Tutaj nie dyskutuje się o BMW, bo to forum Tesli

  • Thread starter Konto skasowane na życzenie 2023/11/09
  • Start date
  • Tags
    None

Michal

Moderator
Jeszcze jedno - ciężko rozmawiać obiektywnie o firmie, która świadomie i z premedytacją truje nie tylko swoich klientów, ale też wszystkich na około uczestnicząc w kartelach producentów aut spalinowych mających na celu oszukiwanie na emisjach. Gdy ktoś świadomie i z premedytacją psuje moje zdrowie, to nie jestem przychylnie nastawiony do takich firm i ludzi. Należę też do osób, które wychodzą z założenia, że jeśli taka firma została ZŁAPANA na oszukiwaniu na emisjach i uczestniczeniu w ZMOWACH mających na celu oszukiwanie na emisjach, to ja nie będę im teraz dawał kolejnej szansy, bo moooooże w przypadku EV, to oni jednak nie będą oszukiwać i robić czegoś żeby mnie i moje dziecko podtruwać. MOŻE.
BMW jest jednym z kluczowych graczy poza VW i Mercedes, którzy bardzo mocno wpłynęli na adopcję silników dizla w autach osobowych i robili to świadomie trując wszystkich i spiskując żeby to ukrywać.
 

Michal

Moderator
Chyba jednak założę tam konto i popiszę trochę merytorycznie na tamtym forum, bo macie tam taką bańkę BMW i warto Was uświadomić, że są na świecie też inne - lepsze EV.

Ps. Ja na razie mam 2/3 przypadki, gdzie ktoś jeżdżący BMW:
  1. Nie mógł uwierzyć jak dobrze Tesla jest wykonana, bo naczytał się i nasłuchał, ze to plastiki i syf, a w moim aucie powiedział WOW.
  2. Na tyle mocno zmienił zdanie o jakości wykonania Tesli i jej ogólnej przewadze, że kupił / jest w trakcie kupowania Tesli.
W tym 3cim przypadku mamy rozmowy o tym, że EV to się palą i nie powinno się ich wpuszczać do garażów, więc ciężko tutaj rozmawiać o wyższości jednego EV nad drugim.
 

viallos

Pionier e-mobilności
TM3 czy TMY z LFP ładuje się z prędkością 250kW? Ciekawe
A nie? Ja używam LR i osiągałem takie prędkości przy obu... Na stronie Tesli jest chyba bez względu na model ... charging up to 250kW. Nie śledzę relacji użytkowników tych samochodów bo mnie nigdy nie interesowały ale jak jest inaczej to z chęcią poznam szczegóły... jeżeli wolniej się ładują to tym bardziej się cieszę że nawet nie zawracałem sobie nimi głowy.
 

tom9001

Zadomawiam się
@vwir, on pisał o mnie ;)
Zainteresowało mnie o czym Tam rozmawiacie na tym forum i wszedłem żeby poczytać. Nie interesują mnie fotki, więc chodziłem po innych wątkach i ten mnie zaszokował po prostu, więc podzieliłem się tutaj, żeby potencjalni klienci wiedzieli czego się spodziewać po BMW iX3 na podstawie danych jednego z użytkowników - zużycia przy 120kmh 28kWh/100km!!!
Dziwne ze jak jakieś auto się pojawia, to wiekszość czeka na testy Nylanda a Ty podajesz zużycie uzyskane przez jakiegoś użytkownika w nie wiadomo w jakich warunkach.
Dane Nylanda z 1000km chalenge dla IX3 to 26,1kWh przy średniej temp 2 stopnie
 

Michal

Moderator
Dziwne ze jak jakieś auto się pojawia, to wiekszość czeka na testy Nylanda a Ty podajesz zużycie uzyskane przez jakiegoś użytkownika w nie wiadomo w jakich warunkach.
Dane Nylanda z 1000km chalenge dla IX3 to 26,1kWh przy średniej temp 2 stopnie
Warunki podał naprawdę dokładnie, więc nie rozumiem o co Ci chodzi:
Moje wyniki wychodziły mniej więcej +15% do powyższego, ale ja testowałem przy komplecie osób i pełnym bagażniku oraz ok 2-5st C i zimowych oponach
Zaszokowało mnie to co znalazłem na tamtym forum tutaj reklamowanym, więc w wątku o tamtym forum pozwoliłem sobie o tym napisać. Czy to obrażanie kogoś? Czy przeinaczyłem jakieś fakty? Czy to jest nie merytoryczne?
Przecież podałem też Bjorna:
 
Last edited:

tom9001

Zadomawiam się
A nie? Ja używam LR i osiągałem takie prędkości przy obu... Na stronie Tesli jest chyba bez względu na model ... charging up to 250kW. Nie śledzę relacji użytkowników tych samochodów bo mnie nigdy nie interesowały ale jak jest inaczej to z chęcią poznam szczegóły... jeżeli wolniej się ładują to tym bardziej się cieszę że nawet nie zawracałem sobie nimi głowy.
Jeśli Tesla SR osiągnełaby 250kW to oznaczałoby ładowanie ponad 4C, dla tych wersji 170kW to chyba max a Nyland podczas testu 1000km najczęsciej uzyskiwał coś około 150kW
 

tom9001

Zadomawiam się
Plus to, że on testował - jak wspominałem już wcześniej - wersję sprzed liftingu…

I to, że w przypadku iX3 cały czas mówimy o adaptacji auta do napędu elektrycznego - co warto mieć na uwadze w kontekście oceny zużycia energii…
Tak mam to na uwadze, ale trzeba tez przyznać ze nie wszystkie EV od BMW są równie udane.
Np takie IX1 z racji niskiego napięcia w baterii wolno się ładuje, IX3 ma wyższe zużycie i nie ładuje się tak szybko jak inne, IX to fajne auto ale cena wersji 50 dla większości jest zaporowa a według mnie najbardziej udany to i4 40. Zużycie niewiele wieksze niż w TM3, mocy mu nie brakuje a w przedziale 10-80% ładuje się szybciej niż Tesla (minimalnie ale zawsze)
 

viallos

Pionier e-mobilności
@Redoo opisuj swoje wrażenia z jazdy elektrycznym BMW, jeśli spotkasz się z hejtem to potwierdzisz swoje opinie i będziesz miał podstawy do wygłaszania komentarzy o tym forum.
No właśnie problem z tym że po pierwsze przyszedł do 'nas' z pewną tezą i dodatkowo reklamą innego forum, a dziwi się że jak zaczynamy cytować i podawać dane ze sprawdzonych źródeł to twierdzi że hejtujemy. 😤
I co najgorsze wspomniał o temacie wydajności w którym akurat BMW nie ma co się chwalić w porównaniu do Tesli. Ma inne rzeczy godne uwagi i dużo lepsze ale na pewno nie wydajność. Bo ani dalej nie pojedzie ani szybciej.

Ja naprawdę napisałem sporo ciepłych słów o elektrycznym BMW i kto chciał to merytorycznie się do tego odnosił, napisałem co lepsze a co gorsze niż w Tesli itp i nikt mnie jakoś nie hejtował.

Jak BMW zrobi w końcu coś porównywalnego do 3 i Y to z chęcią do nich wrócę i powiem sprawdzam. To samo nawet powiedział mój opiekun w BMW .. zapraszam Pana za 2/3 lata jak już pozbędzie się Pan Tesli .. mam nadzieję że będę mógł coś porównywalnego zaproponować ;-)
 
Top