Weekendowa jazda testowa Ioniq 5

lookash_c

Pionier e-mobilności
Rżną Cię.
Nie miałem takiej nigdy.
Na pierwszym przeglądzie dowiedziałem się, że w okresie gwarancji na nadwozie robią takowy przegląd, który jest konieczny dla utrzymania tejże gwarancji. I takową pozycję za 0,3 rbh mam od zawsze.
Chyba mocno nie zdzierają, bo za przegląd po 105 kkm zapłaciłem 290 pln.
 

melex

Fachowiec
To i ja się udzielę, bo udało mi się już trzasnąć 5 tysięcy kilometrów, mam go ponad 2 miesiące.

Mam Uniqa, 2023, AWD - 20 calowe opony.

Trzy trasy do Warszawy z Katowic, za każdym razem w Warszawie zostawało mi ok. 50-60 km zasięgu.
Kilka tras z Katowic do Krakowa na zmianę A4 lub alternatywną trasą przez Olkusz.
Reszta to jazda po Metropolii. Dużo DTŚki (szybki ruch do 100 km/h), część A4, no i ruch miejski.

Ładuję się w garażu, klimatyzacja ustawiona na ok. 19 - 22 stopni. Choć bardzo często te 22 stopnie to dla mnie za dużo.

Nie używam opcji grzania foteli, klimatyzacja ustawiona na tryb automatyczny - 1 lub 2 poziom.

Co zaś tyczy się trybu jazdy, wykorzystuję normalny. Jeździłem na eko, ale przy mojej jeździe nie odczułem różnicy, a pewniej czuję się, gdy działa przedni silnik.

Zapewne w ciągu dnia podam Wam średnie zużycie z tych 5 tysięcy.

Moja druga połowa twierdziła, że samochód znudzi mi się po tygodniu - objawów nie widzę :D

Jedyne co mnie niemiłosiernie irytuje to cyfrowe lusterka, nie umiem się do nich przyzwyczaić. Natomiast szpan must be szpan. Nie było innej wersji, więc wziąłem co było.

Na plus, oprócz tego co napisałem już kiedyś na forum jest to, że czuję się w tym samochodzie bardzo bezpiecznie. Szczególnie teraz dało mi się to odczuć, gdy mieliśmy śnieżyce i szklankę na drodze. Oczywiście, opony robią bardzo dużo, sam styl jazdy również, natomiast w tym samochodzie czuję się w końcu pewnie na trasie.

Druga kwestia to wygoda. Ten samochód jest kosmicznie pakowny i wygodny. Szczególnie dla osoby, która od czasu do czasu wozi starsze osoby.

Trzeci plus to świetne nagłośnienie i widoczność z przodu pojazdu. Gniazdko z tyłu samochodu jest genialne. Sam system V2L też.

No i moc samego wozidła. Nie lubię się ścigać, ale już kilkukrotnie zdarzyły mi się osobnicy, którzy na siłę chcieli ze mną konkurować. Dobrze, że jechali wówczas sami, bo podejrzewam, że drugi raz dziewczyny na samochód wyrwać by nie mogli. Ale to już taki mój osobisty wybryk. Przy 50 km/h odpuszczam, chyba, że włączam się do ruchu na autostradzie albo na szybkim ruchu i jakiś bęcwał uparcie nie pozwala mi się włączyć do ruchu - co zdarza się nader często.

Na minus:
- wspomniane już cyfrowe lusterka,
- kiepski promień skrętu,
- samochód czasem chce mi coś przekazać i przy włączaniu mruga na konsoli kilkukrotnie kierunkowskazami, nie robi tego na zewnątrz, tylko na konsoli z prędkością - pytałem w salonie, nie wiedzą co to jest, nie dzieje się to za każdym razem. Być może coś włączyłem, próbuję do tego dojść,
- upaćkana/mokra tylna szyba... mój rocznik nie ma cyfrowego lusterka wstecznego, zaś ja maniakalnie lubię czystość szyb :)
- koszmarnie drogie ubezpieczenie OC + AC wymagane przy leasingu długoterminowym,
- biała "skóra" na fotelu lubi chwytać błękit dżinsu, na szczęście szybko się ten efekt zmywa ;).

Ogólnie samochód godny polecenia, jeśli tylko nie konkuruje się na zużycie energii. Nie jest on wybitnie prądożerny, ale oszczędny też nie jest. Coś za coś.

Do zobaczenia w kolejnym wpisie, wrzucę Wam moje zużycie.

A poniżej identyfikacja do mrugania na trasie.

849FC282-84CC-4557-A9B3-D89A753080EC kopia.jpg
 

Ev3

Pionier e-mobilności
- koszmarnie drogie ubezpieczenie OC + AC wymagane przy leasingu długoterminowym,
Czyli ile?
Mnie kosztowało 3300.
Ale to pewnie zaleta nowego fabrycznie auta, zakup ubezpieczenia u dealera.
 

szwajcar

Fachowiec
Ja niestety mam łyżkę dziegciu do endorfin jakich dostarczył mi Ioniq.
Mam kłopot z dostępem z aplikacji i w ogóle dostępem do auta.

