KrzysztofFly

Moderator
Dzisiaj ładowałem z gniazdka domowego i nie było żadnego problemu. Więc możesz mieć rację. ładowarkę 11kwh zamontowałem parę dni temu więc też się tego uczę. Jeżeli potwierdzi się, że to wina ładowarki, będę reklamował.
Problem był z ładowarkami pokładowymi 3F 11kW.
Jeśli u Ciebie działa ładowanie z EVSE 1F, to raczej nie masz problemu z ładowarką pokładową, raczej sprawdziłbym tutaj poprawność podłączenia i połączenia (nie wiemy czy masz podłączone bezpośrednio, czy wpinasz się do gniazda siłowego), a także całego przebiegu linii kablowej, do której się podpinasz/podpiąłeś. Jeśli masz możliwość, to sprawdź napięcie jakie masz w miejscu podpięcia EVSE (lub jeśli Twoje EVSE je wyświetla) pod obciążeniem (w trakcie ładowania), ewentualnie jeśli urządzenie daje taką możliwość, to spróbuj zmniejszyć moc ładowania i zobacz co będzie się działo.
 

wopo

Nowy na Forum
Problem był z ładowarkami pokładowymi 3F 11kW.
Jeśli u Ciebie działa ładowanie z EVSE 1F, to raczej nie masz problemu z ładowarką pokładową, raczej sprawdziłbym tutaj poprawność podłączenia i połączenia (nie wiemy czy masz podłączone bezpośrednio, czy wpinasz się do gniazda siłowego), a także całego przebiegu linii kablowej, do której się podpinasz/podpiąłeś. Jeśli masz możliwość, to sprawdź napięcie jakie masz w miejscu podpięcia EVSE (lub jeśli Twoje EVSE je wyświetla) pod obciążeniem (w trakcie ładowania), ewentualnie jeśli urządzenie daje taką możliwość, to spróbuj zmniejszyć moc ładowania i zobacz co będzie się działo.
Dziękuję za podpowiedź. Przekaże Twoje sugestie elektrykowi, który montował ładowarkę 3F. W tym momencie potrafię odpowiedzieć tylko na niektóre pytania:
1) Ładowarkę ścienną podpiąłem do gniazda siłowego i zostawiłem wtyczkę na stałe.
2) Długość kabla, od gniazda siłowego do ładowarki = 15m.
3) O ile dobrze zrozumiałem grubość przewodów to 6mm. To wszystko co wiem.
ps. w jaki sposób i gdzie zmniejszyć moc ładowania?
 

KrzysztofFly

Moderator
Dziękuję za podpowiedź. Przekaże Twoje sugestie elektrykowi, który montował ładowarkę 3F. W tym momencie potrafię odpowiedzieć tylko na niektóre pytania:
1) Ładowarkę ścienną podpiąłem do gniazda siłowego i zostawiłem wtyczkę na stałe.
Tutaj dużo zależy od tego ile lat ma instalacja w miejscu gdzie masz to gniazdo, a także kwestia jak i czy było wcześniej używane, być może trzeba przeczyścić wszystkie styki i dokręcić, aż do rozdzielni, a najlepiej nawet do punktu styku z siecią (tam gdzie jest licznik i główne zabezpieczenie)
2) Długość kabla, od gniazda siłowego do ładowarki = 15m.
3) O ile dobrze zrozumiałem grubość przewodów to 6mm. To wszystko co wiem.
No to tu powinno być wszystko ok.
ps. w jaki sposób i gdzie zmniejszyć moc ładowania?
Napisz jakie masz urządzenie, bo to raczej na nim trzeba będzie ustawić. Niestety Stellantisy nie dają takiej możliwości, przy czym nie są one aż tak wybredne na spadek napięcia (zapewne do jakiegoś poziomu). Ja mam akurat u siebie dwa wallboksy, WC Tesli 3F ustawiony na 32A, oraz Lektrico 1F 32A ustawiony z tego co pamiętam w okolicy 20/22A. Na Lektrico 1F ładuję głównie e-C4 (u mnie jest ładowarka 1F), czasami jednak zdarza mi się na nim ładować Teslę i o ile e-C4 w ogóle w żaden sposób nie sygnalizuje problemów, o tyle Tesla czasami wykrywa zbyt duży spadek napięcia i sama zmniejsza moc ładowania.

Oczywiście możliwe jest również, że problem leży jednak zupełnie gdzie indziej i z instalacją u Ciebie jest wszystko ok. Tak jak wspomniane było wcześnie, zdarzały się (także u kolegów z forum) awarie ładowarki pokładowej (jak do tej pory, wszystkie dotyczyły ładowarki 3F), poczytaj trochę tutaj:
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dzisiaj ładowałem z gniazdka domowego i nie było żadnego problemu. Więc możesz mieć rację. ładowarkę 11kwh zamontowałem parę dni temu więc też się tego uczę. Jeżeli potwierdzi się, że to wina ładowarki, będę reklamował.
Mylisz ładowarkę z evse.
 
