topiąca się wtyczka od cegły

PCtank

Zadomawiam się
Witam,
dwa dni temu zaczęła się topić wtyczka podczas ładowania Hyundaia Kony 2022 oryginalną cegłą (12 A zawsze ładuje)
Na załączonych zdjęciach to widać.
Może to być spowodowane, że bolec jeden był lekko fabrycznie przekrzywiony? Czy jedna powinno się ładować mniejszą mocą?

Hyundai odrzucił gwarancję twierdząc, że to wina instalacji albo kontaktu.
Auto było ładowane we firmie. W budynku hali magazynowej co ma około 3 lata, więc chyba powinny być profesjonalne przeprowadzone prace elektryczne.
 

Attachments

  • 344185979_991739278489063_4054902794741377522_n.jpg
    344185979_991739278489063_4054902794741377522_n.jpg
    163,8 KB · Liczba wyświetleń: 20
  • 344186421_564175532491740_4003883381804003198_n.jpg
    344186421_564175532491740_4003883381804003198_n.jpg
    155,1 KB · Liczba wyświetleń: 21
  • 344230306_3393869504203490_2704893382709395037_n.jpg
    344230306_3393869504203490_2704893382709395037_n.jpg
    146,2 KB · Liczba wyświetleń: 16
  • 344263440_261769606218362_9213783306003188302_n.jpg
    344263440_261769606218362_9213783306003188302_n.jpg
    169,8 KB · Liczba wyświetleń: 19

daniel

Señor Meme Officer
Hyundai odrzucił gwarancję twierdząc, że to wina instalacji albo kontaktu.
Pierwsze co bym zrobił to sprawdził czy tak samo grzeje się w innym kontakcie.
W wersji wypasionej może znaleźć kamerę termowizyjną i zobaczyć gdzie grzeje się bardziej.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Znaczy się nie było zabezpieczenia termicznego.
 

luki

Pionier e-mobilności
12A na jednej fazie to 2800W. Wtyczkę grzeje raczej kontakt. One są przeważnie na 10A. 16A jest dopuszczone, ale w niedługim czasie. Nawet na 3f jest napisane 16A/32A ~6h.
 

Michal

Moderator
U mnie gniazdko było źle podłączone i podobny efekt.
 

PCtank

Zadomawiam się
W takim czymś w firmie było ładowane jak na zdjęciu. Tam kontakty raczej są na 16A.

A jak np po 2 godzinach bolce się dosyć ciepłe to normalne?

Czy jednak ostatecznie po prostu sprawdzać czy po prostu kontakt jest ciepły.

Zwinięty kabel w kółko może też mieć znaczenie?
 

Attachments

  • Przechwytywanie.PNG
    Przechwytywanie.PNG
    543,7 KB · Liczba wyświetleń: 6

nnnnn

Pionier e-mobilności
U mnie wtyczkę stopiło to, że kabel do cegły był bardzo cienki. Po wymianie na 3x2.5 ładuje się nawet kilkanaście godzin i jest ok.
 

vwir

Pionier e-mobilności
W takim czymś w firmie było ładowane jak na zdjęciu. Tam kontakty raczej są na 16A.

A jak np po 2 godzinach bolce się dosyć ciepłe to normalne?

Czy jednak ostatecznie po prostu sprawdzać czy po prostu kontakt jest ciepły.

Zwinięty kabel w kółko może też mieć znaczenie?
Z mojego doświadczenia - najpodlejsze kontakty. Bardzo słabej jakości, u mnie są zabezpieczone bezpiecznikiem 10A, bo więcej przez nie i tak bym nie puszczał. Jeśli tylko masz taką możliwość to kup sobie cegłę z wtyczką 3f 16A i z takiej korzystaj. Bezpieczeństwo jest wtedy nieporównywalnie większe.
 

nabrU

Moderator
Nie darmo w UK taka "cegła" nazywa się potocznie "granny charger". Bo generalnie nie powinna być używana jako zasadnicze i długotrwałe źródło ładowania EV. Powinna służyć jako awaryjne źródło ładowania samochodu, gdy się pojedzie do tej właśnie "babci", gdzie nie ma normalnego stacjonarnego EVSE.
Temat ten wraca jak bumerang i zawsze z takim samym efektem - coś się pali, topi itp. Jak @vwir napisał, takie tradycyjne domowe wtyczki (czy to Schuko czy inne) do tego zastosowania się zasadniczo nie nadają i trzeba iść w ślady kamperowców i zobaczyć jak oni się podpinają np. na kempingu.
 
Top