Poniżej litania dla serwisu.
  1. Problem – po zostawieniu auta w spokoju przez jakiś czas – na pewno dłuższy niż godzinę – auto umiera/zasypia/hibernuje.
  1. Nie reaguje na próby otwarcia drzwi zarówno z kluczyka, przycisku w drzwiach jak i z aplikacji.
  2. Nie reaguje na jakiekolwiek próby łączności za pomocą Appki BlueLink. Ani czytanie statusu ani wysyłanie poleceń.
  3. Nie pomaga pozostawienie auta otwartym. Umiera.
  4. Podłączony do ładowarki z opóźnionym o 4h ładowaniem nie rozpoczął ładowania – pozostał martwy – brak ikon na ekranie.
  5. Ponownie podłączony do ładowarki nie rozpoczyna ładowania, a wskaźnik naładowania przy gnieździe się nie świeci.
  6. Reaguje na zbliżenie z kluczykiem – rozkłada lusterka.
  7. Przy próbie otwarcia z kluczyka czy przycisku rozkłada lusterka i składa je po pewnym czasie, jako że auto nie zostaje otwarte.
  8. Z kluczyka da się otworzyć bagażnik.
  9. Otwarcie auta wymaga użycia awaryjnego klucza fizycznego.
  10. Objawy znikają uruchomieniu akumulatora trakcyjnego.
  11. Wydaje mi się, że odświeżanie statusu zanim auto umrze w BlueLink daje dodatkowe minuty życia i auto umiera później, ale pozostawione w spokoju umiera na pewno.
  12. Jak auto jest ładowane to nie umiera. Po ładowaniu przez noc, które zakończyło się po 6 i potem sprawdzane zdalnie, to o 7 przyjęło komendę uruchomienia klimatyzacji i otworzyło się normalnie.
  13. Z kluczyka da się otworzyć gniazdo ładowania (ale ładowanie nie działa).
  14. Z kluczyka da się opuścić szyby, ale nie otworzy się auta od środka.
  15. Z kluczyka da się uruchomić auto (kombinacja przyciśniecie [Zamknij] i przytrzymanie [Hold]) – wtedy centralny zamek ożywa.
  16. Za pierwszym razem, gdy „włamywałem” się do auta uruchomił się alarm – na chwilę, przy uruchamianiu auta. Może to jakaś wskazówka.
  1. Problem na pewno jest elektroniczny, bo Bluelink traci połączenie z autem niezależnie czy jest otwarte czy zamknięte. Auto umiera.
  2. Pewnie systemy działają – klapa bagażnika, lusterka, klapa ładowania czy zdalne uruchamianie (jak to odkryłem przestałem otwierać kluczem fizycznym.
  3. Umierają elementy zdalnego dostępu do auta, co jest niestety mocno upierdliwe – nie mogę zdalnie go zagrzać, zamknąć, zaplanować ładowanie w nocy.
Oddałem auto na montaż haka i wymianę opon. Wymienili aku 12V, zrobili jak to określili "wszystkie akcje przywoławcze" oraz na koniec zresetowali bluelinka i cały infoent. Nie pomogło.

Czy ktoś miał podobną przypadłość?

1732534953916.jpeg
 

Ev3

Pionier e-mobilności
  1. Pewnie systemy działają – klapa bagażnika, lusterka, klapa ładowania czy zdalne uruchamianie (jak to odkryłem przestałem otwierać kluczem fizycznym.
A co to jest to zdalne uruchamianie (rozumiem że z pilota)?
Czytałem o tym w instrukcji, ale nijak nie wiem o co może chodzić.
Co to uruchamia niby?
Zapłon włącza?
Czy chodzi o klimę itp operacje?

P.S.
Nie kazałeś im założyć jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia?
Może to ono świruje?
BTW: Alarm to jest std wyposażenie Ioniqa?
 

zlp

Pionier e-mobilności
Błąd sieci: Brak komunikacji.
Samochód nie będzie reagował skoro się z nim nie skomunikujesz. Tak samo jak z telefonem poza zasięgiem. Zobacz co możesz zrobić z poprawą zasięgu w samochodzie.
 

szwajcar

Fachowiec
A co to jest to zdalne uruchamianie (rozumiem że z pilota)?
Normalnie odpalam auto z kluczyka (pilota), uruchamia się i grzecznie czeka aż podejdziesz lub używasz klawiszy strzałek na pilocie by podjechał do Ciebie.
Jest w necie/społecznościówkach filmik jak gość prowadza Ioniqa na spacer.

Błąd sieci: Brak komunikacji.
Gdyby to było takie łatwe. :(
To nie to, komunikacja jest, a potem siada i auto jest uśpione. Z pilota (kluczyka) też nie otworzysz.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Coś powoduje, że komunikacja usypia.
Pilot raczej nie komunikuje się przez GSM, ani przez WiFi, ma swoje częstotliwości.
Tyle że u Ciebie chyba usypia cała komunikacja, nie tylko GSM, więc trzeba szukać co jest powodem.
Alarm? Jest taka możliwość.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Normalnie odpalam auto z kluczyka (pilota), uruchamia się
Czyli co robi?
Otwiera Ci się, silnik się włącza?
i grzecznie czeka aż podejdziesz lub używasz klawiszy strzałek na pilocie by podjechał do Ciebie.
Nie mam tego w tej wersji auta, ani pilota z tymi strzałkami, więc u mnie to nie działa.
A przycisk jest, ale nie mam pojęcia co robi.
 

Najnowsze dyskusje

Top