Ja to załatwiałem na gwarancji. Byłem kilka razy w serwisie i też kasowali błąd, który wracał po jakimś czasie. Któregoś razu klima przestała działać i pojechałem jeszcze raz i potwierdzili wadliwość sprężarki. Po wyjściu z serwisu klima ponownie działała. Ale i tak już czekałem na wymianę. Po wymianie wszystkie problemy się skończyły. U mnie było to w Peugeocie e-208.
Cześć, mam jeszcze pytanie, czy mógłbyś opisać objawy nie działania klimy? Pisałeś to jak jeszcze było ciepło. Czy stwierdziłeś to tylko poprzez brak zimnego powietrza czy były jeszcze jakieś inne objawy? Brak kontrolki świecącej się na pokrętle, inne?

Ja zaobserwowałam, że generalnie działanie nadmuchu w trybie "auto" i przy klimie jest zastanawiające. Pomimo otwartych kratek w kierunku pasażera/kierowca (środkowe nawiewy) nic nie dmucha. Za to jak wejdę w tryb manualny i ustawie/wybiorę ten kierunek, to nadmuch się pojawia. Przy ponownym włączeniu "auto" ten kierunek na pasażera/kierowcę znów zanika.

Z góry dzięki za informację.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja zaobserwowałam, że generalnie działanie nadmuchu w trybie "auto" i przy klimie jest zastanawiające. Pomimo otwartych kratek w kierunku pasażera/kierowca (środkowe nawiewy) nic nie dmucha. Za to jak wejdę w tryb manualny i ustawie/wybiorę ten kierunek, to nadmuch się pojawia. Przy ponownym włączeniu "auto" ten kierunek na pasażera/kierowcę znów zanika.
Większość samochodów które miałem dmuchały w trybie auto głównie na przednią szybę, żeby nie parowała, a ciepło rozchodzi się wtedy równomiernie po całej kabinie. Tak samo zresztą zawsze ustawiałem w trybie manualnym.
 

Grooby78

Zadomawiam się
Cześć, mam jeszcze pytanie, czy mógłbyś opisać objawy nie działania klimy? Pisałeś to jak jeszcze było ciepło. Czy stwierdziłeś to tylko poprzez brak zimnego powietrza czy były jeszcze jakieś inne objawy? Brak kontrolki świecącej się na pokrętle, inne?

Ja zaobserwowałam, że generalnie działanie nadmuchu w trybie "auto" i przy klimie jest zastanawiające. Pomimo otwartych kratek w kierunku pasażera/kierowca (środkowe nawiewy) nic nie dmucha. Za to jak wejdę w tryb manualny i ustawie/wybiorę ten kierunek, to nadmuch się pojawia. Przy ponownym włączeniu "auto" ten kierunek na pasażera/kierowcę znów zanika.

Z góry dzięki za informację.
U mnie zaobserwowałem jedynie brak chłodnego powietrza.
 

rentgen

Nowy na Forum
Mi właśnie wyskoczył taki błąd. Objawy to brak możliwości włączenia jakiegokolwiek biegu ( przód tyl) ale nie za każdym razem. Raz się dało jechac normalnie raz nie. Po transporcie lawetą do serwisu stwierdzono uszkodzenie ładowarki pokładowej w samochodzie i uszkodzenie przełącznika zmiany biegów. Kwota naprawy 14 000. Czy jest jakaś szansa na wadę fabryczną ? Auto 4 miesiące po gwarancji.
 

Grooby78

Zadomawiam się
Mi właśnie wyskoczył taki błąd. Objawy to brak możliwości włączenia jakiegokolwiek biegu ( przód tyl) ale nie za każdym razem. Raz się dało jechac normalnie raz nie. Po transporcie lawetą do serwisu stwierdzono uszkodzenie ładowarki pokładowej w samochodzie i uszkodzenie przełącznika zmiany biegów. Kwota naprawy 14 000. Czy jest jakaś szansa na wadę fabryczną ? Auto 4 miesiące po gwarancji.
Tez mi się kiedyś przytrafił taki przypadek, że nie można było wrzucić żadnego biegu.
Wyskakiwały też błędy ABS, ESP i wiele innych. Przyczyną był uszkodzony kabelek czujnika ABS w jednym z kół. Sprawdź jeszcze to zanim pójdziesz w koszty.
 

rentgen

Nowy na Forum
Tez mi się kiedyś przytrafił taki przypadek, że nie można było wrzucić żadnego biegu.
Wyskakiwały też błędy ABS, ESP i wiele innych. Przyczyną był uszkodzony kabelek czujnika ABS w jednym z kół. Sprawdź jeszcze to zanim pójdziesz w koszty.
Auto stoi w Aso więc teraz już nic nie zrobię. Nie wiem tylko czy decydować się na naprawę w takiej cenie. W ogóle wyobrażałem sobie ze ubezpieczenie AutoCasco mi pokryje tą awarię- ale byłem chyba zbyt naiwny.
 
Top