Test zasięgu CARWOW.: Polestar, Audi, Tesla, Ford, Skoda, Kia. Porsche

UseYbrain

Posiadacz elektryka
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Ten, jak i Bjornowy test VW ID4 4motion pokazuje, że MEB to jednak bardzo oszczędna platforma.
 

Patrizio17

Fachowiec
W sumie różnice w zużyciu nie są jakieś drastyczne, różnice w zasięgu to bardziej kwestia baterii.
Z innej beczki Polestar 4 bardzo wpadł mi w oko, wybieram się do salonu przy okazji odwiedzin jarmarku w Berlinie.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
W sumie różnice w zużyciu nie są jakieś drastyczne, różnice w zasięgu to bardziej kwestia baterii.
Z innej beczki Polestar 4 bardzo wpadł mi w oko, wybieram się do salonu przy okazji odwiedzin jarmarku w Berlinie.
Widziałem jeden egzemplarz w Kopenhadze i drugi w Oslo. Na żywo jeszcze ładniej się prezentują niż na zdjęciach. Proporcje są tak zachowane, że auto wydaje się być niższe niż te 1,53m.
 

nabrU

Moderator
Pisałem o P4 tutaj:
 

cooler

Pionier e-mobilności
W sumie różnice w zużyciu nie są jakieś drastyczne, różnice w zasięgu to bardziej kwestia baterii.
Z innej beczki Polestar 4 bardzo wpadł mi w oko, wybieram się do salonu przy okazji odwiedzin jarmarku w Berlinie.
To co mi sie podoba to nie tak mocne zaniżanie zasięgu jak w przypadku konkurencji. Gdybym miał te 90% z 640km WLTP osiągalne przy 120-130 to bym złego słowa na elektryki nie powiedział, a tak to połowa tego zimą ledwo osiągalna i czuję się mocno oszukany, spodziewałem się że aż tak dobrze nie będzie ale nie że aż tak źle.
Polestar na tym tle się wybija bardzo pozytywnie, kto kupi nie będzie pewnie tak rozczarowany jak ja.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Temat zasięgów stanie się marginalny jak powstanie sieć ładowarek z kiblami i żarciem . Do tego przyzwyczaimy się do specyfiki ev , że są inne .Tak jak już to sie stało w przypadku np ich przyśpieszeń.
Wczoraj oglądałem na TVN Turbo (zeszło zresztą na psy z tymi reanimacjami trupów i handlem starzyzną )- program jak Panowie w tym jeden średnio ogarnięty brodacz jechali po śniegu trzema elektrykami . Nie było już nic bulwersującego w ich tekstach .Jedno przekłamanie tylko Kornackiego że XPlaid ma 5,3 sek do setki ale to raczej przejęzyczenie. Odcinek do dupy bo ich pogoda zaskoczyła a cos trzeba było zrobić .Niemniej już pomału tematyka elektryków normalnieje. Są jakie są i tyle , o zasiegach nawet nie gadali .
 

nabrU

Moderator
Temat zasięgów stanie się marginalny jak powstanie sieć ładowarek z kiblami i żarciem . Do tego przyzwyczaimy się do specyfiki ev , że są inne .Tak jak już to sie stało w przypadku np ich przyśpieszeń.
W sedno @Bronek
Zasięg rzędu 400km wystarczy spokojnie jeśli zatrzymujesz się "tam gdzie chcesz a nie tam gdzie musisz" (copyright by @cooler ;)). W wielu wypadkach (mając darmowe SuC) wyjeżdżam z dość niedużym SOC i ładuje się po drodze bo tak wypada na jedzenie, przeprawę przez Kanał (SuC po obu stronach przy terminalach). Problem w PL stanowi wciąż (niestety) infrastruktura i to taka typu minimum 6 ładowarek HPC w miejscach jak MOPy czy węzły S lub A
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
400km chciał bym przejechać bez potrzeby przymusowej przerwy. Na autostradzie. Zimą niech będzie te 300km. Dla mnie to decydujący argument który przemawia o komforcie użytkowania auta.
Infrastruktura to nie panaceum na kiepski zasięg BEV.
On zwyczajnie jest kiepski na autostradach, a jeśli doliczymy degradację i wyjazd z SoC nie na 100% a 95 to już w ogóle słabo.
 
Top