Ulepszony autopilot za €3800,-

Bronek

Pionier e-mobilności
ide zobacze co u mnie.
mam. Poczekaj czasem sa takie numery. Mialem kiedys przekłamanie gdzie inaczej było na stronie i inaczej w aucie.
sprawdz czy masz w info o aucie
tempFileForShare_20210315-204843_copy_1280x960.jpg
20210315_203819_copy_1024x1308.jpg
 
Last edited:

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Mam wykupione FSD i miałem funkcje FSD aktywne - ale po aktualizacji oprogramowania nagle wszystko nieaktywne - "niedostępne w tym regionie".
Jeszcze dziś zatrzymywał się na czerwonym, zmieniał pas ruchu, była wizualizacja - nawigacji na autopilocie jeszcze nie zdążyłem przetestować.
Czy to jakiś bug, zgłaszać do serwisu? Czy niestety tak musi być?

View attachment 288
A próbowałeś jak z tabletem....wyłącz, włącz :)
Nie namawiam ale w innych urządzeniach często pomaga :p
 

danielm

Pionier e-mobilności
Mam wykupione FSD i miałem funkcje FSD aktywne - ale po aktualizacji oprogramowania nagle wszystko nieaktywne - "niedostępne w tym regionie".
Jeszcze dziś zatrzymywał się na czerwonym, zmieniał pas ruchu, była wizualizacja - nawigacji na autopilocie jeszcze nie zdążyłem przetestować.
Czy to jakiś bug, zgłaszać do serwisu? Czy niestety tak musi być?
coś im tam odwala ostatnio, ale to już szczyt wszystkiego, kupiłeś FSD to ma działać i koniec.
nie dość że walczymy z premium, dzisja jednemu z nas nie działało spotify (komunikat brak premium a wykupił wczoraj, mapy satelitarne i traffic działa, naprawiło się samo po godzinie)
 

danielm

Pionier e-mobilności
A próbowałeś jak z tabletem....wyłącz, włącz :)
Nie namawiam ale w innych urządzeniach często pomaga :p
w tesli też reset lekarstwem na wiele rzeczy :) choć jednym z zabawniejszych komunikatów jaki miałem był: "autopilot niedostępny, może działać podczas następnej jazdy" czy cos w tym stylu: "wysiądź i wsiądź, może zadziała"
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Zrób reset : Ja robie z hmulcem aczkolwiek nie wiem po co? ale tak dla zasady. Bo miałem problemy bez restetu z dwa razy z aktualizacjami
jaką masz?
Dwa bombelki trzymaj az zdechnie ekran i ja trzymam aż się pojawi symbol TESLI, do tego hamulec. Ale niekoniecznie. jedni tak inni inaczej....
 

krist

Posiadacz elektryka
moje wrażenia po przejechaniu 2 tras z podstawowym autopilotem - jest słabiutko

porównanie mam do podobnego systemu w MB, tam nie ma to żadnych pretensji do bycia autopilotem, jest systemem wspomagającym utrzymanie pasa i aktywnym tempomatem
W TM3 autopilot jest zaskakująco słaby. Nie można zmienić pasa i go nie wyłączyć, przynajmniej mi się nie udało. Każdy ciut większy ruch kierownicą nawet z kierunkowskazem rozłącza autopilota. trzeba ponownie 2 razy wajchę w dół. I tak po każdym wyprzedzaniu, właściwie każdej zmianie pasa, czyli 4 kliknięcia wajchą na każdego wyprzedzonego tira. W MB auto zmienia pas samo jeśli przytrzymam kierunkowskaz, pozwala również się prowadzić łagodnym pociągnięciem kierownicy.
Non stop domaga się trzymania rąk na kierownicy, czasem nawet jeśli rzeczywiście je trzymam. Żąda drobnego ruchu kierownicą (gdzie w MB jest opcja kliknięcia guzika na kierownicy) a ruch tylko trochę większy niż najmniejszy rozłacza autopilota. Dizsiaj rozmawiałem przez telefon, i nie zauważyłem ze na ekranie, z boku w końcu, poza podstawowym polem wizji jeśli patrzymy na drogę napierw pojawia się komenda, potem delikatne niebieskie miganie, i potem od razu czerwona kartka i auto strzela focha, wyłacza system na reszte podróży. Zero sygnałów dzwiekowych, żadnego drżenia kierownicą, od razu foch i nie działa. Dla mnie to żenada, tak jak wiele patentów jest sympatycznych to ten jest słaby i zwyczajnie głupi
Nie wiem czy mam wrazenie ale tempomat działa tylko do 150km/h?
W MB jest genialny patent, auto pokazuje prędkość pojazdu przed nami, i można mniej więcej wyłąpać moment kiedy zacznie zwalniać, i wcześniej zjechać na lewy pas, tutaj ciągle zaskakuje mnie moment rozpoczęcia zwalniania (który jak się wydaje jest różny w odległości, w zależności od różnicy prędkości)
Ogólnie nie wiem jak to dokłdnie działa w EAP i FSD, ale trochę mi odeszła ochota żeby to nawet testować
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
moje wrażenia po przejechaniu 2 tras z podstawowym autopilotem - jest słabiutko

