Wiemy, ilu właścicieli elektryka wróciłoby do auta spalinowego.

zlp

Pionier e-mobilności
magazynowanie które jest obecnie najtańsze w historii z uwagi na cenę baterii
Najtańsze, ale nadal drogie.
A taki, które wystarczyłyby na tydzień, który i tak byłby o wiele za mały aby rozwiązać problemy absurdalnie drogi. To jeszcze nie ten czas.
 
Last edited:

zlp

Pionier e-mobilności
Jakoś tak ciężko mi uwierzyć, że dorosły gość użytkujący ev i korzystający z PV tyle farmazonów w tej tematyce sprzedaje.
Może wynika to z praktyki?
Ja nie słucham minister Zielińskiej, która myśli podobnie jak Ty, tylko uczę się na własnych błędach i doświadczeniach.
Mając kilka instalacji PV, duży magazyn energii, samochód elektryczny, kiedyś problemy ze słabą siecią energetyczną i problemy ze zwiększeniem mocy mogę nieco więcej rozumieć, niż ktoś, kto czytając sensowne posty, które kolidują z jego wyobrażeniami neguje je.
 
Last edited:

zlp

Pionier e-mobilności
Krytykujesz budowę oze, a sam twierdzisz, że masz tyle co nikt chyba tu na forum. "Nas nie przekonają, że białe jest białe a czarne- czarne". Weź spal to oze bo to zło wcielone zaraz obok SCT. Lepiej nie robić nic
Krytykuję wyobrażenia niektórych o OZE. Nie przypominam sobie, w którym poście krytykuję budowę OZE, wskażesz?
To odpowiedź na pierwszą część zdania.
Z tą drugą mocno się rozpędziłeś, nie ja te słowa napisałem, a Ty.
Trochę to dziwne.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Oczywiste jest, że farmy PV powinny stać w Hiszpanii / Włoszech, a najlepiej w Afryce. Tam gdzie produkcja energii byłaby codziennie przez cały rok. Wtedy wystarczą magazyny na noc. Jeśli Europa wspólnie nie weźmie się za temat generowania energii, tylko cały czas będzie się pierdzielić w lokalny krajowy patriotyzm i "krajowe bezpieczeństwo energetyczne", to zwłaszcza my nigdy nie będziemy mieć prawdziwego bezpieczeństwa energetycznego, bo jedynym zasobem energetycznym jaki mamy jest węgiel.
 
Last edited:

zlp

Pionier e-mobilności
Zgadzam się. Ale PV w całej Europie to i tak za mało. Zimowych miesięcy nie obskoczy. Potrzeba by w cholerę wiatraków, albo spiąć siecią energetyczną obie półkule. Na razie tego nie widzę.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Najtańsze, ale nadal drogie.
A taki, które wystarczyłyby na tydzień, który i tak byłby o wiele za mały aby rozwiązać problemy absurdalnie drogi. To jeszcze nie ten czas.
Chyba jednak nie, o czym świadczy boom na całym świecie. Lista oczekujących w tesli na megapacki jest zapełniona na dwa lata do przodu a to jedno z najdroższych rozwiązań na rynku. Gdzieś na forum była nawet podawana strona z planowanymi instalacjami Tesla Megapack, robi wrażenie. A jest jeszcze LG, CATL i ogrom mniej znanych chińskich producentów.

Samym arbitrażem ceny inwestycja się zwraca, dodatkowo kontrakty mocowe od PSE i ewentualne PPA i certyfikaty pochodzenia. W KSE mamy obecnie wysyp projektów magazynów stawianych komercyjnie jak i przez dystrybucję w celu stabilizacji sieci i łatwego zarobku na taniej energii z OZE. Przypomina to boom na PV w 2019.

Nie wiem w jakiej działce siedzisz ale w energetyce teraz jest złoty czas co widać po wynikach spółek energetycznych (pomimo tragicznego zarządzanie spółkami w stylu teraz … my)
 

zlp

Pionier e-mobilności
Cena stała się akceptowalna dla magazynów wystarczających aby zmagazynować energię na kilkanaście godzin, do kolejnego naładowania. Nie na tygodnie.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja czekam na magazyn energii który przechowa to co PV produkuje latem aż do zimy
Jest wodorowy ale trochę przydrogi bo chyba 1500kWh kosztuje ponad 200tys zl i połowa energii jest zmagazynowana w formie ciepła tzn ogniwa paliwowe się rozgrzewają i tak też można grzać zima dom
Elektrownie szczytowo pompowe sa nawet o rząd efektywniejsze cenowo niż magazyny na bateriach tylko potrzebny jest do tego odpowiedni teren. Polska ma tutaj prawie zerowy potencjał ale sa kraje które mają bardzo duży. Kilkanaście lat temu UE zrobiła taka analizę gdzie tanio i prosto mozna takie ESP zbudować w Europie i połowe potencjału ma Norwegia. Teraz jak przekonać Norwegów żeby pozwolili u siebie wybudować 30-40 takich obiektów i użyczyli ich reszcie Europy?
 

zlp

Pionier e-mobilności
1500kWh za 200 tys zł, to bardzo przystępna cena.
A jaka jest cena 1kWh z wodoru?
Daje się przechować dłuższy czas, nie ulatnia się?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
1500kWh za 200 tys zł, to bardzo przystępna cena.
A jaka jest cena 1kWh z wodoru?
Daje się przechować dłuższy czas, nie ulatnia się?
Tylko chyba ~700kWh można odzyskać jako energia elektryczna a reszta to chyba grzanie się ogniw paliwowych. System to kilkanaście kWh baterii jako bufor, elektrolizer, ogniwa paliwowe, sprężarka i bateria zbiorników, które chyba można rozbudować. Zbiorniki trzyma sie na zewnątrz bo im zimniej tym więcej można przechowywać wodoru. Jednostka wewnętrzna ma tez zintegrowany rekuperator.
Moim zdaniem ta cena nie jest przystępna, chyba ze jakis budynek w głuszu zeby mieć pełny off-grid.
 

Attachments

  • HPS-Wasserstoffspeicher-installiert-640-px.jpg
    HPS-Wasserstoffspeicher-installiert-640-px.jpg
    229,7 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • HPS-picea_Energiezentrale_transparent-640px.jpg
    HPS-picea_Energiezentrale_transparent-640px.jpg
    125,8 KB · Liczba wyświetleń: 17
Top