Niedawno minął rok i 20k km z moją Teslą Model 3, wersja LR AWD HL, a już czas się rozstać
Dlaczego? Zmieniłem pracę (mam już inne auto) i przeprowadziłem się w nowe miejsce (nie mam jak ładować ani w pracy ani w domu), więc Tesla spadła z pierwszego na trzecie miejsce w rodzinie. A szkoda, bo to moje ulubione jak dotąd auto.
Auto zadbane, używane jako pierwsze w rodzinie 2+2. Na co dzień parkowane w garażu podziemnym (praca i dom).
Średnie zużycie za ostatnie 12 miesięcy i 20k km Tesla pokazuje na poziomie 16,2 kWh/100 km (17,1 w Tessie), więc dobry wynik.
Ładowanie: 70% AC (praca + ładowarka Equay blisko domu). Mogę udostępnić dane z Tessie.
Bateria: 99,64%, czyli degradacja zaledwie 0,36% po roku użytkowania. Jak nowa.
Model: Tesla Model 3 Highland
Wersja: Long Range AWD
Kolor: biały
Tapicerka: czarna
Przebieg: 20.000 km
VIN: LRW3E7EK1RC968313
Nr rejestracyjny: GA 469HY
Data odbioru (do gwarancji): 24.11.2023
Data pierwszej rejestracji: 14.11.2023
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Gwarancja na baterię: 24.11.2031 lub 192k km
Gwarancja na jednostkę napędową: 24.11.2031 lub 192k km
Gwarancja na auto: 23.11.2027 lub 80k km
CENA:
Cesja leasingu w Santander Consumer Multirent - pozostały 34 raty po 4.233,29 PLN netto plus wykup 1% 1.943,01 PLN netto,. Ostatnia rata płatna 28.10.2027.
Odstępne 19k PLN netto. Wystawiam fakturę VAT 23%.
Kapitał pozostały do spłaty to ok. 156k PLN brutto Do tego 23k PLN brutto odstępnego i mamy razem 179k PLN, czyli 15% utraty wartości w rok. Reszta to koszty finansowania, które są w każdym leasingu.
Raty ustawiłem w taki sposób, aby cena wykupu była jak najniższa. Dzięki temu całość można wrzucić w koszty (i odliczyć 50% VATu), a na JDG ostatnią fakturę nie wrzucać w koszty (2,3k PLN), przekazać Teslę w darowiźnie bliskiej osobie, która może sprzedać auto po 6 miesiącach od otrzymania darowizny. Dzięki temu nie trzeba odprowadzać VATu, a kwota ze sprzedaży auta nie podlega opodatkowaniu w JDG, więc dużo się oszczędza. Przez to, że wykup jest niski, to mało się traci na kosztach i nieodliczonym VAT.
Oczywiście harmonogram (raty i wykup) można później zmienić u leasingodawcy.
Dodatkowo w tej cenie do auta dorzucam:
- opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 235/45/18 (kupione jako nowe za 3.380 PLN),
- oryginalne dywaniki gumowe Tesli na przód i tył (800 PLN),
- dywanik/mata do frunka od EVAdywaniki (100 PLN)
- gumowy dywanik/mata do bagażnika z tyłu od 3W (ok. 250 PLN)
- na obydwu ekranach folia zabezpieczająca przed porysowaniem (80 PLN),
- dodatkowe schowki do konsoli środkowej i do podłokietnika - czarne, flokowane (80 PLN),
- gumowe zabezpieczenie przed brudzeniem się progów z tyłu - ochrona przed dziećmi. Kolor czarny, idealnie spasowuje się z autem. Można bez problemu zdjąć (120 PLN)
- wygłuszenie tylnej półki z głośnikami od dołu - ładniej to wygląda niż goła blacha w oryginale (150 PLN)
RAZEM: ok. 5.000 PLN
Auto na bieżąco serwisowane przez serwis mobilny Tesli w Trójmieście:
- 12.2023 - regulacja drzwi, aby były dobrze spasowane,
- 09.2024 - wymiana kierownicy (pokrętło od AP nie zawsze działało) - teraz jest nowa kierownica (poznać po innym obrazku kamer). Działa bez problemu.
