mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

boa

Pionier e-mobilności
Ja miałem dokładnie to samo w salonie Skody obok. "Panie Eniaqa pan nie kupuj bo ten nasz firmowy stoi lata I nikt nawet nie dzwoni. Elroq to nie wiadomo co to będzie. Weźmie pan Superba w benzynie". W VW na Bucknera akurat trafiłem na sensowną Panią, która choć nie wszystko wiedziała to normalnie mi opowiadała o ID.4 i ID.7. Czego nie wiedziała to się dowiadywała bez namawiania do spalinowego. Dali całkiem dobrą ofertę I koniec końców tam zamówiłem. Zobaczymy co będzie jak auto odbiorę.

No i tam jeszcze Audi jest gdzie w lutym mi Pan bez przekonania, pokazywał jakieś Q4 ze stocka z 2023 roku za więcej niż nowe ID.4
Wiecie, to może też wynikać z trochę innych rzeczy. Znajomy mi właśnie mówił, że diler Skody (właściciel) mu wprost powiedział, żeby daleko był myślami od Enyaca. Mówił, że psują się, w tym że główna wiązka się przegrzewa i wszystko potrafi zgasnąć na amen… Audi ma mocne problemy technologiczne, Porsche również, VW a jakze… więc to niekoniecznie złe rady ;) ale są też inne marki, warto się rozejrzeć szerzej
 

KrzysztofFly

Moderator
Kolega podesłał mi zdjęcie z dzisiejszej jazdy ID.7 drogami powiatowymi.
Takiego wyniku to nawet w testowym i3 nie udało mi sie osiągnąć 😄
Aby można było przeanalizować powyższe dane, brakuje profilu terenu po jakim jeździł. Ja dla porównania w grudniu (a więc zimą) przejechałem porównywalny odcinek (u mnie 53km) z następującym wynikiem.
1751313586487.png
Oczywiście, nie będę ukrywał - było z górki ;).
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
To była trasa Olkusz - Proszowice
No to jakieś 150m w dół na całej trasie. EV są dużo bardziej wrażliwe na nachylenie terenu. Trasa Kraków-okolice Olkusza, różnica około 235 m wysokości, spalinowym Golfem pod górę 6,5-6,7 l/100, w dół 5-5,3. Różnica około 30%. Teslą pod górę zwykle około 16 kWh/100, w dół przeważnie 7-7,5, ale zdarzały się wyniki 5,8-5,9. Różnica ponad 100%.
 
Top