TM3 - Letnie opony z wygłuszeniem

cooler

Pionier e-mobilności
U mnie Pilot Sporty zdarły się po 20k km (jeden sezon), jakoś nie chce mi się do nich wracać. Jak koledzy wcześniej podpowiedzieli, chyba se daruje te wygłuszenie i spróbuje te Hankooki.
O kurcze, to one wytrzymują tylko 20kkm?
Czyli u mnie starczą pewnie ledwo do końca tego sezonu (dopiero zmieniłem na letnie z zimowych)... No to słabo. Skoro koszt opon to ok 4tys PLN, to niezła kwota do eksploatacji dochodzi do kosztów przejechania 1km.
Heeh, 20PLN do każdych 100km!
No to my tu tanio ładujemy w domu i się chwalimy że 100km nas 10pln kosztuje a to bam! I dodatkowe 20pln/100km.
Dopiero teraz to do mnie dotarło:(
I to by było tyle jeżeli chodzi o oszczędności kupując elektryka. Zrobiłem 110kkm wielka i ciężka Sienna i dopiero niedawno kupiłem nowe opony... letnie. Zimowe spokojnie 1-2 sezony jeszcze. W małej toyi Tercelce zmieniłem opony letnie gdzieś przy 260kkm, nie dlatego że nie miały bieżnika, bo miały ponad połowę, ale dlatego że guma była że starości twarda jak plastik i było już niebezpiecznie jeździć.
Tam cena opon była pomijalna, zwłaszcza że np 14" to bardzo dobre za 480pln komplet kupiłem.
No i jednak ten wspaniały moment kosztuje więcej niż same elektrony.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
A kto Ci każe jeździć na takich? Itd.. Oryginalne są głośne. A pompowane 42PSI dodatkowo im splędoru nie daje.
Kwestia dróg i stylu jazdy. Ja po zdarciu letnich i zimowych, przechodzę na wielosezonowe, dodatkowo nie będę ich dymał na maxa
 

Michal

Moderator
Ja dopiero pierwszy raz założyłem letnie po 1,5 roku (12.2020 - 05.2022) i 36 000 km jeżdżenia na zimówkach, na których przejadę jeszcze spokojnie 2 sezony, drugie tyle, albo może nawet więcej.
Zapłaciłem za te zimówki 2600 zł więc dzieląc na 70 kkm wychodzi max 3,7 zł kosztu do 100 km ;)

Więc moim zdaniem chba dużo zależy od tego jak jeździsz ;)

Do tego rozmawiamy o "firmowych" oponach:
Pirelli SottoZero Serie 3
235/45 R18 98 V XL
, a da się kupić całoroczne "no name" za połowę tej ceny, więc wyjdzie koszt +1,85 zł do 100km.
Pewnie do sienny kupowałeś za te 480 zł właśnie jakieś firmy karzak ;)
 

marmlo

Zadomawiam się
U mnie Pilot Sporty zdarły się po 20k km
Mam zrobione 13000 i nie wygląda to tragicznie. Co prawda część tych kilometrów była na zimówkach zrobiona ale porównanie z fotą z zeszłego roku gdy złapałem śrubę wygląda obiecująco. Może to kwestia stylu jazdy a może degradacja ruszy teraz szybciej jak przyjdzie lato. Auto dostałem we wrześniu więc już nie było upałów.
 

Attachments

  • 20220516_092247.jpg
    20220516_092247.jpg
    2,2 MB · Liczba wyświetleń: 64
  • 20211023_150313.jpg
    20211023_150313.jpg
    1,7 MB · Liczba wyświetleń: 51

cooler

Pionier e-mobilności
Przypomnij ile toyotka ma momentu obrotowego? :)
Wg kwitów 356NM, ale pamiętaj że to automat (torque converter) i przednionapedowy, więc z miejsca ma az za dużo momentu, nieco ponad 7s do setki to też nie mało. A opony jakoś się trzymają.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja dopiero pierwszy raz założyłem letnie po 1,5 roku (12.2020 - 05.2022) i 36 000 km jeżdżenia na zimówkach, na których przejadę jeszcze spokojnie 2 sezony, drugie tyle, albo może nawet więcej.
Zapłaciłem za te zimówki 2600 zł więc dzieląc na 70 kkm wychodzi max 3,7 zł kosztu do 100 km ;)

Więc moim zdaniem chba dużo zależy od tego jak jeździsz ;)

Do tego rozmawiamy o "firmowych" oponach:
Pirelli SottoZero Serie 3
235/45 R18 98 V XL
, a da się kupić całoroczne "no name" za połowę tej ceny, więc wyjdzie koszt +1,85 zł do 100km.
Pewnie do sienny kupowałeś za te 480 zł właśnie jakieś firmy karzak ;)
Orginalne opony to były Bridgestone, teraz kupilem Falken fk510. Raczej nie noname i raczej nie za 480:)
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
U mnie bieżnik zjechał już do limitera, czyli tej kreski na twoim zdjęciu z 2022, gdzie u ciebie jeszcze jest troche. Faktem jest że na tych pilotach przejechałem od lutego do listopada 20k km, przy czym 11k km w półtora miesiąca w największe upały w autostradowych prędkościach. Więc jakoś nie jestem bardzo zaskoczony, ale wciąż oczekiwałbym mniejszego zużycia. Według mnie to powinny wytrzymać jeszcze ten sezon. Chociaż Pan w wulkanizacji mi powiedział że na wodzie to będę się na bank ślizgać, co mi przypomniało że we wrześniu zarzuciło mnie już na zakręcie na mokrej nawierzchni. Tak więc nie kłóciłem się i grzecznie oddałem je do utylizacji.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Kiedyś do BMW m5 kupiłem sobie sportowe Yokohamy. Kleiły do drogi doskonale, ale po jednym sezonie były sliki 😂
Z drugiej strony chłopaki na torze potrafią dla zabawy parę kompletów upalić, tak ze tego..,
U mnie po zeszłym sezonie letnim 17000 przebiegu bieżnik jeszcze z zapasem, ten sezon na pewno przejadą.
Przy okazji zmiany opon, po 13 miesiącach jazdy i 24000 km przebiegu stan hamulców perfekcyjny.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja zrobilem na letnich okolo 28000km i mam 6mm bieznika… zrobie ten sezon spokojnie, nie wiem co wy robicie :)
Kiedys opony wystarczaly na 60kkm ale producenci oszukuja, daja miekka mieszanke, uzywaja produktow z odzysku.. super trzymanie auta ale 20-30km max na komplecie. Cos za cos… jednak 500KM bedzie zjadac opony.
Ja bede szukal najcichszych.
 
Top