- 09.2024 - wymiana podłokietnika, który trzeszczał od nowości.
- 10.2024 - po teście drogowym Tesla wymieniła 2 opony letnie na nowe, gdyż nie spełniały norm. Kierownica nie bije.
Poza powyższym to tylko wymiana opon na zimowe/letnie.
Cała historia serwisowa w Tesli do wglądu.
Więcej zdjęć w pełnej jakości tutaj:
https://drive.google.com/drive/folders/1K635mV7JfrIQ62TauL9S-Sh_-7BSzMtP?usp=sharing
Zdjęcie z dzisiaj:
Nowa kierownica:
Opony zimowe:
Gumowa ochrona na progi z tyłu:
Oryginalne dywaniki Tesli (tu akurat tył od lewej strony):
Wygłuszenie/osłona głośników z tyłu:
Czy są minusy? Tak: 3 tygodnie po zakupie (grudzień 2023) zarysowałem lewe tylne nadkole. Do tej pory tego nie lakierowałem, gdyż chcę mieć auto w oryginalnym lakierze. Można to spolerować, a wgniotkę naprawić bez "klepania" - sprawdzane przez Pani Wgniotka z Trójmiasta.
Poza tym na przednim zderzaku na dole jest mały czarny punkcik po odbitym kamieniu na obwodnicy Trójmiasta. Tylko zadrapanie - jak to po jeździe autostradami. Zderzak cały.
Więcej grzechów nie pamiętam
Dodatkowo mam do sprzedania S3XY buttons + najnowszy commander. Niestety nie zdążyłem ich zamontować po zakupie w listopadzie.
Tutaj proszę o PRIV.
Auto na razie wystawiam tylko na forum. W połowie grudnia pójdzie na OLX.
Dlaczego? Zmieniłem pracę (mam już inne auto) i przeprowadziłem się w nowe miejsce (nie mam jak ładować ani w pracy ani w domu), więc Tesla spadła z pierwszego na trzecie miejsce w rodzinie. A szkoda, bo to moje ulubione jak dotąd auto.
Auto zadbane, używane jako pierwsze w rodzinie 2+2. Na co dzień parkowane w garażu podziemnym (praca i dom).
Średnie zużycie za ostatnie 12 miesięcy i 20k km Tesla pokazuje na poziomie 16,2 kWh/100 km (17,1 w Tessie), więc dobry wynik.
Ładowanie: 70% AC (praca + ładowarka Equay blisko domu). Mogę udostępnić dane z Tessie.
Bateria: 99,64%, czyli degradacja zaledwie 0,36% po roku użytkowania. Jak nowa.
Model: Tesla Model 3 Highland
Wersja: Long Range AWD
Kolor: biały
Tapicerka: czarna
Przebieg: 20.000 km
VIN: LRW3E7EK1RC968313
Nr rejestracyjny: GA 469HY
Data odbioru (do gwarancji): 24.11.2023
Data pierwszej rejestracji: 14.11.2023
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Gwarancja na baterię: 24.11.2031 lub 192k km
Gwarancja na jednostkę napędową: 24.11.2031 lub 192k km
Gwarancja na auto: 23.11.2027 lub 80k km
CENA:
Cesja leasingu w Santander Consumer Multirent - pozostały 34 raty po 4.233,29 PLN netto plus wykup 1% 1.943,01 PLN netto,. Ostatnia rata płatna 28.10.2027.
Odstępne 19k PLN netto. Wystawiam fakturę VAT 23%.
Kapitał pozostały do spłaty to ok. 156k PLN brutto Do tego 23k PLN brutto odstępnego i mamy razem 179k PLN, czyli 15% utraty wartości w rok. Reszta to koszty finansowania, które są w każdym leasingu.
