Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Mam pytanie jakie macie dane po załadowaniu do 100% auta np YLR? jaki [okazuje wam zasięg? bo zastanawiam się nad wyborem T3LRP lub TYLR.
 

Koma

Zadomawiam się
Jeśli chodzi o moją TMYLR to nie jest ładowana do 100%. Najwyżej ładowałem do 90%. Natomiast zużycie przy jeździe w złych warunkach atmosferycznych, temp. od +3 do -2 st. jest na poziomie 20,6kWh/100km, co daje zasięg ok 350km. Dziś trasa 75 km przy temp. 8 st. i słabym deszczu drogami powiatowymi zużycie 15,9kWh/100km co daje zasięg ponad 460km.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Jeśli chodzi o moją TMYLR to nie jest ładowana do 100%. Najwyżej ładowałem do 90%. Natomiast zużycie przy jeździe w złych warunkach atmosferycznych, temp. od +3 do -2 st. jest na poziomie 20,6kWh/100km, co daje zasięg ok 350km. Dziś trasa 75 km przy temp. 8 st. i słabym deszczu drogami powiatowymi zużycie 15,9kWh/100km co daje zasięg ponad 460km.
To mi dzisiaj moja T3SR+ po mieście miedzy 11/13 kwh ,ta tesla Y coś prąd żerna jest :( a dlaczego nie ladujesz np w domu małym prądem do 100%?
 

Koma

Zadomawiam się
Porównując TM3P do TMYLR to zasięg powinien być podobny. Różnica jest wyraźna pomiędzy TM3LR a TMYLR. Zasięg mniejszej tesli jest ok. 15% większy i jest też szybsza od Y.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Moją baterię zaleca się utrzymywać pomiędzy 20 a 80%, więc tak robię najczęściej.
Ja się zastanawiam nad TM3P lub TMYLR ,nie powiem że wygląd Y nie bardzo mi pasuje taki nadmuchany w sumie nie wiem co a Tesla 3 ma naprawdę dobry wygląd jedynie tesla S ma lepszy.
 

Koma

Zadomawiam się
Ja wybrałem praktyczność TMYLR, nawet w trakcie zamówienia zmieniłem 3 na y. Zależy do czego niezbędny Ci samochód. Jeśli do przemieszczania się i przy tym trochę fanu, to lepsza będzie trójka. Super przyspieszenie, porusza prawie jak bolid... Ja lubię podróżować więc dla mnie liczyła się przestronność i duży bagażnik.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Ja wybrałem praktyczność TMYLR, nawet w trakcie zamówienia zmieniłem 3 na y. Zależy do czego niezbędny Ci samochód. Jeśli do przemieszczania się i przy tym trochę fanu, to lepsza będzie trójka. Super przyspieszenie, porusza prawie jak bolid... Ja lubię podróżować więc dla mnie liczyła się przestronność i duży bagażnik.
No właśnie ja tez podróżuje ale tylko z żoną i mało bagażu bo później to ja to nosze po piętrach jak coś;/ ale często w moje pracy coś wożę i przydała by się ta klapa otwierana z szyba tylko to w tym Y-reku mi pasuje reszta mnie mało interesuje.Jeżeli tesla Y to tylko LR.
 

Koma

Zadomawiam się
Jeśli kupisz Y to inne jej zalety też polubisz. Bardzo dobra widoczność, wysoko się siedzi, dobre wyciszenie, wygodna tylna kanapa. Jeśli ktoś lubi to można z niej zrobić mini camping. Dla turystyki samochodowej to super sprawa.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Jeśli kupisz Y to inne jej zalety też polubisz. Bardzo dobra widoczność, wysoko się siedzi, dobre wyciszenie, wygodna tylna kanapa. Jeśli ktoś lubi to można z niej zrobić mini camping. Dla turystyki samochodowej to super sprawa.
To zadam pytanie z innej beczki ile używana TMYLR z 2022 roku miusiała by być tańsza od nowej żeby opłacało ja kupić?Oczywiście z VAT.
 
Top