Wybrałem się z Warszawy do Zakopanego z zahaczeniem Krakowa (odbiór części ekipy). Nie było łatwo.
- pierwsze ładowanie SC Bonarka. Jedno wolne stanowisko, po podłączeniu ładowanie nie startowało. Probowałem kilka razy. bez powodzenia. lekko 20 min poszło na kombinowanie z ładowarką i szukanie zastępczej stacji
- wyjazd z galerii w koreczku, trasa na Orlen 100kw kolejne 15 minut. Tutaj ładowanie wystartowało bez problemu, no ale to jest 100kw a nie 150, więc 35minut
- Zakopane. Na parkingu płatnym 30zł/dzień brak kompatybilnej ładowarki. Tylko do BMW. Chwila szukania jak to podłączyć. Odpuściłem. Pewnie mogłem typasów z parkingu poprosić o podłączenie, bo miałem własną przenośną i milion metrów kabla, ale chciałem w góry.
- Niedziela, czas na powrót więc ładowanie na Orlenie, 50kw. Ponad 40minut. Mogłem krócej, ale stresik, że korek na zakopiance, a przy -15 to tak średnio
- Doładowanie w SC Bonarka. Jedno wolne stanowisko. Niecałe 60kw
- Stwierdziłem, że wjadę do Radomia na SC bo chciałem mieć zapas 10% (w Warszawie miałem jeszcze do rozwiezienia ekipę). Tutaj kolejny zgrzyt - Stacja jest ponad 10km od trasy, Ładowanie rozpędziło się do 130kw (bateria przygotowana). Dupa świata, sikanie w zaspę.
Inne zgrzyty:
- zgłupiał wyświetlacz. Musiałem restartować kompa
- zgłupiało wyznaczanie trasy - przystało aktualizować ile % będę miał w miejscu docelowym. Po restarcie z -20 zaczęło pokazywać 30% u celu.
- ładowarka Orlen Ustup 1B nie była wyświetlana w podpowiedziach w navi tesli. Greenway był widoczny.
Podsumowując. Jak ktoś nie czerpie fanu z samej jazdy Tesla, to sensowniej jechać do Zakopanego ICE, bo można zaoszczędzić dwie godziny.
Koszty ( Trasa 800km)
Ładowanie w domu, około 50kwh, zakładam cenę 0,8gr = 40zł
Ładowanie Orlen Kraków - 51,4kwh = 127zł
Ładowanie Orlen Zakopane - 38kwh, 90zł
Ładowanie SC Kraków - 53 kWh @ 2,75 zł/kWh = 145,75zł
Ładowanie SC Radom - 28 kWh @ 2,35 zł/kWh = 65,80 zł
Pierwsze ładowanie "na oko" - bo wróciłem do domu nie na 0%
Suma: 468,55
Szacowany koszt dieslem: 369,6
(cena 7,7zł/litr ON, spalanie 6l/100km)
- pierwsze ładowanie SC Bonarka. Jedno wolne stanowisko, po podłączeniu ładowanie nie startowało. Probowałem kilka razy. bez powodzenia. lekko 20 min poszło na kombinowanie z ładowarką i szukanie zastępczej stacji
- wyjazd z galerii w koreczku, trasa na Orlen 100kw kolejne 15 minut. Tutaj ładowanie wystartowało bez problemu, no ale to jest 100kw a nie 150, więc 35minut
- Zakopane. Na parkingu płatnym 30zł/dzień brak kompatybilnej ładowarki. Tylko do BMW. Chwila szukania jak to podłączyć. Odpuściłem. Pewnie mogłem typasów z parkingu poprosić o podłączenie, bo miałem własną przenośną i milion metrów kabla, ale chciałem w góry.
- Niedziela, czas na powrót więc ładowanie na Orlenie, 50kw. Ponad 40minut. Mogłem krócej, ale stresik, że korek na zakopiance, a przy -15 to tak średnio
- Doładowanie w SC Bonarka. Jedno wolne stanowisko. Niecałe 60kw
- Stwierdziłem, że wjadę do Radomia na SC bo chciałem mieć zapas 10% (w Warszawie miałem jeszcze do rozwiezienia ekipę). Tutaj kolejny zgrzyt - Stacja jest ponad 10km od trasy, Ładowanie rozpędziło się do 130kw (bateria przygotowana). Dupa świata, sikanie w zaspę.
Inne zgrzyty:
- zgłupiał wyświetlacz. Musiałem restartować kompa
- zgłupiało wyznaczanie trasy - przystało aktualizować ile % będę miał w miejscu docelowym. Po restarcie z -20 zaczęło pokazywać 30% u celu.
- ładowarka Orlen Ustup 1B nie była wyświetlana w podpowiedziach w navi tesli. Greenway był widoczny.
Podsumowując. Jak ktoś nie czerpie fanu z samej jazdy Tesla, to sensowniej jechać do Zakopanego ICE, bo można zaoszczędzić dwie godziny.
Koszty ( Trasa 800km)
Ładowanie w domu, około 50kwh, zakładam cenę 0,8gr = 40zł
Ładowanie Orlen Kraków - 51,4kwh = 127zł
Ładowanie Orlen Zakopane - 38kwh, 90zł
Ładowanie SC Kraków - 53 kWh @ 2,75 zł/kWh = 145,75zł
Ładowanie SC Radom - 28 kWh @ 2,35 zł/kWh = 65,80 zł
Pierwsze ładowanie "na oko" - bo wróciłem do domu nie na 0%
Suma: 468,55
Szacowany koszt dieslem: 369,6
(cena 7,7zł/litr ON, spalanie 6l/100km)
Last edited: