VW Travel Assist lepszy od Autopilota Tesli :-0

nabrU

Moderator
Dla równowagi ;) będzie coś niekoniecznie pozytywnego o Tesli.
Richard handluje głównie Teslą, a tu jego zdaniem Volkswagen ma lepiej obcykanego Autopilota o_O Sam kiedyś tez pisałem o tym w swoim porównaniu mojego poprzedniego ID.3 i Tesli... półtora roku potem... Tesla ciągle 'nie umie' dostosować prędkości AP do znaków na drodze (n)

P.S. Możecie tez zobaczyć jak jeździ się na AP na wąskich angielskich drogach (bo była gdzieś o tym na Forum dyskusja)

 

Beep21

Posiadacz elektryka
No to bardzo możliwe że też to potrafi - a ja po prostu nie wiedziałem jak to aktywować :)

W BMW to jest asystent przewidywania, tu screeny z instrukcji (choć opis nie do końca oddaje to co faktycznie może ten asystent):
Zrzut ekranu 2024-11-18 o 11.32.05.jpeg

Zrzut ekranu 2024-11-18 o 11.32.44.jpeg
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2024-11-18 o 11.32.44.jpeg
    Zrzut ekranu 2024-11-18 o 11.32.44.jpeg
    571,6 KB · Liczba wyświetleń: 15
Last edited:

pmlody

Pionier e-mobilności
No to tesla ma nad czym popracować :D Chociaż zakładam, że oni po prostu wolą dopasować FSD i to jest ich cel, reszta zawsze będzie tylko nicetohave ;)
 

nabrU

Moderator
@Beep21 Jakbyś dobrze obejrzał filmik z pierwszego postu, to byś zauważył że ID.3 robi to samo ;) (zerkaj na górę deski rozdzielczej).

1731926731190.png
 
Last edited:

mecekbomba

Fachowiec
krótkie spostrzeżenia z punktu widzenia użytkownika id.7.: po krótkich testach travel assist działa zacnie. Nie wymagał dopłaty, był w standardzie. Phantom breaking się nie zdarza i nie zdarzał się także w Octavii IV (moje poprzednie autko). System w porównaniu do Octavii jest zdecydowanie dopracowany: płynniejsze ruszanie i hamowanie w korku, lepsze rozpoznawanie pojazdów - w Octavii system "widział" poprzedzający samochód ale często błędnie zakładał że znajduje się na innym pasie. W id.7. zdarza mi się to zdecydowanie rzadziej. Nie ma problemów z pracą w nocy i w deszczu (wczoraj wracał w nocy w gęstym deszczu z Wrocławia i działanie było idealne). Łatwiej można dojeżdżać do poprzedzającego pojazdu na trasie, w Octavii mimo korekcji ustawień hamowanie było zbyt wczesne - wyprzedzanie w id7 jest o niebo lepsze niż w O4. Czytanie znaków działa prawidłowo, w O4 też nie było z tym problemu. Wbrew wypowiedziom co niektórych tutaj "przywalenie w tył" poprzedniego pojazdu to jakiś absurd. Za krótko jeżdżę id7 ale na razie ze smutkiem wskazuję że już mnie uratowała gdy za bardzo zajmowałem się klikaniem zamiast zająć się prowadzeniem. Ale w O4 system też działał sprawnie tyle tylko że był zbyt przeczulony, stan przedzawałowy raz dziennie gwarantowany. W O4 miałem jedną sytuację awaryjną: w korku samochód przede mną zmieniał pas i był "pół na pół" na moim pasie i na sąsiednim. System uznał że pas jest wolny i dawaj gaz na całego. W id7 wczoraj miałem podobną sytuację i auto cały czas było wykrywane mimo że jego kierowca sam nie wiedział którym pasem jedzie. Ale za wcześnie by stwierdzić czy jest to poprawa czy akurat tym razem zadziałało. Na razie mam jeden problem z id7: jak zadam na tempomacie 120 km/h i następnie następuje ograniczenie np. do 100 km/h to po tym ograniczeniu system nie wraca do 120 km a od razu do 140. Denerwujące ale nie bawiłem się jeszcze ustawieniami.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
To może kasujesz luz? Musisz dać minimalny opór na kierownicy. Dlatego w Tesli działa ciężarek.
Trzymamy czyli opieramy np palec tylko z jednej strony - nacisk ok 450g . Warto mieć złoty sygnet na paluchu. Nic mi nie woła od lat , chyba że z przeciwnej strony ciężarka położę w/w paluch z 10 karatowym brylantem .Wtedy równoważy i komunikuje
 

nabrU

Moderator
Wbrew wypowiedziom co niektórych tutaj "przywalenie w tył" stojącego poprzedniego pojazdu to jakiś absurd.
Poprawiłem wyżej aby uściślić, moja uwaga dotyczyła ID.3 z 2021 być może to już poprawili w ID.7.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Apropo Tesli to w aktualizacji 2024.38 (lub poprzedniej) zaczeła oceniać czy trzymamy kierownicę także uzywając kamery w środku. Gdy jest ciemno to nie działa ale w dzień można udawać że sie trzyma kierownice w jej górnej części nie dotykając oraz patrzeć na drogę i to wystarcza, bez ruszania.

Co do VW to kontrola prędkości na poziomie luksusowym, ale trzymanie sie pasa wolę to sztywne z Tesli gdzie kierownica jest jak skała. w VW jest mniejsza pewność czy samochód skręci czy nie.

VW to taki super tempomat któy okresowo pomaga skręcać, nie informuje dżwiękowo kiedy to skręcanie jest a kiedy nie ma. Jest tylko w formie wizualnej (linie na zielono) że to skręcanie jest aktywne, ale jest takie delikatne i może w każdje chwili zniknąć bez ostrzeżenia.
 
Last edited:

cwireq

Posiadacz elektryka
Apropo Tesli to w aktualizacji 2024.38 (lub poprzedniej) zaczeła oceniać czy trzymamy kierownicę także uzywając kamery w środku. Gdy jest ciemno to nie działa ale w dzień można udawać że sie trzyma kierownice w jej górnej części nie dotykając oraz patrzeć na drogę i to wystarcza, bez ruszania.

Co do VW to kontrola prędkości na poziomie luksusowym, ale trzymanie sie pasa wolę to sztywne z Tesli gdzie kierownica jest jak skała. w VW jest mniejsza pewność czy samochód skręci czy nie.

W Tesli ciężarek + zaklejenie kamerki = zapominasz o prowadzeniu samochodu na trasie.

Co prawda pojawia się taki komunikat po jakiś 15min, ale nic się nie zmienia i dalej jedzie :)
1731935521410.jpeg
 
Top