TMY Autopilot - problem przy zmianie pasa na autostradzie

Bronek

Pionier e-mobilności
Krótko - system tak nie ma . Nie mam takich obserwacji i nic mi się nigdy nie wyłączało. Chyba że słońce waliło w lewą kamerę, ale wtedy byl komunikat, ze automatyczne nie zmieni pasa.
Albo coś mu przeszkadzało i nie wykonał manewru. Ale wtedy zostaje na pasie. To te glupie 5 sek europejskie na manewr
 

KrzysztofFly

Moderator
No i zrobiłem testy stosując się również do Waszych sugestii.
Wnioski dla systemu utrzymania pasa przy standardowym AP, prawie słoneczna pogoda, kamery czyste, autostrada, tempomat na 120km/h:
Nie ma znaczenia czy zmieniamy pas z migaczem chwilowym czy pełnym. Na ok. 20-25 prób zmiany pasa na autostradzie trzy razy po migaczu nie wyłączyło się utrzymanie pasa. Nawet poprawiając kolejnym migaczem nie działało, pomogło tylko pociągnięcie kierownicy w kierunku zmiany pasa. W jednym przypadku zaaplikowałem 1xmigacz chwilowy i 3xmigacz pełny bez sukcesu.
"Błędy" wystąpiły wyłącznie przy zmianie na lewy pas.

Wygląda na to, że ten system tak ma. W znacznej większości przypadków sam wyłącza utrzymanie pasa przy zadaniu migacza, tylko czasami trzeba mu pomóc kierownicą. Nie ma znaczenia czy ruch w około jest duży czy znikomy. Na razie nie zaobserwowałem związku z czym kolwiek.
W sumie dziwne, ja u siebie nigdy nie miałem sytuacji aby nie wyłączył mi utrzymania pasa po użyciu lewego kierunkowskazu. A ostatnio po Twoich wpisach kilka razy testowo go włączyłem i sprawdzałem reakcję na kierunkowskaz i też działało za każdym razem.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Proponuję na światłach gdzieś będąc na AP włączyć kierunkowskaz nie trzymając kierownicy i na ekranie dalej ikona kierownicy będzie na niebiesko. Dopiero gdy dotkniemy kierownicy aby wykonać manewr przełączy się na tempomat
 

KrzysztofFly

Moderator
W sumie dziwne, ja u siebie nigdy nie miałem sytuacji aby nie wyłączył mi utrzymania pasa po użyciu lewego kierunkowskazu. A ostatnio po Twoich wpisach kilka razy testowo go włączyłem i sprawdzałem reakcję na kierunkowskaz i też działało za każdym razem.

Jeszcze raz to napiszę, kierunkowskaz nie wyłącza AP. Może być takie wrażenie bo przy włączonym kierunkowskazie wystarczy dmuchnac na kierownicę;), więc jeśli ja trzymamy i włączymy kierunkowskaz to najprawdopodobniej się wyłączy.
Muszę przyznać rację, system nie wyłącza się po samym kierunkowskazie, ja po prostu zawsze trzymałem kierownicę i nawet jeśli mi się wydawało, że nią nie poruszyłem to mi się tylko tak wydawało. Faktycznie wystarczy wprost muśnięcie kierownicy (chociażby spowodowane koniecznością użycia dźwigienki kierunkowskazu). Przed chwilą specjalnie pojechałem sprawdzić i jeśli nie trzymasz kierownicy, to się nie wyłączy.
 

Policho

Zadomawiam się
Jestem prawie pewien, że przy włączeniu migacza wyłącza się utrzymanie pasa i to bez dotykania kierownicy.
Jutro sprawdzę jeszcze raz i napiszę jak to na pewno wygląda w moim aucie.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Jestem prawie pewien, że przy włączeniu migacza wyłącza się utrzymanie pasa i to bez dotykania kierownicy.
Jutro sprawdzę jeszcze raz i napiszę jak to na pewno wygląda w moim aucie.
Nie jest tak ;)
Jeśli włączysz migacz nie trzymając kierownicy, to nic się nie zmieni.
 

KrzysztofFly

Moderator
Jestem prawie pewien, że przy włączeniu migacza wyłącza się utrzymanie pasa i to bez dotykania kierownicy.
Jutro sprawdzę jeszcze raz i napiszę jak to na pewno wygląda w moim aucie.
Ja też byłem tego pewien, bo tak się zawsze u mnie działo jak włączałem kierunkowskaz, jednak faktycznie wystarcza tak delikatne poruszenie dłoni na kierownicy jak przy włączaniu kierunkowskazu, aby wyłączyć AP.
 

Policho

Zadomawiam się
I sprawdziłem włączanie migacza bez dotykania kierownicy. Rzeczywiście, przyznaje rację - migacz nie wyłącza AP.
Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tematu.
 
Top