porównanie mam do podobnego systemu w MB, tam nie ma to żadnych pretensji do bycia autopilotem, jest systemem wspomagającym utrzymanie pasa i aktywnym tempomatem
W TM3 autopilot jest zaskakująco słaby. Nie można zmienić pasa i go nie wyłączyć, przynajmniej mi się nie udało. Każdy ciut większy ruch kierownicą nawet z kierunkowskazem rozłącza autopilota. trzeba ponownie 2 razy wajchę w dół. I tak po każdym wyprzedzaniu, właściwie każdej zmianie pasa, czyli 4 kliknięcia wajchą na każdego wyprzedzonego tira. W MB auto zmienia pas samo jeśli przytrzymam kierunkowskaz, pozwala również się prowadzić łagodnym pociągnięciem kierownicy.
Non stop domaga się trzymania rąk na kierownicy, czasem nawet jeśli rzeczywiście je trzymam. Żąda drobnego ruchu kierownicą (gdzie w MB jest opcja kliknięcia guzika na kierownicy) a ruch tylko trochę większy niż najmniejszy rozłacza autopilota. Dizsiaj rozmawiałem przez telefon, i nie zauważyłem ze na ekranie, z boku w końcu, poza podstawowym polem wizji jeśli patrzymy na drogę napierw pojawia się komenda, potem delikatne niebieskie miganie, i potem od razu czerwona kartka i auto strzela focha, wyłacza system na reszte podróży. Zero sygnałów dzwiekowych, żadnego drżenia kierownicą, od razu foch i nie działa. Dla mnie to żenada, tak jak wiele patentów jest sympatycznych to ten jest słaby i zwyczajnie głupi
Nie wiem czy mam wrazenie ale tempomat działa tylko do 150km/h?
W MB jest genialny patent, auto pokazuje prędkość pojazdu przed nami, i można mniej więcej wyłąpać moment kiedy zacznie zwalniać, i wcześniej zjechać na lewy pas, tutaj ciągle zaskakuje mnie moment rozpoczęcia zwalniania (który jak się wydaje jest różny w odległości, w zależności od różnicy prędkości)
Ogólnie nie wiem jak to dokłdnie działa w EAP i FSD, ale trochę mi odeszła ochota żeby to nawet testować
Podpowiedz proszę od czego jest skrót MB?
 
K

Konto_usunięte_2021-03-29

Gość
Zgaduję, że Mercedes Benz.
@Khar daj znać jak po resecie. Przymierzałem się do połowicznego FSD, bo jak napisał kolega wyżej irytuje mnie wyłączanie systemu przy wyprzedzaniu. Ale jak takie jaja wychodzą to jeszcze się zastanowię...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Musisz się nauczyc zmieniac pas, po prostu ;-) Jesli nie robi tego sama ( bo u na nie wolno) to wrzucasz kierunkowskaz i jak masz niebieski pas obok lekko dotykasz kierownicę, sama zmieni pas. pisze o FSD nie o samym AP.

U mnie wola co kilkadziesiat minut ale ja mam dziwne auto, które samo nawet wyprzedzało.
Nic takiego jak opisujesz nie mam.
NAJPIERW NIEBIESKIE MIGANIE > potem szybciej > potem sygnał i dopiero po pewnym czasie szarpie i potem staje..
System wyłacza się jak potraktuje Twoje ruchy i działania jak po prochach, czyli jak bez sygnalizowania zmiany kierunku, chcesz to zrobic, ingerujesz w jego jazdę FSD nie lubi gdy bez jego wyłączenia dodajesz gazu hamujesz i zmieniasz pas. To robi sie gałka lub klika na ekran. Traktuje takie akcje jak kierowcę na haju.
Nie wiem jak te okrojone systemy dzialają, ale cos robisz nie tak
Wszystkie amerykańce mają ograniczenia tempomatu czy nawet kontroli trakcji m/w powyzej nawet 140km/h
 
K

Konto_usunięte_2021-03-29

Gość
Musisz się nauczyc zmieniac pas, po prostu ;-) Jesli nie robi tego sama ( bo u na nie wolno) to wrzucasz kierunkowskaz i jak masz niebieski pas obok lekko dotykasz kierownicę, sama zmieni pas
@Bronek Kolega pisze o podstawowym autopilocie (cruise control). Ten nie zmienia pasów. Wiem, bo mam ;)
 
Top