Tesla Y RDW SR vs LR

nabrU

Moderator

Jeśli brać pod uwagę moją TM3 LR RWD i przełożyć to na TMY LR RWD (a to chyba ma sens) to apka mojej Tesli mówi o gwarancji na baterię i drive unit na 160 tyś. km (a dokładniej o 100 tyś. mil w moim wypadku). Jak sądzę, apka Tesli może być 'ważniejsza' niż dane EV Database 😉
Musi ktoś w PL kupić i się pochwalić co ma w apce...
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Jeśli brać pod uwagę moją TM3 LR RWD i przełożyć to na TMY LR RWD (a to chyba ma sens) to apka mojej Tesli mówi o gwarancji na baterię i drive unit na 160 tyś. km (a dokładniej o 100 tyś. mil w moim wypadku). Jak sądzę, apka Tesli może być 'ważniejsza' niż dane EV Database 😉
Musi ktoś w PL kupić i się pochwalić co ma w apce...
Trudno się nie zgodzić.. ;-) Mea culpa, dane w EV Database raczej uważałem za rzetelne.. Inna opcja to zapytać bezpośrednio w Tesli, na pewno odpowiedzą.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Akcja przecena egzemplarzy SR z inventory wczoraj zakończona, ciekawe czy jeszcze wróci. Tym samym wariant RWD LR staje się bardziej atrakcyjny.
 

Helix

Nowy na Forum
Zastanawiam się nad kupnem Tesla Y RWD SR, auto będzie mi potrzebne do codziennych dojazdów do pracy, około 100-120km dziennie przebiegu, tylko dni robocze. W dłuższe trasy będę jeździł tak sporadycznie, że nawet tego nie uwzględniam w kalkulacji. Tesla byłaby ładowana wyłącznie w domu, sporadycznie ładowarki.
Zakładam roczny przebieg około 30tyś km. Auto chciałbym kupić na 6 lat, ale niewykluczone, że po leasingu zostawiłbym je dla siebie. Patrząc czysto użytkowo na auto moje wymagania spełnia Y SR. Zastanawiam się tylko nad zużyciem baterii vs cykle. Która bateria będzie miała mniejsze zużycie po 6 latach, ta z Y SR, czy ta z Y LR (obie RWD).

Czy przy moich założeniach użytkowania auta:

1. Jest sens kupować Y RWD LR?
2. Jak ładować? Jak to jest z tymi cyklami? Czy ładować codziennie po przejechaniu tych 100-120km, czy raz na dwa dni schodząc do 20% baterii.
3. Może lepiej jednak kupić RWD LR i podpinać do sieci raz na 3 dni zamiast codziennie jak w przypadku RWD SR?

Dużo już zostało napisane, dorzucę swoje 3 grosze.
1. Z tego, co wiem, to bateria w SR z racji innej chemii, jest bardziej długowieczna, wytrzymuje więcej cykli ładowania.
2. ... usunięte
3. Natomiast przewagą LR jest większa wartość przy odsprzedaży. Duży zasięg w EV jest przez wielu, (szczególnie nowicjuszy EV) traktowany jak święty gral. Myślę, że całą różnicę w cenie odzyskasz przy odsprzedaży. I to pomimo większej degradacji, która jest bardziej zbstrakcyjna niż zasięg.
 
Last edited:

cupra

Nowy na Forum
Mam Y RWD (bateria BYD). 90% jeżdżenia to 40-50 km dziennie. Baterię trzymam w przedziale 40-60% bo to wystarcza w zupełności do codziennej jazdy. Jakoś nie trzymam się tego ładowania do 100% raz w tygodniu. Trasy rzadko ale dla przykładu Wawa-Gdańsk S7, wyjazd na 100%, jedno ładowanie w Ostródzie, które trwało 7 minut i dojazd do Gdańska.

Generalnie w ogóle nie brałem pod uwagę wersji LR (wtedy różnica wynosiła 30 000 zł). Na jakiejś długiej trasie wyjdą 1-2 ładowania więcej, żadna różnica w skali roku. Ładowarek przybywa, a samo ładowanie nie trwa długo. Myślę, że bardziej do przemyślenia masz napęd na obie osie niż wielkość baterii.

W USA miałbym dodatkowy dylemat - RWD ma gorsze audio :)
Masz Tesiia aplikację?Chodzi mnie o degradację.Ja po 11 msc.i 17500km.mam według Tessi degradację 2.6.Ładuję w 87%w domu(również bateria z BYD).
 

inter

Pionier e-mobilności
Masz Tesiia aplikację?Chodzi mnie o degradację.Ja po 11 msc.i 17500km.mam według Tessi degradację 2.6.Ładuję w 87%w domu(również bateria z BYD).
Przy ładowaniu w domu bateri LFP, zauważyłem że spada degradacja i zwiększa się zasięg, jak ładuje od 20-100%. Przy doładowaniu 50-60% do 80-100% spada zasięg o 12 km i zwiększa się "degradacja".
 
Top