TM3 LR AWD HL - rozstania nadszedł czas, nadszedł czas...

Niedawno minął rok i 20k km z moją Teslą Model 3, wersja LR AWD HL, a już czas się rozstać :(
Dlaczego? Zmieniłem pracę (mam już inne auto) i przeprowadziłem się w nowe miejsce (nie mam jak ładować ani w pracy ani w domu), więc Tesla spadła z pierwszego na trzecie miejsce w rodzinie. A szkoda, bo to moje ulubione jak dotąd auto.

Auto zadbane, używane jako pierwsze w rodzinie 2+2. Na co dzień parkowane w garażu podziemnym (praca i dom).

Średnie zużycie za ostatnie 12 miesięcy i 20k km Tesla pokazuje na poziomie 16,2 kWh/100 km (17,1 w Tessie), więc dobry wynik.
1733065136462.png


Ładowanie: 70% AC (praca + ładowarka Equay blisko domu). Mogę udostępnić dane z Tessie.
Bateria: 99,64%, czyli degradacja zaledwie 0,36% po roku użytkowania. Jak nowa.
1733064955559.png


Model: Tesla Model 3 Highland
Wersja: Long Range AWD
Kolor: biały
Tapicerka: czarna
Przebieg: 20.000 km
VIN: LRW3E7EK1RC968313
Nr rejestracyjny: GA 469HY
Data odbioru (do gwarancji): 24.11.2023
Data pierwszej rejestracji: 14.11.2023
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Gwarancja na baterię: 24.11.2031 lub 192k km
Gwarancja na jednostkę napędową: 24.11.2031 lub 192k km
Gwarancja na auto: 23.11.2027 lub 80k km


CENA:
Cesja leasingu
w Santander Consumer Multirent - pozostały 34 raty po 4.233,29 PLN netto plus wykup 1% 1.943,01 PLN netto,. Ostatnia rata płatna 28.10.2027.
Odstępne 19k PLN netto. Wystawiam fakturę VAT 23%.
Kapitał pozostały do spłaty to ok. 156k PLN brutto Do tego 23k PLN brutto odstępnego i mamy razem 179k PLN, czyli 15% utraty wartości w rok. Reszta to koszty finansowania, które są w każdym leasingu.

Raty ustawiłem w taki sposób, aby cena wykupu była jak najniższa. Dzięki temu całość można wrzucić w koszty (i odliczyć 50% VATu), a na JDG ostatnią fakturę nie wrzucać w koszty (2,3k PLN), przekazać Teslę w darowiźnie bliskiej osobie, która może sprzedać auto po 6 miesiącach od otrzymania darowizny. Dzięki temu nie trzeba odprowadzać VATu, a kwota ze sprzedaży auta nie podlega opodatkowaniu w JDG, więc dużo się oszczędza. Przez to, że wykup jest niski, to mało się traci na kosztach i nieodliczonym VAT.
Oczywiście harmonogram (raty i wykup) można później zmienić u leasingodawcy.


Dodatkowo w tej cenie do auta dorzucam:
- opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 235/45/18 (kupione jako nowe za 3.380 PLN),
- oryginalne dywaniki gumowe Tesli na przód i tył (800 PLN),
- dywanik/mata do frunka od EVAdywaniki (100 PLN)
- gumowy dywanik/mata do bagażnika z tyłu od 3W (ok. 250 PLN)
- na obydwu ekranach folia zabezpieczająca przed porysowaniem (80 PLN),
- dodatkowe schowki do konsoli środkowej i do podłokietnika - czarne, flokowane (80 PLN),
- gumowe zabezpieczenie przed brudzeniem się progów z tyłu - ochrona przed dziećmi. Kolor czarny, idealnie spasowuje się z autem. Można bez problemu zdjąć (120 PLN)
- wygłuszenie tylnej półki z głośnikami od dołu - ładniej to wygląda niż goła blacha w oryginale (150 PLN)
RAZEM: ok. 5.000 PLN

Auto na bieżąco serwisowane przez serwis mobilny Tesli w Trójmieście:
- 12.2023 - regulacja drzwi, aby były dobrze spasowane,
- 09.2024 - wymiana kierownicy (pokrętło od AP nie zawsze działało) - teraz jest nowa kierownica (poznać po innym obrazku kamer). Działa bez problemu.
- 09.2024 - wymiana podłokietnika, który trzeszczał od nowości.
- 10.2024 - po teście drogowym Tesla wymieniła 2 opony letnie na nowe, gdyż nie spełniały norm. Kierownica nie bije.
Poza powyższym to tylko wymiana opon na zimowe/letnie.
Cała historia serwisowa w Tesli do wglądu.

Więcej zdjęć w pełnej jakości tutaj:
https://drive.google.com/drive/folders/1K635mV7JfrIQ62TauL9S-Sh_-7BSzMtP?usp=sharing

Zdjęcie z dzisiaj:
1733067356218.png


Nowa kierownica:
1733067326714.png


Opony zimowe:
1733067380460.png


Gumowa ochrona na progi z tyłu:
1733067407621.png


Oryginalne dywaniki Tesli (tu akurat tył od lewej strony):
1733067453557.png



1733067504634.png


Wygłuszenie/osłona głośników z tyłu:
1733067711883.png



Czy są minusy? Tak: 3 tygodnie po zakupie (grudzień 2023) zarysowałem lewe tylne nadkole. Do tej pory tego nie lakierowałem, gdyż chcę mieć auto w oryginalnym lakierze. Można to spolerować, a wgniotkę naprawić bez "klepania" - sprawdzane przez Pani Wgniotka z Trójmiasta.
Poza tym na przednim zderzaku na dole jest mały czarny punkcik po odbitym kamieniu na obwodnicy Trójmiasta. Tylko zadrapanie - jak to po jeździe autostradami. Zderzak cały.
Więcej grzechów nie pamiętam :)

1733066756353.png


Dodatkowo mam do sprzedania S3XY buttons + najnowszy commander. Niestety nie zdążyłem ich zamontować po zakupie w listopadzie.
Tutaj proszę o PRIV.

Auto na razie wystawiam tylko na forum. W połowie grudnia pójdzie na OLX.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Cesja leasingu w Santander Consumer Multirent - pozostały 34 raty po 4.233,29 PLN netto plus wykup 1% 1.943,01 PLN netto,. Ostatnia rata płatna 28.10.2027.
Odstępne 25k PLN netto.
Czyli ponad 210 tys brutto?
Za roczne auto bez możliwości przytulenia dotacji?
 

viallos

Pionier e-mobilności
Też mi się wydaje że to jest drożej niż nowy z salonu.
Zamiast rat itp podaj po prostu cenę pozostałą do spłaty wtedy oferta będzie wyglądała inaczej / korzystniej.
 

Krzys

Zadomawiam się
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale czy przypadkiem nie trzeba przed darowizna wycofac auta ze środków trwałych, a to wiązę sie z zaplatą VAT od realnej wartości?
 

krzykar77

Zadomawiam się
zwłaszcza jak dotacje wejdą 30-40tys zł
Uczepiliście się tej dotacji w maksymalnej kwocie, a ciekawe jestem ile % składających wnioski faktycznie tyle otrzyma. Według mnie będzie to co najwyżej 5% wniosków. Większość wniosków składanych przez osoby fizyczne, nie prowadzące JDG, będzie ubiegała się o kwotę 18750PLN.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Troche tych JDG jest i a automatu będzie 30k podstawowa dotacja, dla os fiz też 30k przy wynajmie lub leasingu. Mnie pewnie będzie korcić żeby wziąć te 30k.
 
Top