Ulepszony autopilot za €3800,-

krist

Posiadacz elektryka
Nie masz sygnałów dźwiękowych, że nie trzymasz kierownicy? To dziwne.
No nie, a wydawało mi się że wszystkie opcje ostrzegania włączyłem. Wkurzyłem się bo rozmawiałem przez telefon (przez głośnomówiący) i patrzyłem przed siebie bo akurat był zjazd z autostrady, i ja zawsze rozmawiając macham rękami, musiałem przez chwilę nie trzymać kierownicy, i nie patrzyć na wyświetlacz, a ty nagle mruga coś na czerwono i oznajmia że koniec tego, nie ma jazdy na autopilocie. I przestaje kierować. Jechałem 130 na autostradzie, więc przepisowo. No całość trwała zaskakująco krótko.
W sumie jest to o tyle dziwne że wszystkie inne systemy które znam w przypadku braku reakcji na polecenie przejęcia kierownicy dość długo monitują, a potem starają się bezpiecznie zatrzymać pojazd na poboczu. Tesla mi powiedziała, chcesz się zabić prosze bardzo :)
żaden samochód w tym Mercedes nawet S nie trzyma tak sie drogi jak Tesla.
polemizowałbym, jeśli chodzi o samo trzymanie pasa ruchu to ten z Mercedesa robi to równie dobrze, i przy większych prędkościach. Jak za pierwszym razem brałem łuk na Autobhanie przy 180km/h to trochę mi się ręce spociły z wrażenia, ale zrobił to bezbłędnie
Ja poczytałem wcześniej co nieco, więc próby FSD wypadają dokładnie tak, jak się spodziewałem ¯\_(ツ)_/¯
ja się przyznam że podczas jazd próbnych skupiłem się na wciskaniu w fotel, i kompletnie nie wiedziałem jak system autopilota działa. FSD wydaje mi się zbyt drogie jak na jego aktualne możliwości, i europejskie drogi, więc nie brałem pod uwagę. Szkoda że Tesla nie uodstępnia (jeszcze) za opłata tych systemów na przykład na 7 dni, żeby sprawdzić czy komuś pasuje.
 

Khar

Posiadacz elektryka
Czy coś źle robię?
Czy nie powinieneś jednak używać przełączenia w dół jeden raz, a nie dwa razy? Wtedy masz tylko zwykły tempomat adaptacyjny (TACC po teslowemu), jak w Twoim MB, a kierownicą sam ruszasz.
Chyba dokładnie o to Ci chodziło.
 

Khar

Posiadacz elektryka
Mam tak samo jak Ty: Komputer Pełnej Samodzielnej Jazdy
Zrobione obie wersje resetu. Nie poprawiło się.
2021.4.11 - chyba najnowsza.
No niestety jakiś błąd w oprogramowaniu musiał mi się trafić - piszę do serwisu.
UPDATE - samochód poszedł spać, obudził się i wszystko wróciło do normy. Wszystkie opcje FSD są aktywne.
Już widzę, że życie z Teslą nie będzie nudne :) No i dobrze, bo tego się spodziewałem.
@Bronek Dzięki za zaangażowanie i pomoc!
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nie masz sygnałów dźwiękowych, że nie trzymasz kierownicy? To dziwne.
Dałem zgode na kamere w środku, ale i tak miałem bardzo długie przerwy w prośbach "o kierownicę".
Nie prosi jak się jedzie spokojnie i zgodnie z przepisami. szarpanie i przekraczanie predkości walka z AP, zła pogoda nasila te komunikaty. Ale ja mam cos z tym inaczej od samego początku . Dlaczego? Nie wiem. Myślę , że to też zależy od trasy i ruchu. Na dwupasmówkach spoko na zwyklych częściej.
Ap/FSD nie zaklada jak w innych autach ingerencji kierowcy i w tej naszej okrojonej formie ma lekko inaczej jak inne auta. Np Nissan po włączeniu kierunkowskazu wyłącza AP i pozwala zmienić pas.
Tesla zaklada, że zrobi to sama, zrobiłaby ale nie może ( Prawo - Dyrektywa 8) . W FSD zrobi po zatwierdzeniu ruchem kierownicy.
Autopilot ma kilka ustawień i sa opisane. np Kliknięcie na aktualną predkość ją ustawi, klikniecie na znak ograniczenia też, ( są pewne reguły w ustawieniach AP), kółko wiadomo. Też ma to swoje wady, bo mapy stare 2019 i czytanie znaków plus jakieś widzimisię Tesli nie pozwala wielokrotnie jechać na AP/FSD. Ależaden samochód w tym Mercedes nawet S nie trzyma tak sie drogi jak Tesla.
Jade okolo 15.00 z 200km na nowej aktualizacji to zobacze co spiepszyli.
Bronek... mam prośbę... dużą... nie komentuj proszę autonomii na podstawie swojego auta :) ty masz wybryk działający po amerykańsku :)
Mnie nawet w korku prosi o ruchy kierownicą jak tylko ruszy :), na autostradzie jest to samo nawet gdy autostrada pusta :) w dodatku jazda na NoA to średnio przyjemna zabawa, bo ma grzecznościową opcję zjeżdżania na lewy pas przed węzłami, nawet gdy jest pusto, ale ponieważ u nas trzeba potwierdzać i kierunkowskazem i kierownicą to to po prostu wku... zwłaszcza w modelu 3 gdzie musisz zerkać na ekran co tam znowu auto wymyśliło :) jak zignorujesz pomysł auta zjazdu na lewy pas to będzie cię męczyć aż do węzła, jak ulegniesz i zjedziesz na lewy pas to od węzła będzie chciała wrócić na pas prawy. Do tego oczywiście nie wie że w Polsce lewy pas autostrady przeznaczony jest dla jadących 160+ więc zanim ona zjedzie na ten pas korzystając z debilnych przepisów unijnych to już zablokuje kogoś posiadającego cztery zera na masce :) Wku mnie to maksymalnie bo oglądając filmy jak to wygląda w USA wiem że dobrze wydałem 30tys zł tylko decydenci unijni postanowili mnie denerwować za każdym razem gdy tego użyje. Zjazdy z autostrady pokazują że można, auto samo odpala kierunkowskaz, samo zmienia pas, samo zwalnia, samo bezpiecznie jedzie ślimakiem
 

