TM3 - Trzeszczący sworzeń wahacza

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
U mnie akcja serwisowa ze smarowaniem pomogla na pol roku. W zeszlym tyg serwis wymienil mi obydwa wahacze mimo, ze tylko jeden trzeszczal.
No ja liczę że własnie wymienią wahacze i to obydwa :) Specjalnie przełożyli mi wizytę bo ponoć na części czekają
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Na filmie @Hue Zarri wyraźnie trzeszczy sworzeń wahacza.

Nie zawsze jednak on jest przyczyną dziwnych dźwięków.
W TM3 miałem trzeszczenie -> bardziej skrzypienie spowodowane kołpakiem aero.
Skrzypiało jak cholera - kręcąc kierownicą na parkingu i przy małej prędkości.
Przyczyna: naprężenia kołpaka przenosiły fale dźwiękową guma-podłoże przez za mocno wciśnięty środkek w piastę.
Kołpak działał mi jak membrana głośnika.

Rozwiązaniem było zdjęcie kołpaka i „płytsze” dociśnięcie w piastę.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Na filmie @Hue Zarri wyraźnie trzeszczy sworzeń wahacza.

Nie zawsze jednak on jest przyczyną dziwnych dźwięków.
W TM3 miałem trzeszczenie -> bardziej skrzypienie spowodowane kołpakiem aero.
Skrzypiało jak cholera - kręcąc kierownicą na parkingu i przy małej prędkości.
Przyczyna: naprężenia kołpaka przenosiły fale dźwiękową guma-podłoże przez za mocno wciśnięty środkek w piastę.
Kołpak działał mi jak membrana głośnika.

Rozwiązaniem było zdjęcie kołpaka i „płytsze” dociśnięcie w piastę.
Hmmm, czyli bez kołpaków nie trzeszczało?
Ciekawostka powiem szczerze, znaczy się, tak jak mówisz. W moim przypadku zdjąłem kołpak bo na początku myślałem że koło jest źle dokręcone lub śruby puściły.
 
Last edited:

kaziwich

Posiadacz elektryka
7E8D186D-5358-4F1B-B92C-00863ECDA7DF.jpeg

Tak wyglada nowy gorny wahacz. Ma inny numer katalogowy niz ten co przy pierwszym montazu. Mam nadzieje, ze zostal odpowiednio przeprojektowany.
 
Top