było ok, zresztą cały czas twierdzę, że poprzedni Superb był świetnym samochodem, dlatego brałem nową wersję pod uwagę. Ja piszę o obecnym modelu. Jest dramat - nie wierzysz, poczytaj po forach, obejrzyj kilka recenzji na yt. Jak nadal nie wierzysz - znajdź testówkę z DCC i przejedź się po czymś mniej równym niż gładki asfalt. Zawieszenie łupie jakby przejechało bez najmniejszego remontu 300kkm. Skoda ma potężny problem z DCC i jak na razie jeszcze go nie rozwiązała. Ale nawet jeśli go rozwiążą, to księgowi i tak stanęli na wysokości zadania i tak zrobili excela dot. jakości wnętrza, że Tesla to dosłownie klasa premium w porównaniu do nowego Superba. Przynajmniej ja się koszmarnie rozczarowałem. Zarówno pracą i głośnością zawieszenia jak i ogólnym odbiorem auta przy macaniu czegokolwiek, włącznie z kierownicą. Pozycjonowanie Skody jako premium jest żartem. Premium tam jest teraz tylko i wyłącznie cena.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Tak, w poprzednim było ok, zresztą cały czas twierdzę, że poprzedni Superb był świetnym samochodem, dlatego brałem nową wersję pod uwagę. Ja piszę o obecnym modelu. Jest dramat - nie wierzysz, poczytaj po forach, obejrzyj kilka recenzji na yt. Jak nadal nie wierzysz - znajdź testówkę z DCC i przejedź się po czymś mniej równym niż gładki asfalt. Zawieszenie łupie jakby przejechało bez najmniejszego remontu 300kkm. Skoda ma potężny problem z DCC i jak na razie jeszcze go nie rozwiązała.
Nie mam doświadczenia z nowym superbem, pisałem o DCC w poprzednim. Jeżeli są opinie że jest źle to znaczy coś zepsuli, szkoda.

Za to niedługo pojawia się u nas w firmie ID.7 więc zobaczę jak tam jest z zawieszeniem, prowadzeniem i innymi aspektami w porównaniu do TMY.

Q4, Q6 i Q8 etron pod względem komfortu i prowadzenia wypadają według mnie znacznie lepiej niż TMY. Ale pod innymi sporo gorzej.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Mamy firmie kilka superbów, jeden kolega przeszedł przez wszystkie modele po kolei bo robi potężne przebiegi i często m wymieniane auto. On też twierdzi, że aktualny model jest fatalny. A najlepiej wypowiadał się o tej wersji, która miała dzieloną klapę bagażnika. Zero awarii na przestrzeni 400 tyś km i największy wg kolegi komfort użytkowania auta. Ale to oczywiście OT.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Skoda ma z DCC same problemy - w Superbie to w ogóle jest dramat, wrażenie, jakby coś się zepsuło w zawieszeniu. W dodatku nazywanie Skody "premium" jest nieporozumieniem. Obecne generacje Octavii i Superba są straszliwie plastikowe. Silniki i wyposażenie to jedyne, czym się bronią. A, zapomniałem: jeszcze ceny zaczęły być premium, tyle że to nieśmieszny żart. Będę kupował niedługo samochód i Superb był w czołówce aut do sprawdzenia - bardzo niemiło się rozczarowałem. A Octavia? Octavia jest jeszcze gorsza.
W 3 działało świetnie, w lipcu jak się swojej pozbywałem byłem zobaczyć 4, akurat wchodziły. Potwierdzam, ogólny feeling to regres względem 3, problem z dcc faktycznie miały, podobno była akcja serwisowa na dniach. Nie wiem czy temat został trwale rozwiązany. A co do octavii to pamiętajmy że gra w lidze corolli ceeda i francuzów z 1.2 pt, no i tu jest przepaść na korzyść kury.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Jako OP dodam, że zrobiłem geometrię i wszystko okazało się niestety idealnie. Chyba więc muszę się pogodzić z tym jak Tesla jeździ :/
Przesiadłeś się z samochodu który ma zawieszenie wyraźnie lepsze i to jest odpowiedź.
Jak ktoś się przesiadł z Dacii, albo nawet premium ale rozklekotanego to dla niego będzie super.
Są testy w których padają twierdzenia ze nie każdy sobie z tym samochodem przy wyższych prędkościach poradzi, no i dokładnie w takie opinie się Twoje doswiadczenia wpisują.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
No, i nawet działa fajnie. W ogóle octavia 4 przed liftem, biorąc pod uwagę możliwości konfiguracji napędu i wyposażenia, zrobiła się takim „premium” kompaktem na tle konkurencji.
Tak tak skoda :D. Hipotezą jest taka, że skody zawsze zapierdzielają na autostradzie bo kierowcy chcą z nich jak najszybciej wysiąść takie to wspaniałe samochody.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Za to niedługo pojawia się u nas w firmie ID.7 więc zobaczę jak tam jest z zawieszeniem, prowadzeniem i innymi aspektami w porównaniu do TMY.
ID7 już jechałem jako pasażer. Fakt, nie prędkościami autostradowymi, ale było wygodniej niż TMY. Wykończenie było lepsze niż w Superbie. No ale przyspieszenie w słabszej wersji nie powala. No i mi bardziej odpowiada one pedal driving z Tesli oraz infotaiment. Tzn. VW i tak poprawił ten system, ale jakoś tak podświadomie go nie lubię ;)
Q4, Q6 i Q8 etron pod względem komfortu i prowadzenia wypadają według mnie znacznie lepiej niż TMY. Ale pod innymi sporo gorzej.
Tego bym się spodziewał po Audi, choć nie jeździłem.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Mam pytanie do osób które czują się niepewnie powyżej 120kmh w Y - czy trzymacie ręce na kierownicy we właściwej pozycji a łokcie są oparte o podłokietniki? Pytam ponieważ właśnie dziś jestem po trasie, specjalnie sprawdzałem jak się zachowuje auto przy większych prędkościach i faktycznie jak zmienię pozycję za kierownicą tak żeby ręce wisiały na kierownicy (łokcie nie podparte) to ma się uczucie że trzeba trochę powalczyć (człowiek się spina mocniej trzymając kierownicę) i cały czas pilnować toru jazdy - wynika to z tego że przełożenie jest ostre i bezpośrednie, a ręce trochę jednak ważą więc nawet minimalne ruchy przekładają się na zmianę toru jazdy co trzeba później korygować. Przy właściwej pozycji za kierownicą w ogóle nie ma problemu, można 200 jechać i auto prowadzić jednym palcem (czego nie polecam i tak), a do tego jest bardzo bezpośredni. W BMW np. przełożenie jest progresywne i po środku jest dużo mniejsze i dużo wybacza. W wielu pojazdach jednak przełożenie nie jest robione tak bezpośrednio. Dla jednych to będzie wada, dla innych zaleta. Obawiam się że dla większości jednak to będzie wada.

Zdecydowanie nie będzie to auto dla osób które sobie pochylają fotel kierowcy, a potem ledwo sięgają do kierownicy przez co później na niej wiszą.
 
Last edited:
Top