Uszkodzony punkt podnoszenia w Tesli Y RWD (Berlin) przy naprawie opony

a1ider

Zadomawiam się
Auto "złapało gumę" i była wykonana naprawa przez mobilny serwis, który przyjechał, podniósł auto za prawy tylny punkt podnoszenia. Tydzień później była powtórka w stacjonarnym serwisie bo niestety powietrze schodziło. Również auto było podnoszone za prawy tylny punkt. W obu przypadkach były stosowane podkładki i nie doszło do niczego nietypowego, byłem obecny przy obu naprawach. Dopiero wczoraj podczas mycia auta przyjrzałem się podwoziu i min temu punktowi podnoszenia i wyszło że jest dość poważnie uszkodzony - wgięty. Co więcej, nie tylko sam punkt, ale wygląda że też pojemnik baterii do której jest zamocowany ma w tym miejscu 2-3mm wgięcia .

Sprawa zostanie oczywiście zgłoszona do Tesli. Nie widzę innej opcji niż wymiana całej baterii. Mam tylko nadzieje, że Tesla stanie na wysokości zadania i nie trzeba będzie walczyć.

Piszę tutaj z pytaniem czy może ktoś słyszał o podobnym problemie oraz żeby przestrzec, że jak widać Tesli nie można użytkować tak jak tradycyjne auto bo nawet błahe czynności wykonane prawidłowo, mogą doprowadzić do bardzo kosztownych uszkodzeń.

Update: Pod dokładniejszych pomiarach powierzchni pojemnika baterii wyszło, że nie jest on idealne plaski i posiada minimalne odchylenia na swojej powierzchni. Z Tego względu na te chwile usuwam info o uszkodzonej samej baterii. Być może kwestia dotyczy samego punktu podnoszenia. Z tego też względu zmieniałem też tytuł wątku.

MD4pGsp.jpeg


GlDMg9l.jpeg

RDyoAgN.jpeg


XcnEhZz.jpeg
 
Last edited:

a1ider

Zadomawiam się
Uszkodzenie tego punktu podnoszenia to tylko kosmetyka. Nie wiem jak zmierzyłeś to wygięcie obudowy. Ogólnie wgniotki poniżej 8mm nie kwalifikują baterii do wymiany. Niemniej zgłoś tesli i daj znać co powiedzieli.
Kosmetyka? Wgięcie jest spore. Wokół otworu jest też pękniecie co widać na zdjęciu. Auto jest praktycznie nowe, 10 miesięcy, 16kkm. Co będzie za kilka lat jak być może trzeba będzie podnosić za ten punkt wielokrotnie?
Wgięcie pojemnika baterii łatwo zmierzyć. Wystarczy przyłożyć poziomicę. Po lewej stronie idealnie przylega do baterii. Po prawej natomiast nie. Nie mierzyłem dokładnie (ale to nie problem) ale na zdjęciu widać ze jest tak ok 2mm szczeliny.
 

macinowa

Posiadacz elektryka
8mm dotyczy pojemnika baterii. Jeśli chodzi o punkt podnoszenia to musi być uszkodzony w sposób uniemożliwiający bezpieczne podniesienie auta - dopiero wtedy wymiana.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Uszkodzenie tego punktu podnoszenia to tylko kosmetyka. Nie wiem jak zmierzyłeś to wygięcie obudowy. Ogólnie wgniotki poniżej 8mm nie kwalifikują baterii do wymiany. Niemniej zgłoś tesli i daj znać co powiedzieli.
Auto "złapało gumę" i była wykonana naprawa przez mobilny serwis, który przyjechał, podniósł auto za prawy tylny punkt podnoszenia. Tydzień później była powtórka w stacjonarnym serwisie bo niestety powietrze schodziło. Również auto było podnoszone za prawy tylny punkt. W obu przypadkach były stosowane podkładki i nie doszło do niczego nietypowego, byłem obecny przy obu naprawach. Dopiero wczoraj podczas mycia auta przyjrzałem się podwoziu i min temu punktowi podnoszenia i wyszło że jest dość poważnie uszkodzony - wgięty. Co więcej, nie tylko sam punkt, ale wygląda że też pojemnik baterii .
Moim zdaniem pojemnik baterii nie jest uszkodzony a tylko element do podnoszenia.
 

6a8

Posiadacz elektryka
wgniotki poniżej 8mm nie kwalifikują baterii do wymiany. Niemniej zgłoś tesli i daj znać co powiedzieli.
Ciekawa informacja, to jest gdzieś w instrukcji serwisowej, możesz podać źródło ?
 

a1ider

Zadomawiam się
Moim zdaniem pojemnik baterii nie jest uszkodzony a tylko element do podnoszenia.
Jest lekko wgięty, co widać mimo dość słabego zdjęcia. Czy to jest jeszcze w "normie Tesli" czy nie, nie wiem, zobaczymy. Należy pamiętać, że jest to strukturalna bateria i punkt podnoszenia nie jest częścią podwozia, ale jest przyspawany do baterii, a ona dopiero do auta. Widać po zdjęciach, że zdeformował też lekko obudowę. Może i na te chwilę to jest jeszcze OK, ale co będzie za parę lat?

Dla mnie to jest zupełnie nieakceptowalne. Mam doświadczenia, rożne, z dziesiątkami auta, ma też bmw m5 e39 co ma 26 lat i progi za które mogę auto dźwigiem podnosić, a nie maja najmniejszych wgięć ani pęknięć.
 

alaska_k

Fachowiec
Podnosiłeś auto na oryginalnych krążkach do Tesli czy na zwykłym podnośniku z krążkiem?
I drugie pytanie jeśli na oryginalnych to czy odpowiednich do twojego auta. Pytam bo zdaje się ze te oryginalne Teslowe krążki mają dwa rózne wymiary trzpienia który wchodzi w otwór w podwoziu. Może zostały użyte niewłaściwe?
 

Najnowsze dyskusje

Top