VW Travel Assist lepszy od Autopilota Tesli :-0

nabrU

Moderator
Dla równowagi ;) będzie coś niekoniecznie pozytywnego o Tesli.
Richard handluje głównie Teslą, a tu jego zdaniem Volkswagen ma lepiej obcykanego Autopilota o_O Sam kiedyś tez pisałem o tym w swoim porównaniu mojego poprzedniego ID.3 i Tesli... półtora roku potem... Tesla ciągle 'nie umie' dostosować prędkości AP do znaków na drodze (n)

P.S. Możecie tez zobaczyć jak jeździ się na AP na wąskich angielskich drogach (bo była gdzieś o tym na Forum dyskusja)

 

rafbel

Zadomawiam się
Na razie mam jeden problem z id7: jak zadam na tempomacie 120 km/h i następnie następuje ograniczenie np. do 100 km/h to po tym ograniczeniu system nie wraca do 120 km a od razu do 140. Denerwujące ale nie bawiłem się jeszcze ustawieniami.
W trybie eco tempomat wraca do 130 km/h zamiast do 140, więc może tam da radę to ustawić, w sumie nie bawiłem się jeszcze tymi ustawieniami. Ja TA uwielbiam, w trasie jeżdżę na nim non stop i co najważniejsze, nie robi problemów jak są rowery na haku, wyłącza jedynie funkcje automatycznej zmiany pasa po włączeniu kierunkowskazu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W Tesli ciężarek + zaklejenie kamerki = zapominasz o prowadzeniu samochodu na trasie.

Co prawda pojawia się taki komunikat po jakiś 15min, ale nic się nie zmienia i dalej jedzie :)
View attachment 21930
Tego jeszcze nie widziałem a zasłaniam czasem kamerkę i ciężarek mam.
.Wszystko się zmienia
 

mecekbomba

Fachowiec
W trybie eco tempomat wraca do 130 km/h zamiast do 140, więc może tam da radę to ustawić, w sumie nie bawiłem się jeszcze tymi ustawieniami. Ja TA uwielbiam, w trasie jeżdżę na nim non stop i co najważniejsze, nie robi problemów jak są rowery na haku, wyłącza jedynie funkcje automatycznej zmiany pasa po włączeniu kierunkowskazu.
jest funkcja automatycznej zmiany pasa??? jadę na testy. A powiedz mi jak jest z czujnikami parkowania jak rower jest na haku? wariują? włączają się non-stop "widząc" przeszkodę?
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Próbowałem troche jechać na AP trochę i dla mnie jest to bezużyteczny gadżet. Wyłączanie przy zmianie pasa ruchu bez ponownej aktywacji po zakończeniu manewru na pełnych autostradach i Skach to już wystarczający problem, a dochodzą do tego, wyłączanie i banowanie przy przekroczeniu 140 (to jest żałosne i pisałem o tym już kiedyś, ale właśnie dlatego, że sam nie zmienia pasa jadąc na tempomacie 140 trzeba uważać na AP aby go nie dezaktywować zmieniając ten pas samemu...), fantom braking, a czasami dla odmiany znacznie zbyt późne hamowanie w korku. Do VW czy BMW nie ma podejścia.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Problem aktywacji AP po zmianie pasy ruchu i bana po przekroczeniu 140 km/h rozwiązuje Commander od Enhance.
Tyle to ja wiem, natomiast nie jestem fanem modyfikacji aut które kupuje. Nie ufam takim rozwiązaniom za grosz :) Wystarczy zobaczyć ile bugów wkrada się do kodu Tesli. Ich ilość w kodzie Enhance będzie pewnie sporo większa. Nie mam pojęcia na co wpływ może mieć Enhance zatem nie chce nawet myśleć wpinaniu tego w auto które decyduje o moim życiu.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Też się tego bałem, dlatego zacząłem dużo czytać po jakichś anglojęzycznych forach, jak to w ogóle działa i na ile może być zagrożeniem. I tak powoli, z „nigdy nie będę nic wpinał” do „a niech tam będzie” doszedłem. Jakieś ryzyko jest na pewno mimo wszystko pewnie, ale ilość korzyści jest tak duża, że... wziąłem i podpiąłem.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Też się tego bałem, dlatego zacząłem dużo czytać po jakichś anglojęzycznych forach, jak to w ogóle działa i na ile może być zagrożeniem. I tak powoli, z „nigdy nie będę nic wpinał” do „a niech tam będzie” doszedłem. Jakieś ryzyko jest na pewno mimo wszystko pewnie, ale ilość korzyści jest tak duża, że... wziąłem i podpiąłem.
Za dużo widziałem w tej branży żebym mógł się odprężyć za kierownicą po wpięciu czegokolwiek. Nawet jeśli Enhance nie robi nic innego jak wykorzystanie dostępnego API.
 

qbcio

Zadomawiam się
W trybie eco tempomat wraca do 130 km/h zamiast do 140, więc może tam da radę to ustawić, w sumie nie bawiłem się jeszcze tymi ustawieniami. Ja TA uwielbiam, w trasie jeżdżę na nim non stop i co najważniejsze, nie robi problemów jak są rowery na haku, wyłącza jedynie funkcje automatycznej zmiany pasa po włączeniu kierunkowskazu.
Mam dokładnie takie samo zachowanie w ID.4 (2024), po końcu ograniczenia prędkości wraca do maksymalnej dopuszczonej w danym miejscu. Raczej nie da się tego zmienić w ustawieniach, już szukałem. Jak dla mnie jest to błąd. Pisałem już o tym w moim wątku o ID.4. To, że w Eco wraca do 130 może wynikać z ogólnego ograniczenia maks. prędkości w tym trybie.
 

rafbel

Zadomawiam się
jest funkcja automatycznej zmiany pasa??? jadę na testy. A powiedz mi jak jest z czujnikami parkowania jak rower jest na haku? wariują? włączają się non-stop "widząc" przeszkodę?
Automatycznej to bym jej może nie nazwał, działa to tylko na autostradzie, jak masz włączony TA to pojawiają się wtedy takie 2 małe strzałeczki na dole ekranu, jak są białe to znaczy że masz pas wolny i wystarczy, że włączysz kierunkowskaz i auto samo zmienia pas. Nie jest to jakoś super przydatne ale w sumie nawet fajne i użyteczne, w każdej chwili możesz sam przejąc manewr jakby co. Co do rowerów na haku to jak masz wpiętą wiązkę to tylne czujniki się wyłączają automatycznie, ogólnie ten mechanizm półautomatycznego haka w VW jest świetny.
 
Last edited:
Top