VW Travel Assist lepszy od Autopilota Tesli :-0

nabrU

Moderator
Dla równowagi ;) będzie coś niekoniecznie pozytywnego o Tesli.
Richard handluje głównie Teslą, a tu jego zdaniem Volkswagen ma lepiej obcykanego Autopilota o_O Sam kiedyś tez pisałem o tym w swoim porównaniu mojego poprzedniego ID.3 i Tesli... półtora roku potem... Tesla ciągle 'nie umie' dostosować prędkości AP do znaków na drodze (n)

P.S. Możecie tez zobaczyć jak jeździ się na AP na wąskich angielskich drogach (bo była gdzieś o tym na Forum dyskusja)

 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
Wczoraj - przejechałem obwodnicą Poznania między wjazdem w Krzesinach a zjazdem w Komornikach. Naliczyłem lekko 10 razy prośbę o ruszenie kierownicą.
ja wczoraj 1h30, zero próśb o poruszanie kierownicą, poza sytuacjami, gdy faktycznie zdjąłem obie ręce z kierownicy, faktycznie to co powinno być naprawione "na wczoraj" to dostosowanie prędkości przed znakiem a nie za, dość często jest znak prędkości a 20m dalej fotoradar
 

blazej

Pionier e-mobilności
To może ja źle trzymam (opieram ręce na prawie 9:15) i dlatego u mnie działa ;)
Tak też próbowałem. Chociaż gdyby tak było trzeba, to jednak wolałbym jechać na aktywnym tempomacie i trzymać kierownicę mniej prawidłowo w długiej trasie.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Tak też próbowałem.
To może kasujesz luz? Musisz dać minimalny opór na kierownicy. Dlatego w Tesli działa ciężarek.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Może, ale jeżeli to ma być AP, to mam taką nadzieję, że w którymś momencie wcale nie będzie trzeba tej kierownicy trzymać. Choć zapewne to nie będzie opcja w bazowym AP.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Może, ale jeżeli to ma być AP, to mam taką nadzieję, że w którymś momencie wcale nie będzie trzeba tej kierownicy trzymać. Choć zapewne to nie będzie opcja w bazowym AP.
Będzie, jak tylko przepisy na to pozwolą ;)
Czyli w UE jak tylko VW kupi odpowiednie oprogramowanie od MobilEye ;)
 

Michal

Moderator
Nagrałem jakieś filmiki pokazujące jak jeżdżę i praktycznie w ogóle nie mam ponagleń o trzymanie kierownicy.
 

Beep21

Posiadacz elektryka
Znajomy dał mi ostatnio pojeździć swoim ID.3 z tym pakietem i działa to bardzo spoko, bardzo podobnie jak w BMW - w sensie, włączasz i zapominasz o tym na całą trasę, prędkość dostosowywana jeszcze przed znakami itd. Choć brakowało mi jednego rozwiązania z BMW, tj. brak potrzeby włączenia autopilota/tempomatu żeby auto samo pilnowało prędkości i ją dostosowywało przed znakami, rondami, skrzyżowaniami itd jeśli mu na to pozwolimy odpuszczając "gaz" - choć mogłem też nie ogarnąć jak to uruchomić 😅

Największa różnica była chyba w korku - do 25 km/h BMW raczej nie krzyczy o trzymanie rąk na kierownicy tylko sobie jedzie, VW był bardziej restrykcyjny
 

nabrU

Moderator
brak potrzeby włączenia autopilota/tempomatu żeby auto samo pilnowało prędkości i ją dostosowywało przed znakami, rondami, skrzyżowaniami itd jeśli mu na to pozwolimy odpuszczając "gaz"

Możesz bliżej wyjaśnić o co chodzi? Auto bez włączonego tempomatu samo dostosowuje prędkość do znaków i infrastruktury drogowej?
 

Beep21

Posiadacz elektryka
Dokładnie tak, bez tempomatu dostosowuje prędkość do sytuacji/znaków na drodze :) Musisz mu oczywiście na to pozwolić odpuszczając gaz jak wyświetli się ikonka ronda/skrzyżowania/zakrętu/ograniczenia na zegarach/hed up'ie i mieć włączony tryb eco pro/ eco pro individual.

Dane bierze z kamery i navi więc w zasadzie nie zdażyło mi się żeby jeszcze nie ogarnął znaków czy skrzyżowania. Generalnie przez ten ficzer używam trybu eco pro zamiast comfort :D
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Dokładnie tak, bez tempomatu dostosowuje prędkość do sytuacji/znaków na drodze :)

Nie wiem jak to dokładnie działą w BMW, ale ID.3 'regenerował' przed skrzyżowaniami czy rondami (bez włączonego tempomatu). Więc może to coś podobnego...
 
Top