Tym razem gość z Chipa

Cav

Pionier e-mobilności
Nie wrzucajcie wszystkich pomp do jednego wora. Tak stacjonarne jak i samochodowe pompy istnieją w różnych odmianach charakteryzujących się różnym poziomem hałasu. W leafie II jest zdecydownie mało uciążliwa,
Bo grzeje od razu RÓWNIEŻ grzałkami.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Według sprzedawcy tak... Według mnie nie

Corsa jak uruchamia się to startuje z poziomu 6-7kWh (wentylator na full) Na pewno startuje z grzałkami, a w trakcie jazdy (tzn postoju w korkach) i temp ustawionej na 20 pobiera 1.3-do 1.6kwh na wszystkie systemy. Jeżdżę z grzana kierownicą, i dwoma fotelami na 1 stopniu ogrzewania, plus AC na auto 20 C. Po wyłączeniu grzania kiery i foteli i nawiewu zużycie podczas stania w korku spada na 0.4-0.8kWh
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Słysze wiatraki, ale nawiew zakładam jest niezależnie od tego czy źródłem ciepła jest pompa czy grzałki. W AC na auto cały czas czuć ruch powietrza. Wracając z pracy potestuje i napisze dokładnie jak to wygląda.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Słysze wiatraki, ale nawiew zakładam jest niezależnie od tego czy źródłem ciepła jest pompa czy grzałki.
Ale ja nie pytałem co słyszysz z wnętrza kabiny.
Otwórz maskę, stań koło auta i wtedy zobacz.
Wiatraki gdzieś przy klimie powinny ruszyć po włączeniu PC ....
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Ktoś mógłby się wypowiedzieć? U Was jak się pompa ciepła w aucie odpali to nie daje pospać reszcie domowników?

Układ chłodzenia w Renault Zoe podczas bardzo dużych upałów i tuż po uruchomieniu pracował głośniej niż stojące tuż obok spalinowe Clio. To był inny rodzaj pracy, bardziej równomierny, podczas gdy Clio stukało tym swoim silnikiem spalinowym, ale faktycznie, było głośno przez kilka minut.

Później auto cichło.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ale ja nie pytałem co słyszysz z wnętrza kabiny.
Otwórz maskę, stań koło auta i wtedy zobacz.
Wiatraki gdzieś przy klimie powinny ruszyć po włączeniu PC ....
Wiatraki się zakręciły jak dałem na 23 C, znalazłem jeszcze coś takiego:


"The range increases have been achieved, for example, through the optimisation of the HVAC (Heating, Ventilation, Air Conditioning) and propulsion systems of the Opel Corsa-e and Opel Mokka-e.

The efficiency of the heat pump, which warms and cools the interior and is standard equipment on both models, is now even higher than before. Heat pumps are more efficient than conventional HVAC systems, as they require less energy from the battery, to the benefit of driving range. Customers will notice the improvements particularly when driving in the winter months."

Chociaż ja mam model 2019 a to z notatek prasowych 2021.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Będąc na zewnątrz słyszałem że coś się przelewa i delikatnie "buczy", Wiatraki szumiały ale niezbyt mocno.
 
Top