mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Lepiej wycinają niż Tesla. Mają po prostu więcej LEDów na matrycy.
Mają więcej ale czy wycinają lepiej? Nie wiem jak w ID.7 ale w Passacie czy Superbie zacieniają gorzej niż w TMY. Teslowe dobrze wycinają mimo że wycięcia są bardziej kwadratowe.

Ale mam wrażenie że w TMY światła trochę słabiej świecą niż w Passatcie, i długie i krótkie.
 

bbart79

Zadomawiam się
Zgadza się, chociaż i to poprawili.
Dla mnie największe plusy względem Tesli to dach, zawieszenie, światła i fotele. Minusy to przeglądy, zasięg, rozmiar i soft.
O co chodzi z przeglądami? Znalazłem trochę informacji na forum angielskim dotyczących akumulatora 12V. Chyba jest z tym jakiś większy problem.
 

bbart79

Zadomawiam się
O tym wiem. Przynajmniej tu w UK ID7 ma co dwa lata bez limitu kilometrów (mil) a jego koszt to £199. Z postu @dawiss wynika jakoby w PL przeglądy były częstsze dlatego pytam :)
 

nabrU

Moderator
Gwarantuję Ci, że za przegląd ID.7 zapłacisz więcej niż £199.

Plan serwisowy na każdy BEV z rodziny ID kosztuje £384 za jeden przegląd, 1 MOT, wymianę filtra przeciwpyłkowego i wymianę płyny hamulcowego:

 

safeto

Posiadacz elektryka
Gwarantuję Ci, że za przegląd ID.7 zapłacisz więcej niż £199.

Plan serwisowy na każdy BEV z rodziny ID kosztuje £384 za jeden przegląd, 1 MOT, wymianę filtra przeciwpyłkowego i wymianę płyny hamulcowego:

I dzięki tym przeglądom w raportach ADAC tylko Tesla się psuje 😅 więc sukces, zarobek na przeglądzie oraz lepsze raporty. Choć akurat ten koszt przeglądu to w sumie nie taki straszny. Na mnie prywatnie natomiast ubezpieczenie oc/ac wychodzi na tesle drożej niż na auta niemieckich firm (robilem symulacje dla porownania). Nie ma logicznego wyjaśnienia- dlaczego. Tzn. jedyne to statystyka.
 
Top