Uszkodzony punkt podnoszenia w Tesli Y RWD (Berlin) przy naprawie opony

eimi

Pionier e-mobilności
Niewłaściwe nie wejdą w ogóle w otwór, lfp ma mniejsze otwory niż nca.
 

a1ider

Zadomawiam się
Podnosiłeś auto na oryginalnych krążkach do Tesli czy na zwykłym podnośniku z krążkiem?
I drugie pytanie jeśli na oryginalnych to czy odpowiednich do twojego auta. Pytam bo zdaje się ze te oryginalne Teslowe krążki mają dwa rózne wymiary trzpienia który wchodzi w otwór w podwoziu. Może zostały użyte niewłaściwe?
Jak wyżej napisane, nie ma dostępnych oryginalnych podkładek do Tesli. Wszystko to chińskie zamienniki. Dobrane były jednak prawidłowo względem średnicy otworu. Ogólnie auto było wcześniej podnoszone za 4 punkty i nie było żadnych problemów. Wygląda na to że podnoszenie za jeden punkt może go delikatnie osłabiać/uszkadzać i po kilku podniesieniach (u mnie były to w sumie 3 razy - 2 razy na pierwszej wymianie, 1 raz tydzień później) może dość do takich uszkodzeń. Dla mnie wygląda to na wadę konstrukcyjną. Trudno to inaczej wytłumaczyć. Byłem przy każdej wymianie, zwracałem uwagę na to aby te podkładki były dobrze osadzone. I nie było niczego co by budziło jakiekolwiek zastrzeżenia.
 

a1ider

Zadomawiam się
rzeczywiście, masz rację poszukałem trochę i Tesla nigdzie o tym nie wspomina, Sprzedawcy to wymyślili i wciskają ludzim ze tak się powinno Teslę podnosić. Za dużo YouTuba oglądam
Konstrukcja tego miejsca jest taka ze inaczej w ogólne miałbyś problem z podniesieniem bez uszkodzenia albo progu albo właśnie baterii jak podnosisz całe auto.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
@a1ider fajnie, że wrzuciłeś temat na wątek. mam wrażenie, że to dotyczy wszystkich BEV, tzn konstrukcja jest po staremu a w BEV w tych miejscach mogą wystąpić problemy przy podnoszeniu co by nie mówić ciężkich aut.
 
Top