Tesla Y RDW SR vs LR

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
Osobiście skłoniłbym się jednak do LR RWD - w przeciągu minimum 6-ciu lat (jak planujesz) może się zmienić sposób, w jaki będziesz używać auto. Zawsze lepiej mieć więcej, niż mniej. Choć z drugiej strony - mam teraz SR i mi w zupełności starcza przy podobnym użyciu do Twojego :)
 

faktory

Fachowiec
Mam Y RWD (bateria BYD). 90% jeżdżenia to 40-50 km dziennie. Baterię trzymam w przedziale 40-60% bo to wystarcza w zupełności do codziennej jazdy. Jakoś nie trzymam się tego ładowania do 100% raz w tygodniu. Trasy rzadko ale dla przykładu Wawa-Gdańsk S7, wyjazd na 100%, jedno ładowanie w Ostródzie, które trwało 7 minut i dojazd do Gdańska.

Generalnie w ogóle nie brałem pod uwagę wersji LR (wtedy różnica wynosiła 30 000 zł). Na jakiejś długiej trasie wyjdą 1-2 ładowania więcej, żadna różnica w skali roku. Ładowarek przybywa, a samo ładowanie nie trwa długo. Myślę, że bardziej do przemyślenia masz napęd na obie osie niż wielkość baterii.

W USA miałbym dodatkowy dylemat - RWD ma gorsze audio :)
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Przy tych założeniach ja bym brał standardowe RWD. Ten rozmiar baterii spokojnie wystarcza do wszystkiego (nawet do dalekich tras przy założeniu, że jest sensowna infrastruktura - miałem ID.3 z baterią 58kWh netto i byłem nim nawet w PL nie mówiąc, że podróże po Europie Zachodniej to bułka z masłem przy takiej baterii).
Jedyny problem z RWD i jego baterią LFP to mroźna zima, więc ekonomika (czyli zasięg również) spadną chyba więcej niż przy NMC w LR RWD.

Nie zapomnij o referralu, któregoś z nas jak będziesz kupował 😉
 

Michal

Moderator
Napisałem w tamtym wątku - krótsza gwarancja dotyczy RWD, a nie rodzaju baterii.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Jeżdżę Y SR od roku (już ponad) i przejechałem ponad 33 000 km. Poczytaj co pisałem w innych wątkach. Używam auta bardzo podobnie jak ty chcesz używać codziennie do i z pracy 100 km i raz na czas trasa. Trzy razy zaliczyłem Holandię i spokojnie się da ogarnąć dalsze trasy. Zimą auto (napęd) spisuje się zadziwiająco dobrze, a do taj poro jeździłem 4x4. W moim przypadku całą zimę na dystansie 10 828 km przejechałem ze średnim "spalaniem" 159 Wh/km.
Jeżeli chcesz porozmawiać więcej to zachęcam do kontaktu telefonicznego.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Zastanawiam się nad kupnem Tesla Y RWD SR, auto będzie mi potrzebne do codziennych dojazdów do pracy, około 100-120km dziennie przebiegu, tylko dni robocze. W dłuższe trasy będę jeździł tak sporadycznie, że nawet tego nie uwzględniam w kalkulacji. Tesla byłaby ładowana wyłącznie w domu, sporadycznie ładowarki.
Zakładam roczny przebieg około 30tyś km. Auto chciałbym kupić na 6 lat, ale niewykluczone, że po leasingu zostawiłbym je dla siebie. Patrząc czysto użytkowo na auto moje wymagania spełnia Y SR. Zastanawiam się tylko nad zużyciem baterii vs cykle. Która bateria będzie miała mniejsze zużycie po 6 latach, ta z Y SR, czy ta z Y LR (obie RWD).

Czy przy moich założeniach użytkowania auta:

1. Jest sens kupować Y RWD LR?
2. Jak ładować? Jak to jest z tymi cyklami? Czy ładować codziennie po przejechaniu tych 100-120km, czy raz na dwa dni schodząc do 20% baterii.
3. Może lepiej jednak kupić RWD LR i podpinać do sieci raz na 3 dni zamiast codziennie jak w przypadku RWD SR?
Jeżdżę od roku TMY RWD, przebieg 49 tys. km. Na co dzień lokalnie, około 50-80 km, kilka razy w miesiącu dalsze trasy, tak 200-300 km w jedną stronę. Mam też na koncie kilka podróży na dystansie ponad 1000 km. Ta bateria w zupełności wystarcza. Przy takich przebiegach to bym chyba wolał te 10k wydać np. na hak do bagażnika rowerowego. Co do zużycia baterii - przy Twoich zakładanych przebiegach, auto po 6 latach będzie mieć około 180 tys. przebiegu.. To nie jest jakaś kosmiczna wartość. Pewnie każda z tych baterii wypadnie podobnie. Natomiast dodatkowa rzecz warta uwagi - gdzie będziesz na co dzień parkować, szczególnie zimą? Baterie LFP nie przepadają za niskimi temperaturami. Mnie to nie boli bo auto stoi w garażu. Tesla generalnie dobrze sobie radzi z dbaniem o baterię ale parkując "pod chmurką" trzeba się liczyć z większym spadkiem zasięgu.

Co do ładowania, jeśli nie potrzebuję zasięgu, utrzymuję baterię w zakresie 30-70%. Przed trasą ładuję do 100%. Obecnie przy przebiegu 49k km prognozowany zasięg przy pełnej baterii spadł z 418 km do 410 km (~2%).
 

faktory

Fachowiec
Według informacji o gwarancji na stronie Tesli (są chyba jeszcze niezaktualizowane) nie wiadomo pod co podpiąć RWD LR. Bo łapie się i pod RWD 8 lat/160 000 i pod LR 8 lat/192 000 :)

1713185917416.png
 
Top