mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

nabrU

Moderator

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Mam w ręku ofertę na ID.7 Plus 77 kWh z rabatem 44 k.
Czyli 40k rabat dla wszyskich (co ogłaszają na swojej stronie) +4k rabat wywalczony?
 

mmm

Fachowiec
Jak bardzo VW nie chce sprzedawać aut?
Sprzedawca do mnie: "Ja bym tego samochodu za 300tys nie kupił. Ale Audi A6 w dieslu 3.0..."
Rozumiem jakby ktoś w salonie VW zasugerował mi inne auto VW, nawet rozumiem jeśli śmierdziucha. Ale auto innej marki? Wrocław-Brucknera - nie polecam.
 

Zbyszek O.

Zadomawiam się
Też mam dokładnie takie samo wrażenie. W dwóch salonach w okolicy Katowic nie ma wystawionego ani jednego elektryka. A byłem w nich ostatnio kilka razy, bo w moim Id7 najpierw pojawił się problem z akumulatorem 12v, a po jego wymianie utraciłem dostęp do samochodu przez aplikację. Na razie to całkowicie przerasta elektryków(!) z VW. Nie żałuję wyboru auta, bo jeździ się nim świetnie, ale jakoś nie wyobrażam sobie takiej sytuacji w Tesli.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Możliwość rozliczenia emisji z 2025 łącznie w latach 2025-2027 przesunęło potrzebe sprzedawania dużej liczby EV juz w tym roku i rynek będzie się rozgrzewał pod koniec 2026 żeby zmieścić się w normach.
Teraz sprzedaja dieselki i dopracowują swoje produkty. Zwróć uwagę jak ID.2 jest opóźniany.
W ogóle producenci zmieniaja strategie i robią na szybko faceliftingi aut spalinowych (Porsche, Volvo), dodaja do ofert hybrydy - HEV (VW), rozszerzaja oferte spalinówkami i hybrydami (BYD).
Najlepszym sprzedawcą EV są regulacje bez wzgledu na to czy mowimy o specyfice EU, USA czy Chinach
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Bo rynek musi się w końcu unormować. A co musi się stać? Producenci którzy chcą sprzedawać BEV muszą zacząć tworzyć je tak aby były w stanie konkurować z ICE. One muszą zdobyć rynek czymś więcej niż regulacjami i dotacjami.
W aktualnym stanie to są auta bardzo dobre ale nie dla wszystkich. Uważa, że dla większości. Jednak dla większości na teraz. Za pare lat ciężko będzie im na rynku wtórnym. Tzn, taniutkie bedą.
Chociaż ID7 dla przykładu dopóki nie wyszły faceliftingi i nowsze modele może trzymać wartość nie najgorzej.
 

rogeer

Zadomawiam się
Jak bardzo VW nie chce sprzedawać aut?
Sprzedawca do mnie: "Ja bym tego samochodu za 300tys nie kupił. Ale Audi A6 w dieslu 3.0..."
Rozumiem jakby ktoś w salonie VW zasugerował mi inne auto VW, nawet rozumiem jeśli śmierdziucha. Ale auto innej marki? Wrocław-Brucknera - nie polecam.
Ja miałem dokładnie to samo w salonie Skody obok. "Panie Eniaqa pan nie kupuj bo ten nasz firmowy stoi lata I nikt nawet nie dzwoni. Elroq to nie wiadomo co to będzie. Weźmie pan Superba w benzynie". W VW na Bucknera akurat trafiłem na sensowną Panią, która choć nie wszystko wiedziała to normalnie mi opowiadała o ID.4 i ID.7. Czego nie wiedziała to się dowiadywała bez namawiania do spalinowego. Dali całkiem dobrą ofertę I koniec końców tam zamówiłem. Zobaczymy co będzie jak auto odbiorę.

No i tam jeszcze Audi jest gdzie w lutym mi Pan bez przekonania, pokazywał jakieś Q4 ze stocka z 2023 roku za więcej niż nowe ID.4
 
Top