Test zasięgu CARWOW.: Polestar, Audi, Tesla, Ford, Skoda, Kia. Porsche

UseYbrain

Posiadacz elektryka
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
W ramach testu (mazda 6 dalej stoi w garażu) przejechałem się na narty do Austri EV6-ką.
I powiem tak - następny raz też jadę elektrykiem :)

Trochę kombinacji do granicy z Austrią (też już ogarniete następnym razem będzie prościej) - a potem inny świat. Średni koszt 100km - 32zł (łącznie z grzaniem auta dwa razy na dzień) z ładowarek min 150kW - częściej ponad 200 (mazda - około 56 zł)
Czas jazdy - około 40 minut dłużej niż szóstką na 1000 kilomterach
Ciepełko w aucie rano i po nartach - bezcenne
 

nabrU

Moderator
Infrastruktura to nie panaceum na kiepski zasięg BEV.
On zwyczajnie jest kiepski na autostradach, a jeśli doliczymy degradację i wyjazd z SoC nie na 100% a 95 to już w ogóle słabo.

Czy byłeś gdzieś w Zachodniej Europie, którymś ze swoich BEV? Mam wrażenie, że nie... Bo każdy kto był (no może poza @cooler 'em ;)) powie Ci, że nie potrzeba Ci baterii 100 czy 150kWh. Daleko nie trzeba szukać, bo to post po Twojej wypowiedzi:

Trochę kombinacji do granicy z Austrią (też już ogarniete następnym razem będzie prościej) - a potem inny świat.

Właśnie słowo 'inny świat' przewija się najczęściej na tym Forum. Zastanów się czym różni się dla kierowcy tego samego BEV 'świat w PL' i 'ten inny'. Właśnie infrastrukturą. Bez obrazy dla naszego Kraju, ale tak to niestety wygląda.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Czy byłeś gdzieś w Zachodniej Europie, którymś ze swoich BEV? Mam wrażenie, że nie... Bo każdy kto był (no może poza @cooler 'em ;)) powie Ci, że nie potrzeba Ci baterii 100 czy 150kWh. Daleko nie trzeba szukać, bo to post po Twojej wypowiedzi:



Właśnie słowo 'inny świat' przewija się najczęściej na tym Forum. Zastanów się czym różni się dla kierowcy tego samego BEV 'świat w PL' i 'ten inny'. Właśnie infrastrukturą. Bez obrazy dla naszego Kraju, ale tak to niestety wygląda.
Czuję się wywołany:
Co z tego jeżeli infrastruktura jest gdzie tylko chcesz, kiedy dla mnie i pewnie wielu stawanie na autostradzie co 2h by następne pół godziny czekać/jeść/spacerować/wyprowadzać psa/bawić dzieci jest po prostu męczące i niepotrzebnie wydłuża jazdę, zwłaszcza w nocy nie ma potrzeby stawać tak często, pusta trasa nie męczy a stawanie co chwila w podejrzanych miejscach na odludziu zwłaszcza we Francji wcale mi się nie podobało.
Dodaj do tego często konieczny zjazd z autostrady, który wybija z rytmu i dodatkowo wydłuża jazdę czasem o 15-20 minut i już wiesz dlaczego uważam że BEV się nie nadaje. Tm3 musiała by mieć 174kWh abym mógł ją użytkować na trasie tak jak lubię jeździć (przy obecnym zużyciu)
 

cooler

Pionier e-mobilności
On zwyczajnie jest kiepski na autostradach, a jeśli doliczymy degradację i wyjazd z SoC nie na 100% a 95 to już w ogóle słabo.
O Panie! Jakie 95%? Na SC np we Włoszech samo mnie odłączało przy naładowaniu do 80%, gdyż były kolejki, a ja chciałem więcej bo jechałem pod MountBlanc gdzie były pieruńskie korki i chciałem mieć spory zapas.
Druga sprawa do 95% będziesz się ładował pewnie 1h, to już się w ogóle nie opłaca.
 

nabrU

Moderator
Czuję się wywołany:
Akurat powinieneś poczuć się inaczej ;)... mało reprezentatywny jesteś :p
Sprzedaj Teslę i będziesz miał spokój, bo Ci gwarantuję że baterii 175kWh nikt nie włoży do BEVa klasy D. No może kiedyś taki postęp będzie, ale nie za mojego życia pewnie..
 

cooler

Pionier e-mobilności
Akurat powinieneś poczuć się inaczej ;)... mało reprezentatywny jesteś :p
Sprzedaj Teslę i będziesz miał spokój, bo Ci gwarantuję że baterii 175kWh nikt nie włoży do BEVa klasy D.
Poczekam, aż ktoś włoży. 82kWh na miasto i krótkie trasy w zasięgu do powrotu w sam raz i tak używam. Póki można to trzaskam trasy ICE i nikt mnie nie namówi znów do BEV - szkoda życia. Prędzej dokupię malucha BEV na miasto niż wezmę cokolwiek co nie gwarantuje 500-600km przy 140 na autostradzie w zakresie 80-10%.
 

nabrU

Moderator

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jak jest sieć do dobrze się jedzie. Na zachodzie zjazd co 200km na ~15 minut. Ładowarki przy trasie. Zgadzam się że zasięg jest ok, prędkość ładowania jest ważniejsza i jeszcze z 5 minut fajnie jakby dało się urwać. Czyli 10 minut ładowania, ale gdybym miał dopłacić za to z 50tys do samochodu i z 0,5zl/kWh za ładowanie to jednak wystarczy 250kW
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
dla mnie i pewnie wielu stawanie na autostradzie co 2h by następne pół godziny czekać/jeść/spacerować/wyprowadzać psa/bawić dzieci jest po prostu męczące
To się da wyleczyć zapewne.
Wyjdzie taniej niż zmiana samochodu.
 
Top