Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Test łosia nie po to sprawdzam by brać udział w zawodach testu łosia tylko po to by wiedzieć które auto najlepiej zachowuje się na zmianach obciążenia. Lubię zakręty, nie chodzi o jakieś manewry tylko wyżej cenie zwinność niż vmax czy przyspieszenie. A cóż ja swoje 50 kkm rocznie robię głównie w mieście czy podmiejskich drogach…
Gowno bedzie z mojego odszkodowania z ubezpieczenia autostrady, to macie prawdziwy test losia ;-)

 

krzyss

Pionier e-mobilności
Okolo 110-120.
Slaba reakcja moja ? Wiedz ze na zywo troche inaczej to wygladalo, bardzo swiatla stopu kierowcy ktory uderzyl oslepialy. A i fakt ze tego dnia przejchalem z 1000km i chyba jechalem na autopilocie robi swoje.
 

solik

Pionier e-mobilności
-TM3 RWD - (serwis, oświetlenie drogowe, za duża )
co cie martwi w oswietleniu? TM3 ma swiatla adaptacyjne (widac to w ostatnim pokazie swietlnym jak umie wyrysowac napis TESLA) tylko czeka na soft, w USA swiatla adaptacyjne dopiero czekaja na zmiany przepisow

 

vwir

Pionier e-mobilności
Ktore z aut sportowych mają mniej niż 76? Macan nie jest samochodem sportowym. On ma więcej wspólnego golfem niż z 911. I w ogóle w przypadku macana nie chodzi o mechaniczna zdolność tylko błąd w esp. Błąd ten miał także i-pace i e-tron i został już skorygowany

Natomiast enyaq i id4 są na poziomie Suzuki Jimny. Ja miałem to auto i wiem na co go stać….

Zapomniałem dodać ze cytowane zestawienie nie ma ani TM3 ani Tycan,a które są jedne z najlepszych..

EDIT: przypomniało mi się ze podczas opisu zachowania skody i VW autorzy ewidentnie wskazali na ociężałość i brak odporności na zmiane obciążenia. To nie tak ze ESP doprowadza do złego wyniku tylko esp go poprawia…

A testarossa jest samochodem z lat 80-tych z centralnie umieszczonym silnikiem napędzającym tylne koła, bez kontroli stabilizacji co czyni go bardzo trudnym samochodem do prowadzenia podczas takich manewrów. Takie samochody maja łatwość do baczkownia i nadają się bardziej na szybkie długie łuki i to nie dla każdego
Nie macan tylko cayman.
No jak dla mnie GT-Ra można już wrzucać do szeroko pojętej kategorii aut sportowych. Ma mniej niż 76.
Wolałbym na przykład wyskoczyć na kręty tor w MX-5 niż w oplu grandland. A grandland ma niby lepszy wynik w tym teście...
 
Top