Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

Lupus

Posiadacz elektryka
V2L - vehicle to load - możliwość zasilania urządzeń zewnętrznych z baterii samochodu.
Dostajemy gniazdka 220V wewnątrz samochodu, oraz obok gniazda ładowania (albo przejściówkę na 220V do gniazda ładowania).
Można np:
- podpiąć laptopa, drukarkę itp
- zasilać awaryjnie urządzenia w domu (np przedłużką, albo cały dom jak ktoś sobie zrobi)
- można ładować inny samochód (raczej awaryjnie, bo max moc to zwykle 3.7kW / 16A).
 

Koma

Zadomawiam się
Każda trasa krajoznawcza, nawet w oddalonych miejscach od cywilizacji, ma miejsca obsługi podróżnych. Czy to Norwegia, czy Islandia, lub kraje południowej Europy, Szkocja Irlandia itd. Wszędzie tam można zaplanować sobie trasę tak, aby można byłoby zatrzymać się na odpoczynek.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Mam wrażenie, że mówimy o prawdziwym kempingu, a nie o takim na MOPie gdzie jest 100m do Maka.

Gdzie zjesz na poniższym obrazku (dodam: zero zasięgu telefonu, do najbliższego sklepu ok. 15 km):

View attachment 9312

P.S. Sorki za off-topic...
Nie jem w takim miejscu, albo mam termos ,nie śpię w takim miejscu staram się nocować w apartamentach, dlatego nienawidzę kamperów ,te zawalidrogi zawsze mnie wk........ napakowane żarciem z Lidla i śmiecą po takich właśnie miejscach a skąd wiem ?bo często odwiedzam takie miejsca i widzę ten syf przy kamperach,nie mówię ze wszyscy tak syfią bo nie, ale ci którzy się zatrzymali przy tym syfie powinni to posprzątać po tych syfiarzach poprzednich, zjechałem teraz całe Bałkany ,robiąc ponad 7000km i byłem w miejscach gdzie nie ma zasięgu i restauracji ale pote=m kiedy napotkałem w górach małą knajpkę z dziczyzna swojska :) to była uczta, a nie jedzenie przy aucie :)
 

Michal

Moderator

nabrU

Moderator
Każda trasa krajoznawcza, nawet w oddalonych miejscach od cywilizacji, ma miejsca obsługi podróżnych. Czy to Norwegia, czy Islandia, lub kraje południowej Europy, Szkocja Irlandia itd. Wszędzie tam można zaplanować sobie trasę tak, aby można byłoby zatrzymać się na odpoczynek.

Eee ale wspomniałeś o kempingu a to: za Słownikiem Języka Polskiego:

camping [wym. kemping], kemping
1. «teren, na którym turyści mogą rozbijać namioty lub mieszkać w przyczepach samochodowych albo w domkach»

2. «czasowe przebywanie turystów na takim terenie»

Musisz to sobie dopisać w podpisie albo zmienić nick na taki ;)

Ja przynajmniej mam świadomość zaśmiecania wątku (i mówię przepraszam), jest sporo takich użytkowników co z tego sobie nic nie robią ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mam pytanie jakie macie dane po załadowaniu do 100% auta np YLR? jaki [okazuje wam zasięg? bo zastanawiam się nad wyborem T3LRP lub TYLR.
A co to za roznica ?
Nie przejedziesz w trasie wiecej niz 300-400km
A da sie rozladowac baterie i w trasie 150km jak sie bedziesz spieszyl. To co pokazuje przy 100% to taka bardzo optymistyczna wersja.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
To zadam pytanie z innej beczki ile używana TMYLR z 2022 roku miusiała by być tańsza od nowej żeby opłacało ja kupić?Oczywiście z VAT.
Uzywka ? Minimum 20%
 
Top