Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

Koma

Zadomawiam się
TMYLR z 2022 r. z małym przebiegiem w Niemczech można wyrwać za ok 46 - 50 tys. euro. To dobra cena za taki model. W porównaniu z cenami kijanki z AWD jest co najmniej 40 tys zł tańsza, a twierdzę, że dużo lepsza.
 

nabrU

Moderator
Jeśli ktoś lubi to można z niej zrobić mini camping. Dla turystyki samochodowej to super sprawa.

Camping w elektryku bez V2L - proszę cię ;)
 

nabrU

Moderator
najlepiej chyba obrazkowo wytłumaczyć ;)

 

nabrU

Moderator
Pewnie, że nie.
Można rozpalić ognisko albo odpalić kuchenkę na gaz przy EV ;).
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
najlepiej chyba obrazkowo wytłumaczyć ;)

No tego to akurat mi nie potrzeba żebym coś gotował przy aucie za ponad 200koła ;/ od tego są restauracje, stacje itp, można w Tesli Y się położyć wyspać i iść po ludzku coś zjeść i się napić a nie latać z garnkami koło auta,nienawidze kamperów ale spać nie raz spałem w aucie na trasie. Teraz jadąc np do Chorwacji śpimy po drodze w Rastoke i następnego dnia ruszamy po śniadaniu dalej, tak jak pisałem ta Y bardzie pasowała by mi do przewozu różnych gratów w pracy .
 

nabrU

Moderator
Mam wrażenie, że mówimy o prawdziwym kempingu, a nie o takim na MOPie gdzie jest 100m do Maka.

Gdzie zjesz na poniższym obrazku (dodam: zero zasięgu telefonu, do najbliższego sklepu ok. 15 km):

IMG_20210529_180152.jpg


P.S. Sorki za off-topic...
 
Top