Wbudowana ładowarka

ClassicGOD

Leaf on the wind
Potrzebuję jakiejś przejściówki na gniazdko 1f czy podłączam EVSE do gniazda 3f a on już wszystko sam rozpoznaje w kontekście LEAFA?
Leaf 2 ma standardowe gniazdo typu 2 które jest takie samo zarówno dla 1 jak i 3 fazowej konfiguracji.
 

ttkump

Zadomawiam się
To rozumiem. Nie o to pytałem. Chodziło mi o podłączenie EVSE do sieci elektrycznej. Jeżeli mam w aucie ładowarkę 1f to muszę podłączyć EVSE do gniazda 1f? Czy jest możliwość podłączenia EVSE przez gniazdo 3f a on już sam rozpozna rodzaj ładowarki w aucie i się do niej automatycznie dostosuje?
Pytam bo przeglądam oferty EVSE i widze, że są różne zestawy z przejściówkami z 3f do 1f itp.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
To rozumiem. Nie o to pytałem. Chodziło mi o podłączenie EVSE do sieci elektrycznej. Jeżeli mam w aucie ładowarkę 1f to muszę podłączyć EVSE do gniazda 1f? Czy jest możliwość podłączenia EVSE przez gniazdo 3f a on już sam rozpozna rodzaj ładowarki w aucie i się do niej automatycznie dostosuje?
Podpinasz do gniazda 3F i wszystko śmiga.
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Życzę ci żeby tak było i żeby ewentualna awaria nie była z tych niebezpiecznych. Sam jednak doświadczyłem zespawania przekaźników w inteligentnych przełącznikach bardziej markowych firm i pracujących ze znacznie niższymi obciążeniami więc nie polecam takiego rozwiązania do tego zastosowania szczególnie że za jakieś 100euro można mieć EVSE sterowane z tej samej appki.
Trzymam to na półce na przestrogę, żeby przestrzegało mnie przed głupimi pomysłami i nadmierną oszczędnością :LOL: :

1744131459125.pngPrzekaźnik porządnej polskiej marki, dopóki pracował w granicach specyfikacji, było OK
Ale jak tylko popłynęło więcej prądu niż te 12A, pojawił się smród :poop: i patrząc od góry, zrobił się dziwnie miękki ... no i już nie da się go wyjąć bo przyspawał się do podstawki :oops:
Nic do producenta nie mam - wyrazy uznania że tylko na tym się skończyło.
Na szczęście porządni producenci (PL) wykonują takie elementy z niepalnych materiałów.
Styczniki tak nie mają - większy zapas miedzi na stykach. Dlatego lepiej przełączają duże moce.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Styczniki tak nie mają - większy zapas miedzi na stykach. Dlatego lepiej przełączają duże moce.
Styczniki też przerywają obwód w 2 miejscach nie w 1, mają większy odstęp między kontaktami, mają mocniejsze sprężyny otwierające/zamykające (zależnie czy stycznik NO czy NC) jak i mocniejsze elektromagnesy. Ale co najważniejsze, robią znacznie fajniejsze "dup!💥" podczas przełączania się :ROFLMAO:

W EVSE wystarczą przekaźniki (aczkolwiek styczniki i tak imho są oznaką lepszej jakości EVSE) bo poza sytuacjami awaryjnymi nie są one nigdy przełączane pod obciążeniem ale jeżeli ktoś chce regularnie przełączać tak wysoki prąd pod obciążeniem to stycznik jest do tego właściwym rozwiązaniem.

PS. Zamazałeś loga Relpol?
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Życzę ci żeby tak było i żeby ewentualna awaria nie była z tych niebezpiecznych. Sam jednak doświadczyłem zespawania przekaźników w inteligentnych przełącznikach bardziej markowych firm i pracujących ze znacznie niższymi obciążeniami więc nie polecam takiego rozwiązania do tego zastosowania szczególnie że za jakieś 100euro można mieć EVSE sterowane z tej samej appki.
To się zgadza. Tym się ładuję na mojej miejscówce weekendowej, z max. 13A. Ale to tymczasowo. Jesienią będę robił tam większy remont, i zamierzam dać gniazdo 3f. I, faktycznie, jakieś EVSE ze sterowaniem i kablem 15m (tyle będę potrzebował).
 
Top