nabrU
Moderator
Podobno niedługo...
Podobno w modelach z baterią 77kWh...
Podobno z mocą 10kW...
Podobno od softu 3.5...
Podobno w modelach z baterią 77kWh...
Podobno z mocą 10kW...
Podobno od softu 3.5...
![]()
V2H dostępne w samochodach Volkswagena. Wymagane ID. Software 3.5 i magazyn energii HagerEnergy S10 E Compact | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - www.elektrowoz.pl
Raptem trzy dni temu wypominaliśmy Volkswagenowi, że ma już niemal rok opóźnienia, gdy chodzi o wprowadzenie na rynek zestawu pozwalającego na...elektrowoz.pl
Aha, wydasz kupe kasy na osprzęt i limit na auto 4 000 godzin lub 10 000 kWh![]()
Zaraz, po tym, jak toyota zawojuje świat ev z niedopadajacymi kołami![]()
Ale inni dają prostą przejściówkę i masz namiastkę w postaci V2L. Może i nie jest to takie super-wypasione rozwiązanie jak w VW, ale wielu osobom by pewnie w zupełności wystarczyło. Plus jest mobilne. Możesz na przykład żonie "pożyczyć" prądu gdy stanie gdzieś na środku drogi.Ale osprzęt do V2G / V2H jest generalnie drogi, więc to nie tylko 'sprawka' Volkswagena.
Generalnie V2L możesz rozbudować i auto może zasilić dom. Więc możesz mieć połowę funkcjonalności.namiastkę w postaci V2L
Z tego co się orientuje to w przypadku V2L ładowarka samochódu jest wykorzystywana aby prad z DC bateri zmienic na AC 220v. W przypadku V2G samochód udostępnia swój prąd DC z baterii do falownika DC-AC w domu, czyli do czegoś podobnego jak powiedzmy hybrydowy falownik fotowoltaiczny z bateria HV które też zazwyczaj maja około 400V. Czyli traktować to należy raczej jako dodakowy backup do instlacji z magazynem energii który już mamy zainstalowany w domu.Nie jest całkiem inna. Ma wspólną część, dlatego napisałem że masz
Generalnie V2L możesz rozbudować i auto może zasilić dom. Więc możesz mieć połowę funkcjonalności.
Podstawową różnicą jest to, że przy V2H przepływ prądu jest dwukierunkowy. Czyli samochód może służyć zarówno jako magazyn nadmiaru energii (na przykład z fotowoltaiki) jak i jako źródło energii dla domu. Natomiast przy V2L masz tylko odbieranie energii z samochodu i w momencie gdy jest do niego wpięta przejściówka to nie jest możliwe jego ładowanie. Co nie zmienia faktu, że - tak jak pisałem - jest część wspólna. Nie są to zupełnie inne technologia.Z tego co się orientuje to w przypadku V2L ładowarka samochódu jest wykorzystywana aby prad z DC bateri zmienic na AC 220v. W przypadku V2G samochód udostępnia swój prąd DC z baterii do falownika DC-AC w domu, czyli do czegoś podobnego jak powiedzmy hybrydowy falownik fotowoltaiczny z bateria HV które też zazwyczaj maja około 400V. Czyli traktować to należy raczej jako dodakowy backup do instlacji z magazynem energii który już mamy zainstalowany w domu.
Co do tesli coś mi się obiło o uszy że maja udostępniać V2G we współpracy z tesla powerwall.