Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

LukW

Nowy na Forum
Czy warto dopłacić do silnika mocniejszego dla ID.4?
Wg specyfikacji producenta:
  • silnik 174KM, 129KW, od 0-100 przyspiesza w 10 sek, choć YT wskazuje niższe wartości
  • silnik 204KM, 150KW, od 0-100 przyspiesza w 8 sek
Zastanawiam się czy poza przyspieszeniem jest jakaś wyraźna różnica podczas codziennego użytkowania.
 
Last edited:

pawcjo

Posiadacz elektryka
Czy warto dopłacić do silnika mocniejszego dla ID.4?
Wg specyfikacji producenta:
  • silnik 174KM, 129KW, od 0-100 przyspiesza w 10 sek, choć YT wskazuje niższe wartości
  • silnik 204KM, 150KW, od 0-100 przyspiesza w 8 sek
Zastanawiam się czy poza przyspieszeniem jest jakaś wyraźna różnica podczas codziennego użytkowania.
Oba są wystarczające, ale wg mnie warto bo już ten 8 s. jest przymulony, to co dopiero 10 s.
 

LukW

Nowy na Forum
Najlepiej byłoby, gdybyś sam się przejechał i ocenił.
Nie bazuj przy zakupie auta na doświadczeniach innych. Choćby dlatego, że zwykle szukamy potwierdzenia dla tezy, która gdzieś w nas się tli.
Niestety nie jest to takie proste w realizacji. Salony prezentują najlepiej wyposażone modele z co najmniej przyzwoitymi parametrami silnika, tak więc mogłem doświadczyć 204KM "pod maską" ale już nie 174KM.
Dzisiaj mijałem ID.4 na Opolskiej w Krakowie. Bardzo kusiło lecz nie ośmieliłem się nieznajomej kobiecie porwać pojazdu :D
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Niestety nie jest to takie proste w realizacji. Salony prezentują najlepiej wyposażone modele z co najmniej przyzwoitymi parametrami silnika, tak więc mogłem doświadczyć 204KM "pod maską" ale już nie 174KM.
A czułeś niedosyt? Bo nadmiar raczej nie :) Ewentualnie jeśli to np. kwestia budżetu, to pomyśl czy wolisz dołożyć do mocniejszego silnika, czy mieć na inne "cosie" (niekoniecznie z autem związane).
Dzisiaj mijałem ID.4 na Opolskiej w Krakowie. Bardzo kusiło lecz nie ośmieliłem się nieznajomej kobiecie porwać pojazdu :D
Gorzej, jak miała też 174 KM - nie miałbyś się jak wytłumaczyć!
 

LukW

Nowy na Forum
IMO porównanie Niro EV xl z Teslą Y SR jest o tyle ułomne, że różnica w cenie to faktycznie ponad 40 tys, czyli ok. 20% ceny. To oczywiście dla osób fizycznych z mniej niż 3 dzieci. Niro nie dość że tańsze to jeszcze łapie się na mój elektryk a Tesla nie.
Mam Niro EV XL, jest super, ale jakbym w tej cenie miał TMY SR to bym wybrał Teslę.
Tak z ciekawości - dlaczego nie zdecydowałeś się na ID.4?
 

piotr_ev

Fachowiec
Jakie masz zużycie teraz przy spokojniej jeździe ? w tym LR Y?
zima około 17-19 kWh / 100km w trybie mieszanym (część autostrada ~120 km/h, miasto to wiadomo ~50km/h :) )
latem podobnie bo AC pracuje.
najlepiej jest wiosną. mało pracuje ogrzewanie, a klimy jeszcze nie potrzeba. wtedy to około 16-17 kWh/100km moją jazdą.
jak chce oszczędnie i spokojnie to nawet do 14 kWh/100km chyba zszedłem. Mogę się mylić nieco w powyższych wartościach bo nie używam scan my tesla czy innych apps w moim aucie i mówię po prostu z pamięci :)
 

less

Posiadacz elektryka
Tak z ciekawości - dlaczego nie zdecydowałeś się na ID.4?
Znów nie te pieniądze. Mam Niro XL czyli najwyższa specyfikacja z dodatkami w postaci lakieru met, pompy ciepła, dopłaty za srebrne listwy za 206 kpln przed dopłatą mój elektryk. Nawet wówczas (VI 2022) nie było nic w podobnej cenie, z podobnymi parametrami.
 

Najnowsze dyskusje

Top