danielm

Pionier e-mobilności
UPDATE - samochód poszedł spać, obudził się i wszystko wróciło do normy. Wszystkie opcje FSD są aktywne.
Już widzę, że życie z Teslą nie będzie nudne :) No i dobrze, bo tego się spodziewałem.
@Bronek Dzięki za zaangażowanie i pomoc!
czyli jak? reset auta nie pomógł za to auto się wyspało i naprawiło? :)
ja mam na dziś misje odwrotną. nadal jestem na 2021.4.6.2 i planuje zresetować auto, może zauważy 2021.4.11 zanim 2021.4.12 wejdzie do masowej dystrybucji
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
[...] FSD wydaje mi się zbyt drogie jak na jego aktualne możliwości, i europejskie drogi, więc nie brałem pod uwagę. Szkoda że Tesla nie uodstępnia (jeszcze) za opłata tych systemów na przykład na 7 dni, żeby sprawdzić czy komuś pasuje.
Wkrótce będzie FSD w abonamencie (oby miesięcznym, nie rocznym) - zapewne idealne do wypróbowania.

W PL widzę trzy sensowne scenariusze dla FSD:
- ktoś bardzo dużo jeździ trasami, gdzie FSD sobie dobrze radzi
- niepewna inwestycja w przyszłe prawdziwe FSD (wtedy już znacznie droższe)
- nieracjonalny zakup (nawet jeśli świadomy i przemyślany)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Wkrótce będzie FSD w abonamencie (oby miesięcznym, nie rocznym) - zapewne idealne do wypróbowania.

W PL widzę trzy sensowne scenariusze dla FSD:
- ktoś bardzo dużo jeździ trasami, gdzie FSD sobie dobrze radzi
- niepewna inwestycja w przyszłe prawdziwe FSD (wtedy już znacznie droższe)
- nieracjonalny zakup (nawet jeśli świadomy i przemyślany)
u mnie punkt 2 i 3, nawet na tym "zarobiłem" bo zdążyło podrożeć od momentu zakupu auta, ale mam w planie sprzedać auto zanim FSD będzie miał sens więc to już kolejny właściciel będzie korzystał
 

Bronek

Pionier e-mobilności
@Daniel. już nie będę...... tak często , ale jako Polaka i Katolika nic mnie tak nie cieszylo jak.... ;-) i szkoda że... ;-)
Ad zjazd na węzłach , robiła to i już mi nie robi ale czasem zwalnia.. itd
Te aktualizacje do dwunastki to nie wiadomo co mają, same duperele/poprawki. Coś im sie porobiło, że albo inni ludzie zaczeli sie tym bawić , albo Ci co to robili zajeli się wersją BETA?
@Michał spod Krakowa: kupa kasy ale abonament daje nadzieje na zabawę. Gdyby była taka opcja gdy ja kupowałem pewnie bym miał wiekszy kłopot z decyzją. Ale to było ok 28000 zł czyli nawet wizualnie lepiej ta kwota wyglądała
 

newbe

Posiadacz elektryka
no to po co chce zmieniać pas jak autopilot go nie zmienia?

tak jak Bronek pisze,
- w trybie NoA auto samo decyduje czy zmienić pas, niestety zgodnie z dyrektywą zaczeka na potwierdzenie kierunkowskazem i ruchem kierownicy (w usa nie czeka tylko sam zmienia, pretensje do dyrektywy)
- w trybie bez NoA auto będzie utrymywało pas ruchu, włączenie kierunkowskazu i ruch kierownicy spowoduje że auto zmieni pas (ten tryb preferuję)
- w trybie autopilota to jest tylko asystent pasa ruchu z aktywnym tempomatem, to że wymaga trzymania ręki na kierownicy to niestety wina dyrektywy oraz płaczu społeczności, kilka lat temu było z tym dużo lepiej. można znależć chwyt na kierownicy dzięki czemu nie będzie nas męczyć za bardzo.
Autopilot działa do 150km/h ale to jest chyba oczywista oczywistość, kto poniesie odpowiedzialność za przekraczanie prędkości skoro fabryczne oprogramowanie na to pozwala?
Ale sam aktywny tempomat bez asystenta pasa ruchu (autopilota) działa do maksymalnej prędkości? Takie odniosłem wrażenie...
 
Top