TM3 SR+ wiekszy zasieg?

Doktor

Posiadacz elektryka
Oczywiście, same mapy aż tak nie, klima nie, Spotify nie, ale wszystko do kupy pewnie już trochę tak - chodziło mi o to, że jeździłem na pełnym komforcie, bez żadnych kompromisów. To nie Daniel Grzyb z 2018, który jedzie Teslą Model S zimą pod kocem żeby dojechać do najbliższej ładowarki.
Pojawia się czasem taki zarzut, że zużycie maleje dopiero, jak idziemy na kompromisy. Ja mieszkam w tak zabudowanej i zakorkowanej okolicy, że zużycie samo się zmniejsza od wymuszonego stylu jazdy ;)
 

marmlo

Zadomawiam się
Dziś małżonka mi się pochwaliła. Ponoć nie grzała jak zwykle na 23 stopnie ale ile to się nie dowiedziałem.
 

Attachments

  • 246488566_591383052060031_3252078794121047332_n.jpg
    246488566_591383052060031_3252078794121047332_n.jpg
    80,7 KB · Liczba wyświetleń: 130

chewbacca

Posiadacz elektryka
A ja ciągle waham się między LR a SR+... Do miasta wydaje mi się, że SR+ zdecydowanie wystarczy (patrząc na Wasze powyższe wartości zużycia energii), tym bardziej że nie ma problemu z użytkowaniem baterii w całym jej zakresie (co w teorii na codzień dawałoby nawet większy zasięg niż LR użytkowany w 60% zakresie swojej pojemności!). Ale jak to jest, jak chce się pojechać gdzieś dalej... Jest ktoś w stanie potwierdzić jakie realnie jest zużycie energii/ile się przejedzie na polskiej autostradzie przy prędkości 140km/h w SR+MIC? Jak to się zmienia latem a zimą? Ev-database podaje "worst case scenario" (cold weather, highway) 250km, co by wskazywało na zużycie rzędu 21kWh/100km... Ale domyślam się, że jest to amerykański "highway" czyli jakieś 110km/h?
 

ŁukaszWP

Zadomawiam się
Co prawda nie SR+ a performance ale wczoraj w deszczu i bardzo mocny wietrze przejechałem 150 km z Łodzi do Ciechocinka i przy 130 km/h wyszło około 22 kw na 100. Doładowalem się przez 20 minut i nad morze dojechałem na 13%. W SR+ bateria mniejsza ale spalanie tez.
 

Attachments

  • 747C7E47-FCE3-4F6B-83F4-B6BC3AC16184.jpeg
    747C7E47-FCE3-4F6B-83F4-B6BC3AC16184.jpeg
    3,4 MB · Liczba wyświetleń: 70
  • 2F52FD82-7380-442D-9997-E154736860F5.jpeg
    2F52FD82-7380-442D-9997-E154736860F5.jpeg
    3,8 MB · Liczba wyświetleń: 79

danielm

Pionier e-mobilności
A ja ciągle waham się między LR a SR+... Do miasta wydaje mi się, że SR+ zdecydowanie wystarczy (patrząc na Wasze powyższe wartości zużycia energii), tym bardziej że nie ma problemu z użytkowaniem baterii w całym jej zakresie (co w teorii na codzień dawałoby nawet większy zasięg niż LR użytkowany w 60% zakresie swojej pojemności!). Ale jak to jest, jak chce się pojechać gdzieś dalej... Jest ktoś w stanie potwierdzić jakie realnie jest zużycie energii/ile się przejedzie na polskiej autostradzie przy prędkości 140km/h w SR+MIC? Jak to się zmienia latem a zimą? Ev-database podaje "worst case scenario" (cold weather, highway) 250km, co by wskazywało na zużycie rzędu 21kWh/100km... Ale domyślam się, że jest to amerykański "highway" czyli jakieś 110km/h?
podkreślę że mówię z punktu widzenia SR+ 2019 czyli tradycyjne baterie i 50kwh dostępnej energii tylko gdy naładuje do pełna. jadąc 140km/h mam koło 200km zasięgu, jadąc 120km/h mam 250km zasięgu. zimą jest gorzej ale na krótkich dystansach. im dłuższy dystans tym różnica się zaciera bo auto dogrzane. większy wpływ na zasięg ma deszcz niż niska temperatura (na autostradzie) czy wiatr w plecy a od czoła.

Najważniesze pytanie: jak czesto jezdzisz powyżej swojego zasięgu i jaki masz dostęp do superchargerów (jest różnica między ładowarkami 50kw a 250kw tesli). mnie zasięg mojego SR+ jest wystarczający a mniejsze zużycie na 100km oznacza że szybciej uzupełnie to w domu ze zwykłego gniazdka.
 

Michal

Moderator
Jest ktoś w stanie potwierdzić jakie realnie jest zużycie energii/ile się przejedzie na polskiej autostradzie przy prędkości 140km/h w SR+MIC? Jak to się zmienia latem a zimą?
Odpal sobie ABRP i porównaj ;) Wprowadź trasy, które zdarza Ci się jeździć (najlepiej w obie strony). Wybierz LR, wybierz SRP, zmień temperatury, ustaw wiatr. To nie jest takie trudne a wartości tam pokazywane naprawdę bazują na prawdziwym zużyciu, a nie na jakiś projekcjach ;)
 
Last edited:

Michal

Moderator
Odpal sobie ABRP i porównaj ;) Wprowadź trasy, które zdarza Ci się jeździć (najlepiej w obie strony). Wybierz LR, wybierz SRP, zmień temperatury, ustaw wiatr. To nie jest takie trudne a wartości tam pokazywane naprawdę bazują na prawdziwym zużyciu, a nie na jakiś projekcjach ;)
Możesz przy okazji zrobić z tego "badania" post na forum i podpowiedzieć innym jak zmiana modelu auta i parametrów środowiska wpływa na zasięgi - na pewno komuś się przyda w przyszłości i dzięki Tobie nie będzie musiał nawet o to pytać ;)
Coś w stylu tego co pisałem tutaj:
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
A ja ciągle waham się między LR a SR+...
większość z nas miała podobny dylemat. Ja wybrałem LR. Gdyby infrastruktura ładowania była bardziej rozbudowana pewnie wybrałbym SR+.
Przy naładowanej do 100% baterii rekuperacja jest bardzo ograniczona i zupełnie inaczej się jeździ.
 
Top