Tofik

Cav

Pionier e-mobilności
To podgrzewanie (i baterii i kabiny) to też było moje pierwsze podejrzenie, jak mi się zasięg skończył poniżej 200 km.

W Zoe q90 z pompą ciepła różnice były rzędu 10-20% (może de facto trochę większe, bo zimą mniej się jeździ na ekspresówkach gdzie zużycie jest duże, a więcej po mieście, więc to trochę fałszuje wyniki).
 

solik

Pionier e-mobilności
ja szczerze unikam ekspresowek i autostrad jak jezdze elektrykiem - czesto na drogach lokalnych jest mniejszy ruch, stan nawierzchni coraz lepszy a i latwiej utrzymac aktywny tempomat bo na autostradzie to lewy 160-180km/h a na prawym tiry i mnie meczy taka jazda :D
 

Cav

Pionier e-mobilności
Na dłuższe trasy nie masz alternatyw - zwłaszcza gdy jedziesz nad morze, jazdą zwykłą drogą to koszmar.
Ale potwierdzam, ev jeździ się gorzej i drożej w takich warunkach.
Dlatego obecnie ev jeżdżę tylko po mieście, gdzie jest dokładnie odwrotnie.
 

p0li

Pionier e-mobilności
wracając do tematu - przyszedł wczoraj pierwszy rachunek - za prąd na 4500km zapłaciłem 72€ :D
 

solik

Pionier e-mobilności
Coraz bardziej sie sklaniam ku eC4 jako drugie auto, inne z segmentu B i C maja strasznie taczkowate to zawieszenie :D

 

Halczyn

Zadomawiam się
Dostalem pozytywna dec na e-c4 za 1020 netto na 30 mcy. Wg goscia z ktorym pisze teraz czekamy na dotacje i wtedy calosc ma wypalic. Swoja droga wrzucam ceny e-c4 w arvalu teraz..D128A34E-15B4-4482-8261-D608D0A3BEF6.png
 

solik

Pionier e-mobilności
Dostalem pozytywna dec na e-c4 za 1020 netto na 30 mcy. Wg goscia z ktorym pisze teraz czekamy na dotacje i wtedy calosc ma wypalic. Swoja droga wrzucam ceny e-c4 w arvalu teraz..

Pytalem o to dlaczego zniknelo eC4 z dotacja, jak ktos zapyta o eC4 to oferta jest po staremu na mailu, poki co ja zdjeli bo zostali zasypani pytaniami, rozniosly sie artykuly "elektryk tanszy o diesla" i wlasnie to eC4 bylo wspomniane za 999 netto.

Poki co przedluzam najem na 3 miesiace, jezdzi nam sie z partnerka tak dobrze ze jest polowa miesiaca a juz pyklo 1800km. Dzis wsiadlem na chwile do swojego ICE ktore bylo za 250k i Citroen jest kurde 2 razy cichszy a zawieszenie na nierownych drogach wybiera lepiej od auta drozszego niemal 2x.

Istotnych wad brak, w porownaniu do eMokka, e2008 jest wiekszy - zwlaszcza na tylnej kanapie bo to segment C, ja mam 180cm i za soba siadam bez problemow mimo lekko scietego dachu.

Z plusow:
- wyciszenie
- material z ktorego zrobione sa fotele - boczek gdzie jest udo nie "wysiaduje sie" jak w skorze
- zawieszenie
- ergonomia
- swiatla LED ktore swieca wysoko i asystent swiatel dlugich dziala dobrze
- podgrzewana kierownica sama sie nie wylacza
- aktywny tempomat dziala plynnie
- asystent parkowania (prostopadle / rownolegle) dziala dobrze

Z minusow:
- asystent pasa ruchu dziala jak chce, odbija sie od lewej do prawej
- HUD na plytce
- lewa podstopnica dla osob z duzym butem wymaga troche innego ulozenia stopy
- luzny pedal hamulca (dotyczy to calej gamy PSA, ten typ tak ma)
- zbyt maly obszar roboczy Carplay / Android auto (po bokach sa paski z klimatyzacji)
- marte pole dziala zbyt wolno i gdy pojazd zblizajacy sie jest juz zbyt blisko
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
- asystent pasa ruchu dziala jak chce, odbija sie od lewej do prawej
Bo mylisz systemy.
To są dwa różne układy, jeden zapobiega wyjeżdżaniu poza pas (i działa właśnie tak jak opisałeś), a drugi utrzymuje samochód na środku pasa ruchu.
Citroen tego drugiego systemu po prostu nie ma jak widać.
Więc ciężko wymagać coś więcej.
 
Top