Volvo EX30 czy to paradox ID.3 ?

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Problem z chinczykami jest taki że to naród kopiowaczy, tzn coś tam robią (kopiują) ale nie widzą sensu, jak im zachód każe składać podzespoły to robią to, a później składają sobie z tego wszystkiego swoje produkty. Mamy zawsze dokumentacje techniczną i technologiczną, to że wiemy jak coś wygląda to nie znaczy że wiemy jak to zrobić i jakie są niuanse technologiczne.
Chińska motoryzacja, dla mnie to jest właśnie ich poziom, oczywiście ktoś może kupić chińskie auto taniej i cieszyć sie że oszczędził, ale dla mnie kupowanie bubla to jest strata pełnej kwoty, z tego co czytałem to MG ma problemy z systemami utrzymania ruchu itp, no super, a na VW psioczyliście że soft zły,jak widać soft może być Chiński i niedziałać, liczy się aby plastiki nie były tandetne (pierwsze ID3) i to wystarczy.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
pełna zgoda. chińczykom nie można ufać. podejrzewam, że tym MG4 robią sondowanie rynku na świecie i może być tak jak z telefonami. wczesne wersje nieużywalne aż nagle będzie tanio i dobrze. a potem już tylko bardzo drogo ;)
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Problem z chinczykami jest taki że to naród kopiowaczy, tzn coś tam robią (kopiują) ale nie widzą sensu, jak im zachód każe składać podzespoły to robią to, a później składają sobie z tego wszystkiego swoje produkty. Mamy zawsze dokumentacje techniczną i technologiczną
To mit na potrzeby samozadowolenia, w 2012 roku sytuacja wygladała tak:
w 2020
w 2023 tak:
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No i ma normalne zegary, ma normalne przyciski otwierania szyb, ma normalnie skonstruowany cennik który nie powoduje, że dorzucenie kamer 360 winduje cenę na poziom TMY, etc.
Tak a propos Smarta#1 vs EX30. Znajomi mieli na początku tygodnia ich testy porównawcze (oraz jeszcze kilku modeli). Twierdzili że Smart mimo że jest na tej samej platformie ma odrobinę więcej miejsca z tyłu i ma zupełnie inaczej zestrojone zawieszenie. Jeśli najpierw jeździli Smartem to wydawało się ok, ale jeśli przesiedli się z EX30 do Smarta to tym drugim strach było jeździć bo wrażenie było takie że nie chce się utrzymać na pasie ruchu. A jeśli mówi to kierowca z licencją rajdową to mu wierzę w takich sprawach.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Taaa, już nas tu jeden przekonywał, że w ogóle wszyscy już powinniśmy nie żyć w naszych Mach-E, bo na jednym filmiku w teście łosia wypadł nienajlepiej. Tak na marginesie - ten sam osobnik później chciał zamówić MG4, które wcale lepiej nie wypadło w teście łosia.
Myślę, że moja żona jadąc do pracy niekoniecznie będzie prowadziła jak kierowca rajdowy. Za to ma dla niej znaczenie, żeby okulary nie spadały jej z nosa gdy wjedzie na nierówności.
 

luki

Pionier e-mobilności
Nie zapominajmy jeszcze, że bardzo dużo (jeżeli chodzi o tłumienie/zestrojenie zawieszenia) mają roboty opony. To samo auto na np 19' może być zupełnie inaczej odbierane (się zachowywać) na drodze niż np na 20'. Sprzedawcy często "wciskają" duże koła (bo auto ponoć ładnie wygląda, co widać zwłaszcza zza kierownicy), za które klient ekstra dopłaca, a później jedzie na takich płaszczkach jak wozem drabiniastym ;)
 

TomRS

Pionier e-mobilności
A mnie ciekawi ta wersja Performance EX30. Ma sporo zalet jak dla mnie - świetne osiągi (może poza v-max, ale tak naprawdę z prędkości powyżej 180 km/h korzystam baaardzo sporadycznie), nadwozie typu hatchback, systemy asystenckie oparte poza kamerami na radarach i czujnikach ultradźwiękowych, hak, roleta na dach panoramiczny, dźwignia kierunkowskazów. Wizualnie na zdjęciach ładne auto, pytanie jak to wszystko wygląda z bliska jeśli chodzi o materiały. No i najważniejsze - jak się prowadzi, czy zawieszenie jest gotowe na te 4XX koni. Minus w stosunku do Tesli, to jednak mniejszy zasięg, ale pewnie 80% moich jazd jestem w stanie dotrzeć do celu wyjeżdżając autem naładowanym do 80%. Więc to da się przełknąć. no i wolniejsze ładowanie DC, ale z kolei 22 kW ładowanie AC. Może w weekend wybiorę się na oglądanie o ile w Poznaniu mają samochód w salonie.
 
Top