Traktorek kosiarka na prund :), ktoś coś?

Bronek

Pionier e-mobilności
Ile masz do koszenia i co ? Ogólnie spalinowe narzędzia odchodząc na cień do domowych prac.
Warto te na akumulatorowe nabyć takiej firmy od której mamy inne sprzęty Wtedy wiadomo obskakujemy tym samym akumulatorem cały majdan. Koszty to raz ale i dbanie o stan akumulatorów prostszy.
Są podkaszarki na dwa takie same Aku co zwiększa pojemność ale nie ogranicza zastosowań tych baterii
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czy ktoś miał do czynienia z wykaszarką akumulatorową Husqvarna 535iRX, albo ogolnie z akumulatorowymi kosami? Warto kupić zamiast spalinowej?
Miałem black&decker i nie polecam. Budowa głowicy powodowała, że łożysko potrafiło się obrócić i uszkodzić całą głowicę. Dwa razy tak mi się stało i dwie kosy na śmietnik. Teraz już wiem, że głowica ma być metalowa a nie plastikowa (ta część do której mocujesz szpulę z żyłką tnącą).
Teraz mam worxa na 2 akumulatory. Jeśli chodzi o to jak pracuje to naprawdę daje radę. Zarówno do budowy jak i mocy nie mam zastrzeżeń. Mam natomiast zastrzeżenia do wygody użytkowania - koszę nią na przykład fosę i black@decker był zdecydowanie poręczniejszy i lepiej wyważony. Worxa kupiłem za 899 w leroy merlin, akumulatory po 200/sztuka na amazonie, ładowarka na 2 akumulatory 140. W sumie wyszło niecałe 1500.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Mam od makity podkaszarkę na jeden akumulator(18V) i ona raczej do podkoszenia cienkiej trawki tam gdzie inna kosiarka nie wykosi, w dużej trawie niekoszonej 2-3 miesiące bezużyteczna. I mam multitoola makity na 2 akumulatory(2x18V) z końcówką na żyłke/nóż i ta już normalnie jak duża spaplinowa kosa. Jesli chce sie pracować non-stop to 3 komplety akumulatorów + ładowarka na 2 komplety. Dlatego jeśli ktoś chce wchodzić w pradożerny sprzęt zasilany akumulatorami to może warto wejsć w te platfromy z wyższym napięciem 36-60V, ale są zazwyczaj jeszcze droższe (akumulatory, ładowarki i urzadzenia)
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Ostatecznie zdecydowałem się na spalinową kosę, ale na miejscu namówili mnie na akumulatorowową Husqvarnę 535iRXT :) Działkę mam dużą, prawie 1 ha, ale kosa daje radę. Kupiłem dwa akumulatory i można kosić ile się da rady. Przeskok jest podobny, jak ze spalinówki do Tesli. Kosi cały czas z równą prędkością (są 3 do wyboru), dość cicho i ma fajną opcję automatycznego wysuwania żyłki. Kosiłem łąkę, która nie była koszona dwa lata i daje radę.
 

szczur333

Fachowiec
Ta moja Alpina, czyli Stiga e-rider 300 nie ma trybu eco. Co do czasu koszenia, to nie mierzyłem czasowo, ale to zależy od bardzo dużej ilości zmiennych. Np ja jak koszę, to wykoszę na jednym ładowaniu znacznie więcej niż jak kosi żona, czy córka. Zależy, czy trawa ma tydzień, czy dwa, albo trzy :)
Co do baterii, to jest ona zabudowana w traktorku, nie wyjmuje się jej, ładuje się dedykowaną ładowarką, w traktorku jest złącze, nie da się tego naładować w inny sposób. Do samych akumulatorów (ogniw) pewnie by się można dostać, bo są schowane w rozkręcanej obudowie. Obok gniazda ładowania jest usb do ładowania telefonu :)
View attachment 17533View attachment 17534View attachment 17535View attachment 17536


1. jak cos to bez utraty gwarancji mozna dolozyc tempomat i eco mode do stigi c300, pewnie do alpiny to samo, mozna tez zablokowac na stałe koszenie na wstecznym zeby nie trzeba było trzymac guzika - koszt wiązki kolo 30-40zł max - podpinasz w 30sekund i jazda

Tempomat przetestowałem na szybko i działa, eco mode nie mialem okazji bo juz poza sezonem niestety - a nawet nie wiem jak to eco wogole działa, chcoaz jak na sucho testowalem to po wcisnieciu guzika ostrza chyba zwolniły - no chyba ze to efekt placebo - realnie sprawdze w 2025 dopiero

Dzieki takiej wiązce ja u siebie zrobie tak ze przycisk od LEDów bedzie jako tempomat, a od koszenia na wstecznym bedzie eco mode - koszenie na wstecznym zablokowane na stałe a ledów praktycznie nie uzywam wiec guziki sie marnują i nie trzeba dorabiac nowych

2. ładowac mozna nieoryginalną ładowarką i wszystko działa, tzn pokazuje sie wykrzynik na czerwono i nie widac postępu ładowania na lcd, ale ładowanie samo w sobie działa, ten wykrzyknik nie sygnalizuje krytycznego błedu bo wystarczy zrobic prostą zworke i wykrzynik znika a do tego na wyswietlaczu migaja diody od ładowania, czyli jak fabryka ;) (ewentualnie mozna dac zamiast zworki na stałe gniazdo z 4ma pinami i zeby dwa byly zwarte jak w orygnale a osobno + i -

