Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

Norbert

Posiadacz elektryka
Okolo 110-120.
Slaba reakcja moja ? Wiedz ze na zywo troche inaczej to wygladalo, bardzo swiatla stopu kierowcy ktory uderzyl oslepialy. A i fakt ze tego dnia przejchalem z 1000km i chyba jechalem na autopilocie robi swoje.
Oczywiście, że biorę to pod uwagę.
Tesla rozleniwia ;) poprostu deko dalej można było uciec tak myślę, stąd pytanie o prędkość.

Ps. Wyjaśniając: wygląda tak jakbyś deko za wcześnie skończył manewr obronny.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Oczywiście, że biorę to pod uwagę.
Tesla rozleniwia ;) poprostu deko dalej można było uciec tak myślę, stąd pytanie o prędkość.
No coz, ja po fakcie stwierdzilem ze autem miotalo po calym lewym pasie i ze jestem najlepszym kierowca a tesla jest the best bo ma super naped ktory mnie uratowal.
Potem zobaczylem filmik i taka tam popierdulka, ominalem komara co mnie ukasil.
 

Michal

Moderator
Gowno bedzie z mojego odszkodowania z ubezpieczenia autostrady, to macie prawdziwy test losia ;-)

Widać, że to wszystko stało się zaraz za znakiem :(
No i ja nie czaję tego gościa z przodu... jak on tak walnął tego jelonka i przejechał po nim prosto i nawet nie drgnął o_0
Rzeczywiście nic nie widać do ostatniej chwili...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Gosc byl w szoku, wpadla mu przednia szyba do srodka i lewy slupek przedni i czyms pewnie kopytem czy nie wiem dostal z boku w glowe.
Ale fakt ze dlugo jechal po uderzeniu jeszcze, bo jak zblizysz film (na YT sie nie da) to widac jelonka jak wbiega.
 

Attachments

  • CD86FC9C-0876-4EC9-8BB0-7B1F0AA42047.jpeg
    CD86FC9C-0876-4EC9-8BB0-7B1F0AA42047.jpeg
    182,5 KB · Liczba wyświetleń: 62

Michal

Moderator
Widziałem właśnie i jelonka i to że gość jeszcze długo jechał.
Tę jazdę dalej bez hamowania to sam trochę rozumiem, bo kiedyś wracałem po imprezie nocą do domu ze Szczecina (na szczęście trzeźwy) i był taki poprzeczny wąwóz trochę, więc światła nie oświetlały całej drogi (tylko do dna wąwozu). Wyjeżdżam z niego już pod górę, a tam chyba z 6 krów lezie w poprzek drogi tak z 20m przede mną, a ja 100kmh na liczniku. Miałem szczęście, że one się zatrzymały w szoku, a między dwoma była przerwa, że idealnie się zmieściłem jak Hołowczyc normalnie - dosłownie po 5cm po bokach od lusterek do pyska i zadu...
W każdym razie jechałem później jeszcze ładny kawałek w szoku nie zatrzymując się... Dopiero po jakiś 10-20 sekundach stanąłem, bo przypomniało mi się, że trochę wcześniej wyprzedzałem jakieś tiry i zawróciłem, żeby błyskać długimi innym kierowcom i świecić awaryjnymi.
 

AZz

Zadomawiam się
Nie macan tylko cayman.
No jak dla mnie GT-Ra można już wrzucać do szeroko pojętej kategorii aut sportowych. Ma mniej niż 76.
Wolałbym na przykład wyskoczyć na kręty tor w MX-5 niż w oplu grandland. A grandland ma niby lepszy wynik w tym teście...
Cayman ma 82 km/h


No i brak testu km77 gt-r. Nie wiem skąd te dane…
 
Last edited:

AZz

Zadomawiam się
co cie martwi w oswietleniu? TM3 ma swiatla adaptacyjne (widac to w ostatnim pokazie swietlnym jak umie wyrysowac napis TESLA) tylko czeka na soft, w USA swiatla adaptacyjne dopiero czekaja na zmiany przepisow

Zobaczymy kiedy zadziałają i jak będą świecić. Tesli 3 lata zajęli ogarnianie wycieraczek… Ja na razie brak wiedzy kiedy nastąpi ogarniecie matrixow
 

Norbert

Posiadacz elektryka
No coz, ja po fakcie stwierdzilem ze autem miotalo po calym lewym pasie i ze jestem najlepszym kierowca a tesla jest the best bo ma super naped ktory mnie uratowal.
Potem zobaczylem filmik i taka tam popierdulka, ominalem komara co mnie ukasil.
to tu masz mój test jelenia :)
wyjaśniając, skąd wziął się problem:
1. wjechałem w "las" z dużego nasłonecznienia,
2. od lewej pobocze mocno i nisko zarośnięte do prawie samej drogi,
3. jeleń wypada dodatkowo zza gałęzi ;)

brakło pół sekundy i byśmy się nie spotkali, szczęście że był tak szybki, bo auto po lewej by mi go wrzuciło do środka. I w takiej sytuacji najlepsze auto z testu łosia może iść się paść na łąkę :)

 
Top