TMY RWD (LFP) - szybkość ładowania

Jacek81

Zadomawiam się
Cześć,

Jakie macie doświadczenia z szybkością ładowania TMY z bateriami LFP na szybkich ładowarkach kiedy bateria była wcześniej przy gotowania i bez wcześniejszego przygotowania.
Ostatnio dla testu podłączyłem pod szybką ładowarkę bez wcześniejszego przygotowania (wcześniej przejechałem tylko kilka km po mieście - ładowarka nie była wybrana): prędkość ładowania ok 50kW (ładowarka o dużo większej mocy).

A jak to u Was wypada ? Ile wcześniej musicie załączyć przygotowanie baterii przed ładowaniem by ładowanie było efektywne?
(Latem/zimą) ?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Wszystko ok , ładowarka 150kW ? , w peaku 145 ,na 250kW miałbyś w peaku 172-174 kW .
tesla jest cwana i potrafi dołożyć mocy z suc do grzania/chłodzenia baterii więc mimo max 170KW dla rwd potrafi wziąć 173kw z czego 3kw pójdzie na działanie pompy ciepła a 170 do baterii
 

.Kropek.

Zadomawiam się
Wrocław Bielany koło Volvo (Greenway) teoretycznie 175kW, brak na mapie w Tesli więc nie wiem czy grzał (ustawiłem inna dostępna ale mniejsza moc więc pewnie to nie uruchomiło mechanizmu grzania) na trasie z Poznania przy jeździe trzymam 140.
Po chwili grzania już po podłączeniu dobił do 130kW ale to chwilowo, reszta bliżej 110-120 i potem zjazd stopniowy.
Pełna moc widziałem tylko na Tesli i Ionity przy nawigacji do ładowarki w samochodzie.
Traciłem przez to kilka minut pewnie przez brak dogrzania. Grzałem tylko pedałem "gazu" 😅😎
TM3 LFP 60kWh 22'
 

danielm

Pionier e-mobilności
Wrocław Bielany koło Volvo (Greenway) teoretycznie 175kW, brak na mapie w Tesli więc nie wiem czy grzał (ustawiłem inna dostępna ale mniejsza moc więc pewnie to nie uruchomiło mechanizmu grzania) na trasie z Poznania przy jeździe trzymam 140.
Po chwili grzania już po podłączeniu dobił do 130kW ale to chwilowo, reszta bliżej 110-120 i potem zjazd stopniowy.
Pełna moc widziałem tylko na Tesli i Ionity przy nawigacji do ładowarki w samochodzie.
Traciłem przez to kilka minut pewnie przez brak dogrzania. Grzałem tylko pedałem "gazu" 😅😎
TM3 LFP 60kWh 22'
175KW to jest iloczyn Amperów i Voltów. Tesla ma niskie napięcie baterii, poniżej 400V a ładowarki publiczne często są ograniczone Amperami, więc jak pomnożysz jedno przez drugie to się okaże że nie miałeś szansy ładować się 175KW, a auta innego operatora których baterie mają 400V naładują się ciut szybciej. superchargery mają dużo wyższy amperaż, Ionity ma wyższe napięcie stąd lepsze moce na tych ładowarkach ograniczone tylko oprogramowaniem tesli
 

.Kropek.

Zadomawiam się
Standardowe ładowarki greenwayowe na 2x CSS. Raczej na 400V.
Ewidentnie dogrzewał się po rozpoczęciu ładowania (informacje na wyświetlaczu w samochodzie).
 

Attachments

  • Screenshot_20240603-204338508.jpg
    Screenshot_20240603-204338508.jpg
    341,2 KB · Liczba wyświetleń: 8
Top