Co do złącza, to jest ono specjalne stigi i nie kupisz identycznego, ale pod spodem jest anderson powerpole 30A wiec oryginale złacze mozna odkrecic i wypiąć i dac swoje gniazdo - ładowarka 14S (58,8V) na ali jest 4-5x tansza niz oryginał. Bezpiecznik ładowania jest 30Amperowy wiec pewnie daloby sie ładowac nawet szybciej niz oryginalną, ale raczej nie ma sensu tak katowac baterii, jak dla mnie z oryginałem da sie żyć, a 30A ładowanie to najwyzej do najwyzszego modelu czyli 798e ktory ma baterie 60Ah

Z innych modyfikacji dodałem sobie voltomierz, wiec widze dokladnie ile zostało baterii i na jakim procencie jestem. Ominałem tą badziewną stacyjke i kluczyk i mam aktualnie właczanie na guzik zwykly bistabilny. Do tego nie musze wciskac przycisku ON, bo calosc włacza sie odrazu, przez przekaznik.
Guzik w pozniejszym terminie i tak wymienie na pilota, wiec bede mógł włączać traktorek juz z dalsza, do tego wyglad zewnetrzny bedzie jak oryginał.

Wydrukowałem sobie też rączke o rozmiarach podobnych do tych z kabli typ2/typ1 i teraz łatwiej sie wpina calosc bo nie trzeba obracac w palcach tej wtyczki. Orientacja wtyku jest zablokowana i praktycznie trafia sie za pierwszym razem :rolleyes:

Jak znajde czas i ogarne sygnały z pedału gazu i hamulca to zrobie sobie SUMMON (przód tył) jak w tesli

BONUS:
jakby komus padł aku po gwarancji - to gdzies widziałem ogniwa LTO 24-26Ah po 100zł- zeby miec to samo napięcie potrzeba ich 21, bms do tego max 500zł i za 2600zł mamy praktycznie niezniszalna baterie bo ma duzo cykli i mozna złozyc ją samemu bo plusy i minusy do gwinty i nie trzeba nic zgrzewać.

Do tego te ogniwa wytrzymują SPOKOJNIE ładowanie 6C czyli ładowanie w 10min.
 

Attachments

  • IMG_8298.JPEG
    IMG_8298.JPEG
    2,3 MB · Liczba wyświetleń: 43
  • IMG_8302.JPEG
    IMG_8302.JPEG
    1,9 MB · Liczba wyświetleń: 39
  • IMG_8750 (1).JPEG
    IMG_8750 (1).JPEG
    2,3 MB · Liczba wyświetleń: 38
Last edited:

szczur333

Fachowiec
Żony nie ma to jest zabawa, wjechalem do salonu

Rozebralem panel sterujący i tak: stiga pożałowala 2 dolarow zeby wlutowac 2 guziki oraz 5 ledow + 5 rezystorow więcej - dzieki temu mamy sztucznie obciety model - a nawet mysle ze zaplacili wiecej zeby zrobic nowy plastik bo od spodu mam pelny plastik (1x led tylko jest) a w c500 jest ich 10 wiec plastik jest troche inny pewnie.

Na tygodniu chyba wlutuje brakujace rezystory i ledy i ciekaw jestem czy sie zaświecą

dwa ostatnie foto porownianie paneli C300 i C500
 

Attachments

  • IMG_8866.JPEG
    IMG_8866.JPEG
    1,8 MB · Liczba wyświetleń: 45
  • IMG_8873.JPEG
    IMG_8873.JPEG
    1,6 MB · Liczba wyświetleń: 47
  • IMG_8874.JPEG
    IMG_8874.JPEG
    2,7 MB · Liczba wyświetleń: 44
  • IMG_8870.JPEG
    IMG_8870.JPEG
    3,8 MB · Liczba wyświetleń: 43
  • IMG_8876.PNG
    IMG_8876.PNG
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 43
Last edited:

szczur333

Fachowiec
dolutowalem uklad sterujacy (normalnie jest 1) (wyzszy model ma 2) i diody dzialaja
eco mode tez dziala (ostrza zwalniaja)

jakby ktos chcial przerobic c300 lub alpine at84 electric to lekko idzie to zrobic na wyzszy model
 

Attachments

  • IMG_9288.JPEG
    IMG_9288.JPEG
    1,5 MB · Liczba wyświetleń: 32

szczur333

Fachowiec
bateria w srodku
 

Attachments

  • IMG_9751.JPEG
    IMG_9751.JPEG
    2 MB · Liczba wyświetleń: 30
  • IMG_9748.JPEG
    IMG_9748.JPEG
    2,2 MB · Liczba wyświetleń: 31
  • IMG_9756.JPEG
    IMG_9756.JPEG
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 28
  • IMG_9755.JPEG
    IMG_9755.JPEG
    1,5 MB · Liczba wyświetleń: 26
  • IMG_9752.JPEG
    IMG_9752.JPEG
    1,9 MB · Liczba wyświetleń: 26

zxcvbnm

Nowy na Forum
Traktorek czasami wciskając gaz do oporu jedzie z pełną prędkością ok 8km/h a czasami ok 4-5, po czym nagle jakby odzyskuje moc i przyspiesza. Czy ktoś z użytkowników stigi/alpiny spotkał się z takim zachowaniem ?
@szczur333 Czy to jest normalne zachowanie ? z czego mogą wynikać te 2 prędkości ?
 

Najnowsze dyskusje

Top