Raty ustawiłem w taki sposób, aby cena wykupu była jak najniższa. Dzięki temu całość można wrzucić w koszty (i odliczyć 50% VATu), a na JDG ostatnią fakturę nie wrzucać w koszty (2,3k PLN), przekazać Teslę w darowiźnie bliskiej osobie, która może sprzedać auto po 6 miesiącach od otrzymania darowizny. Dzięki temu nie trzeba odprowadzać VATu, a kwota ze sprzedaży auta nie podlega opodatkowaniu w JDG, więc dużo się oszczędza. Przez to, że wykup jest niski, to mało się traci na kosztach i nieodliczonym VAT.
Oczywiście harmonogram (raty i wykup) można później zmienić u leasingodawcy.
Dodatkowo w tej cenie do auta dorzucam:
- opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 235/45/18 (kupione jako nowe za 3.380 PLN),
- oryginalne dywaniki gumowe Tesli na przód i tył (800 PLN),
- dywanik/mata do frunka od EVAdywaniki (100 PLN)
- gumowy dywanik/mata do bagażnika z tyłu od 3W (ok. 250 PLN)
- na obydwu ekranach folia zabezpieczająca przed porysowaniem (80 PLN),
- dodatkowe schowki do konsoli środkowej i do podłokietnika - czarne, flokowane (80 PLN),
- gumowe zabezpieczenie przed brudzeniem się progów z tyłu - ochrona przed dziećmi. Kolor czarny, idealnie spasowuje się z autem. Można bez problemu zdjąć (120 PLN)
- wygłuszenie tylnej półki z głośnikami od dołu - ładniej to wygląda niż goła blacha w oryginale (150 PLN)
RAZEM: ok. 5.000 PLN
Auto na bieżąco serwisowane przez serwis mobilny Tesli w Trójmieście:
- 12.2023 - regulacja drzwi, aby były dobrze spasowane,
- 09.2024 - wymiana kierownicy (pokrętło od AP nie zawsze działało) - teraz jest nowa kierownica (poznać po innym obrazku kamer). Działa bez problemu.
- 09.2024 - wymiana podłokietnika, który trzeszczał od nowości.
- 10.2024 - po teście drogowym Tesla wymieniła 2 opony letnie na nowe, gdyż nie spełniały norm. Kierownica nie bije.
Poza powyższym to tylko wymiana opon na zimowe/letnie.
Cała historia serwisowa w Tesli do wglądu.
Więcej zdjęć w pełnej jakości tutaj:
https://drive.google.com/drive/folders/1K635mV7JfrIQ62TauL9S-Sh_-7BSzMtP?usp=sharing
Zdjęcie z dzisiaj:
Nowa kierownica:
Opony zimowe:
Gumowa ochrona na progi z tyłu:
Oryginalne dywaniki Tesli (tu akurat tył od lewej strony):
Wygłuszenie/osłona głośników z tyłu:
Czy są minusy? Tak: 3 tygodnie po zakupie (grudzień 2023) zarysowałem lewe tylne nadkole. Do tej pory tego nie lakierowałem, gdyż chcę mieć auto w oryginalnym lakierze. Można to spolerować, a wgniotkę naprawić bez "klepania" - sprawdzane przez Pani Wgniotka z Trójmiasta.
Poza tym na przednim zderzaku na dole jest mały czarny punkcik po odbitym kamieniu na obwodnicy Trójmiasta. Tylko zadrapanie - jak to po jeździe autostradami. Zderzak cały.
Więcej grzechów nie pamiętam
Dodatkowo mam do sprzedania S3XY buttons + najnowszy commander. Niestety nie zdążyłem ich zamontować po zakupie w listopadzie.
Tutaj proszę o PRIV.
Auto na razie wystawiam tylko na forum. W połowie grudnia pójdzie na OLX.
Last edited: