TM3 Performance Highland bez maskowania

ciastek

Pionier e-mobilności
Kojarzy ktoś czy jak pojawiły się TM3 i TMY to była od razu była dostępna wersja Performance?
Początki Modelu 3 i wersji Performance są ciekawe, choć bez związku z obecną sytuacją.
Pierwszym produkcyjnym Modelem 3 był ten z "Long Range Battery" i napędem na tył. https://electrek.co/2017/07/29/tesla-model-3-production-specs-revealed/ (Ciekawostka: radio dostała pół roku później. Oczywiście OTA :D https://electrek.co/2017/12/01/tesla-model-3-updates-software-radio/ )
Następnie pojawiły się Model 3 Dual Motor i Model 3 Performance. Wersja Performance miała lepsze osiągi, choć te same silniki (podobno lepsze egzemplarze, "lot binning"), a dodatki jak 20'' koła czy spojler były w oddzielnym pakiecie Performance Upgrade. Przez to przez pewien czas istniały "stealth" Performance, nazywane także "P3D-" (nawiązanie do nazewnictwa Modelu S, np. P85D+) - nie różniące się z zewnątrz od Dual Motor, a szybsze. Później Performance Upgrade został wliczony w cenę Modelu 3 Performance.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Widać, że tym razem postanowili zdecydowanie bardziej odróżnić wersję "sportową" od zwykłych. W hipotezy o wpływie tych skrzeli na aerodynamikę nie bardzo wierzę. Gdyby miał być istotny, to zrobiliby je w zwykłej 3, bo zasięg. Stawiam na inne opony, prawdopodobnie większe tarcze, utwardzone zawieszenie, mocniejszy silnik (to już wiadomo) i jakieś "marketingowe" przyśpieszenie 0-60mph typu 2.9s
Nie wierzę w znaczące poprawienie względem zwykłych TM3 problemów z grzaniem baterii przy dłuższych przejazdach.
Sam mam nadzieję, że po wejściu na rynek pokaże się w ofercie boost dla LR.
 

carinus

Fachowiec
Nie wiem, ją się przeniosłem bliżej Ringu, SPA (żona chyba myślała o innym Spa) i Zandvoort. Korzystam póki mogę 😉
Jeździłem kiedyś po torze Poznań, ale wystarczyło gdy pojechałem i oglądałem track day, i zmagania na SPA to raczej inna liga wymagań dla autka.
 
Top