Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Z ciekawości - i co używałeś?
Automatycznego doboru siły rekuperacji, czy ustawienia na max?
Z tymi manetkami jest tak samo jak z manetkami przy automacie. Mam, ale nie używam. W Kia od razu daję i-pedal a i tak samo w Tesli w ogóle nie brakuje mi manetek.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Z tymi manetkami jest tak samo jak z manetkami przy automacie. Mam, ale nie używam.
A ja odwrotnie.
Max. rekuperacji używam tylko na osiedlowych uliczkach ze śpiącymi policjantami co 100m, wtedy takie mocne dohamowanie każdorazowe ma sens.
Grunt to mieć wybór.
 

Maciek525

Zadomawiam się
Z tymi manetkami jest tak samo jak z manetkami przy automacie. Mam, ale nie używam. W Kia od razu daję i-pedal a i tak samo w Tesli w ogóle nie brakuje mi manetek.
Dla mnie rozwiązanie w Niro/EV6 jest optymalne, bo daje wiele opcji i każdy może dostosować tryb pod siebie. Mi najlepiej lata się w trybie auto z radarem albo i-pedal.
Zdziwiło mnie za to jak skromny zakres opcji ma w tym zakresie tesla.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Zdziwiło mnie za to jak skromny zakres regulacji ma w tym zakresie tesla.
Ma pełen zakres regulacji pedałem przyspieszenia ;)
 

J123

Zadomawiam się
Ja uważam, że elektryk bez jazdy jednym pedałem to nieporozumienie. Manewry parkingowe z wstrzymywaniem auta hamulcem - koszmar - skoro można jechać pojedyncze km/h dozując napęd pedałem. Osobiście uważam, że większość przeciwników jazdy jednym pedałem to ludzie którzy nie mieli dostatecznej determinacji aby przemóc się od nawyków aut spalinowych. Moim zdaniem jeden pedał nie ma żadnych wad bo zakres rekuperacji można dozować od pełzania do maksymalnej (zatrzymania) stopniem odpuszczania i nie potrzeba żadnych manetek itp...
Od trzech lat używam tego rozwiązania i nie zmieniłbym auta na takie bez ...
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Też uważałem to za zbędny bajer, ale przyznam, że bardzo często korzystam z manetek i jak wskakuję do tesli, to mi ich brakuje. Bardzo szybkie przełączanie się między trybami jest bardzo wygodne, zwłaszcza na długich trasach.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Też uważałem to za zbędny bajer, ale przyznam, że bardzo często korzystam z manetek i jak wskakuję do tesli, to mi ich brakuje. Bardzo szybkie przełączanie się między trybami jest bardzo wygodne, zwłaszcza na długich trasach.
Mi nie brakuje bo akurat wolę bez tego , zawracanie tyłka jak dla mnie oczywiście
ale S3XY buttons mają taką opcję
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Gruntownie potestowalem te trzy samochody i ta pani na zdjęciach jest najlepsza. Trochę brakuje jej uroku, ale w innym kolorze i przede wszystkim felgach, też będzie całkiem całkiem. Gdyby jeszcze miała wentylację foteli, to w ogóle można by zamilczeć. Autko bardzo fajne, działa bardzo sprawnie, jest torpedą i daje dużo frajdy. W zasadzie mając więcej pieniędzy i tak nic dużo lepszego się nie kupi. Z osiągów kosmicznych często się nie korzysta, ale super jest świadomość, że się takie ma 😀
Wszystkie te auta są jednaj dobre i każdy wybór jest dobry. Niro np. ma sporo zalet: jest tańsze, ładniejsze, ma wentylację foteli, V2L, ale na tle Tesli nie daje tyle frajdy. Po prostu poprawny samochód.
 

Attachments

  • 20230314_175204.jpg
    20230314_175204.jpg
    351,5 KB · Liczba wyświetleń: 58
  • 20230314_175138.jpg
    20230314_175138.jpg
    364,8 KB · Liczba wyświetleń: 53
  • 20230314_175230.jpg
    20230314_175230.jpg
    282,9 KB · Liczba wyświetleń: 60
  • 20230314_175250.jpg
    20230314_175250.jpg
    266,2 KB · Liczba wyświetleń: 62
  • 20230314_175358.jpg
    20230314_175358.jpg
    343,1 KB · Liczba wyświetleń: 61
  • 20230314_175325.jpg
    20230314_175325.jpg
    327,3 KB · Liczba wyświetleń: 57
Top